تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
سرلشکر حسن فیروز‌آبادی:

«اروپا فاقد صلاحیت مذاکره با ایران است»

سرلشکر حسن فیروز‌آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که اتحادیه اروپا «صلاحیت هرگونه» مذاکره با ایران را از دست داده است.

سرلشکر فیروز‌آبادی در گفتگو با خبرگزاری فارس، علت این «بی‌صلاحیتی» را «دخالت» اتحادیه اروپا در «آشوب‌های» پس از انتخابات ایران دانسته است.

در ایران پس از اعلام نتایج انتخابات، میلیون‌ها تن از طرفداران میرحسین موسوی با حضور در خیابان‌ها خواستار «ابطال» انتخابات شدند که با یورش نیرو‌های لباس شخصی و پلیس، ۲۰ نفر از معترضان جان خود را از دست دادند.

مقام‌های ایران از همان روز‌های نخستین این اعتراض‌ها، کشور‌های غربی به خصوص بریتانیا و آمریکا را به دست داشتن در ناآرامی‌ها متهم کردند؛ اتهامی که از سوی مقام‌های این دو کشور رد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، فیروز‌آبادی که از حامیان مشهور محمود احمدی‌نژاد است، در جدید‌ترین این اتهام‌ها مدعی شد که اتحادیه اروپا در خشونت‌های اخیر ایران دست داشته است.

فیروز‌آبادی از مقام‌های اتحادیه اروپا خواست که به خاطر «اشتباهات» خود در قبال ایران «عذرخواهی» کنند و «عملا نشان دهند که پشیمان شده‌اند»

این مقام بلند‌پایه نظامی همچنین خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را به جانبداری از «آشوبگران» در ایران متهم کرد و گفت که وی هیچگاه موضع «ثابتی» نداشت و مورد حمایت کشورهای عضو نبوده است.

فیروز‌آبادی در عین حال از مقام‌های اتحادیه اروپا خواست که به خاطر «اشتباهات» خود در قبال ایران «عذرخواهی» کنند و «عملا نشان دهند که پشیمان شده‌اند.»

این مقام نظامی تهدید کرد تا زمانی که اتحایه اروپا چنین کاری انجام ندهد، «حق ندارند صحبت از مذاکره» کند.

مذاکرات گروه پنج به‌علاوه یک با ایران بر سر برنامه‌ هسته‌ای تهران از سال گذشته تاکنون متوقف شده است. این گروه سعی دارد می‌کند که راه‌حلی برای موضوع فعالیت‌های هسته‌ای ایران پیدا کند.

خاویر سولانا رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا چند روز گذشته گفته بود که اروپا همچنان تمایل دارد مذاکرات هسته‌ای با ایران را آغاز کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقایان ظاهرا دارند برای مذاکره با آمریکا آماده میشوند.

-- بدون نام ، Jul 1, 2009

هر موقع قبله این سرلشکر نمونه (!), یعنی محمودخان از ملت ایران بخاطر دروغگویی هایش و توهینهای بی اندازه مغذرت خواست, آنموقع میتوان از اروپاییا خواست که از ایشان عذرخواهی کنند.

-- رها ، Jul 1, 2009

دخالت؟ بمبهای شما تو عراقه یا یه اظهار نظر کوچولو در برابر این کودتا و جنایت؟

-- بدون نام ، Jul 1, 2009

والا من نمیدونم این موضوع چه ربطی به این آقا داره؟؟ از نظر سازمانی اصلا مربوط میشه آدم کش؟ مگه مملکت وزیر شپشو نداره که این میاد حرف میزنه؟

-- علی ، Jul 1, 2009

Why a military personality is making comments about a project that is claimed to be 100% peaceful and non-military?
Does this mean that now we are dealing with a military regime in Iran? I mean an openly militarized government?
Is this a coup within a coup?
This man is not an elected official and not the leader of the country. What right he has making international policy decisions for the country?
Those who talk of rule of law in Iran should be asking these questions.

-- بدون نام ، Jul 1, 2009

بابا اینها کارشون خیلی درسته معلومه که قراردادهای پشت پرده کار خودشو کرده هههههه

-- شری-اروپا ، Jul 2, 2009

زنجیره کودتاگران یک حلقه"سرلشگر زاهدی"کم داشت که خوشبختانه با این مداخله غیر قانونی جناب سرلشگر فیروز آبادی تکمیل شد،خصوصا که علیه اروپاو(چه بسا)به هواخواهی از آمریکاهم موضع گرفته اند.

-- مهتاب ، Jul 2, 2009

roo nagoo, sange paye ghazvino gotan zeki. ajab ...

-- gelayeh ، Jul 2, 2009

این اعلامیه اول کودتا در حوزه سیاست خارجی است .

-- امید ، Jul 2, 2009

این اعلامیه اول کودتا در حوزه سیاست خارجی است .

-- امید ، Jul 2, 2009

این آقای سردار فکر کرده میتونه جای یکی مثل شهید صیاد را بگیره که خودشون کشتنش. الان هم آماده به فرمان رهبر هستند برای کشتار بیشتر
www.zaghesiah.wordpress.com
آخرین اخبار بدون فیلتر.

-- بدون نام ، Jul 2, 2009

از وقتی که محمود احساس هیتلر بهش دست داده ، این آقا هم جوگیر شده و می خواهد نقش گورینگ را بازی کند. خدا وکیلی به هیکلش هم می خورد.

-- بدون نام ، Jul 2, 2009

آقای سرلشکر حسن فیروز‌آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تو انگار هنوز نفهمیده‌ای که چه اتفاقی‌ افتاده و چه سر نوشتی‌ در انتظار رهبر و احمدی نژاد است و به زودی قرار است دودمان این رژیم منحوس برچیده شود.
abbas

-- abbas ، Jul 2, 2009

Az ghadim goftan ke vaghti ab sar bala bere ghoorbaghe aboo aata mikhoone, in adam kosha fekr mikonan ke donya ham mesle mardome Irane ke daeman saarkoobesh mikonan, deleshoon be chan ta mooshake shahab khoshe ghafel az inke dar avalin bombarane iran tavasote Amrika va ya Israel toemareshoon pichide va be zobale dane tarikh khahand oftad. ba dorood

-- mehrdad ، Jul 10, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)