تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
محمد خاتمی اعلام کرد:

علیه مردم کودتای مخملی صورت گرفت

محمد خاتمی یک روز پس از آنکه محمود احمدی‌نژاد از «شکست طرح براندازی نرم دشمن» خبر داد، گفت که در انتخابات اخیر ایران، علیه مردم «کودتای مخملی» صورت گرفته است.

آقای خاتمی که در جمع خانواده بازداشت شدگان پس از اعلام نتایج انتخابات سخن می‌گفت، افزود: «باید بگوییم کودتای مخملین علیه مردم و جمهوریت نظام صورت گرفته است.»

کودتای مخملی یا رنگی در جریان دهمین دوره انتخابات ایران برای نخستین بار از سوی سپاه پاسداران انقلاب علیه میرحسین موسوی و ستاد انتخاباتی وی مطرح شد.

سپاه پیش از انتخابات، آقای موسوی را متهم به زمینه‌چینی برای «کودتای مخملی» کرده و هشدار داده بود که این طرح را در «نطفه» خفه خواهد کرد.

آقای احمدی‌نژاد نیز روز گذشته در سخنان مشابهی گفت که طرح‌های پیدا و پنهان دشمنان برای «براندازی نرم» در ایران با شکست مواجه شده است.

محمد خاتمی می‌گوید طرح اتهامات علیه مردم، «در فضایی کاملا یک‌طرفه و در فضای تبلیغاتی مسموم صداوسیما و روزنامه‌های دولتی» صورت می‌گیرد

به گزارش وب‌سایت محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران در واکنش به این اظهارات گفت که پس از انتخابات، با «سرکوب» اعتراض‌های مردمی، حرکت «مترقی و آرام» آنها به «اغتشاش و انقلاب رنگی با منشاء بیگانه تعبیر» شده است.

آقای خاتمی هدف از این اتهام‌افکنی‌ها را اجرای «پروژه نخ‌نمای تواب‌سازی و گرفتن اعترافات بی‌اساس و نمایش‌های تلویزیونی» عنوان کرده است.

اظهارات رئیس جمهوری پیشین ایران یکی از کم‌سابقه ترین مواضعی است که وی در طی سال‌های اخیر در خصوص مسائل داخلی ایران اتخاذ کرده است.

آقای خاتمی خطاب به خانواده زندانیان سیاسی گفت که وظیفه داشته است با خانواده کسانی که در جریان ناآرامی‌های خیابانی به «شهادت» رسیده‌اند، دیدار کند.

وی در عین حال تصریح کرد که تعداد این «عزیزان کم نیست، این را آمارهای رسمی و غیررسمی می‌گویند.»

رئیس بنیاد باران در ادامه سخنان خود با انتقاد از اتهاماتی که در هفته‌های گذشته علیه میرحسین موسوی و مهدی کروبی از سوی جریان‌های محافظه‌کار مطرح می‌شود، گفت: «مگر ایران چند نفر مانند مهندس موسوی و آقای کروبی دارد؟»

آقای خاتمی هدف از اتهام‌افکنی‌ها علیه مردم را اجرای «پروژه نخ‌نمای تواب‌سازی و گرفتن اعترافات بی‌اساس و نمایش‌های تلویزیونی» عنوان کرده است

آقای خاتمی همچنین افزود که این اتهام‌ها در «در فضایی کاملا یک‌طرفه و در فضای تبلیغاتی مسموم صداوسیما و روزنامه‌های دولتی» صورت می‌گیرد.

رئیس جمهوری پیشین ایران با به «اصطلاح ملی» خواندن صداوسیما اظهار داشت: «در فضای تبلیغاتی کنونی، مدام از آن سم به جامعه تزریق می‌شود.»

آقای خاتمی در این دیدار از بازداشت گروهی از معترضان و سیاستمداران انتقاد کرد و خواستار آزادی آنها شد.

آن‌طور که اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس ایران اعلام کرده تاکنون ۱۰۳۲ نفر در جریان اعتراض‌ها به نتایج انتخابات دستگیر شده‌اند.

رئیس بنیاد باران همچنین از برخی اظهارات «سخیف و عجیب» علیه معترضان به انتخابات انتقاد کرد و گفت: «کسانی که باید مدافع حقوق مردم باشند، آنها را تحقیر می‌کنند.»

محمود احمدی‌نژاد دو روز پس از برگزاری انتخابات در تجمع هوادارن خود در میدان ولیعصر گفته بود که معترضان به نتایج انتخابات «خس و خاشاک» هستند.

انتقاد از قوه قضائیه
محمد خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد قوه قضائیه در بازداشت معترضان به شدت انتقاد کرد و خطاب به آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی گفت: «به صراحت می‌گویم آنچه امروز شاهد آن هستیم خلاف بند بند بخشنامه‌ای است که خود شما تحت عنوان حقوق شهروندی صادر کردید.»

آقای خاتمی افزود که «مگر هرکس می‌تواند به هر صورت خواست مردم را بازداشت کند، بعد آنها را بازجویی کند و بدون اینکه کسی اطلاع از نحوه برخوردها و فشارهای وارده به آنها داشته باشد، تواب‌سازی و اعتراف‌گیری کند.»

به گفته رئیس جمهوری پیشین ایران، اگر قوه قضائیه از این مسئله اطلاع نداشته باشد «تکلیف بر همه ما روشن است.»

وی هشدار داد که نباید تصور شود که با «سرکوب» مردم می‌توان آنها را «اقناع» کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آيا کشتن انسان هاي بيگناه باگلوله،خونين و مالين کردن دختران وپسران آزاديخواه باچماق وباتوم برقي وچاقو،راندن موتورسيکلت باسرعت زياد به صفوف تظاهر کنندگان وشکستن دست و پا و دنده و سر وصورت آنها را ميتوان نرم و مخملين ناميد.چه روي مخملي سنگ پا مانندي!

-- شاهد ، Jul 1, 2009

بله آقای خاتمی که خیلی‌ دوستتون دارم، اونجایی که باید کاری میکردید دلتون برای نظام سوخت تا امروز مردم عزیز کشورمون قربانی بشن. با اینحال من فدای شما کاری کنید. تو رو به خدا نگذارید مردم بیچاره بشن.

-- elnaaz ، Jul 1, 2009

معنی مخمل رو هم فهمیدیم حاجآغا! پس این باهاس اولین بار در تاریخ جهان باشه که با مخمل آدم میکشن! و بجای باتوم و گلوله وگاز اشک آور از مخمل استفاده میکنن. احتمالا منظورشون لُنگ یزدیه! کودتای لنگی! که چون به تن کودتاچیها باد میخوره و همچی بیرون میافته، زمونه و روزگار داره بهشون میخنده! بعله کودتای لُنگی دیگه!

-- اورینب ، Jul 1, 2009

As I remember, Islamic Republic used to treat people the same way during the 8 years that Khatami was president. Let Mr. Khatami sip his own poison now and feel the pain of the people who suffered when he was in charge and used to kiss every part of Khamenei. What goes around, comes around.

-- بدون نام ، Jul 1, 2009

خیلی ممنون آقای خاتمی که پشتیبان مردم هستید. از شما خواهش می کنم که این مردم آگاه را در راه سخت رسیدن به حقوق انسانی لایق قرن بیست و یکم همچنان یاری کنید. و روزی برسد که مردم عاقل ما بخاطر ابراز نظر شان سلاخی نشوند.

-- human ، Jul 2, 2009

دو کلمه هم مادر عروس!!!

-- عالمی‌ ، Jul 2, 2009

آقای خاتمی
مگرتهمت زنی مگر پرونده سازی مگر حق کشی مگر ویرانگری شخصیتی مگر رسوا سازی مگر فرافکنی مگر دشمن سازی و انگشت اتهام و دهها مگر دیگر امروز در این سرزمین بلازده قسمتی از اصول سیاست حاکمیت گشته است؟ چرا امروز شما به فریاد آمده اید؟چرا دیروز از زمانی که فرزندان مفید این سرزمین به قربانگاه ناکجا آباد سرنوشت با همین مگر ها ره غربت را تنهاراه نجات خویش دیدند و در این میان به هزاران بلا ومصیبت گرفتار آمدند شما خواب بودیدمگر آنانی که پیشواز گلوله رفتند مگر آنانی که بیکار شدند مگر آنانی که سالیان دراز در زندان پوسیدند به بهانه های جز امروز چنین شدند؟ ویا آنکه درآنبرهه چون به شمازیانی نمیرسید حقانیت رانمیدیدید ؟ آنان رفتند سوختند و میسوزند آنان همانانی بودند که شمایان را به جایی رساندند که خواب وخیالش را هم سخت باور میداشتید آنان نه خود نه آشنایان و فامیل خود که فرزندان خود را هم قربانی کردند گرچه در این میان بسیاری به خوشبختی رسیدند ولی چه سود که این بوی خوشبختی از جنس مام میهن نیست بسیارانی که میلیون ها هستند در آواره گی خویش هر لحظه از زندگیشان آلوده با خون دل و غم واندوه است اینان در این بلا با آن مگر ها گریختند و جای خالی خود را به شریتمداریها کردانها مرتضوی ها دادند تا آنانی که هستند به قربانگاه وطنی اقرار واعتراف و خود تخریبی ببرند تا حتی ناموسشان نیز دوربینی شود وسند خیانتی باشد که هرگز مرتکب نشده اند . وقتی انسان به پیش از انقلاب بازمیگردد و آن چهره زیبای اسلام را که شمایان به تصویر میکشیدید دیوانه میشود که مگر بناست هر کس که لباس روحانیت دین را به بر کشید به درجه ای غیر انسانی سقوط کند و هزاران جنایت مادی ومعنوی کند تا اسلامی که اکنون با آن اسلام فرق میکند و توجیه گر حاکمیت است تا راهنمای رستگاری ایرانیان خدشه ای نبیند در کجای جهان این همه بگیر وببند و بزن وبکش پرونده سازی وتواب سازی وووو وجود دارد؟ در کجای دنیا این روش کارگر افتاده است؟ آنچه روشن وآشکار است ستم خاکم است و قاضی همان ستمگر است شکایت از ستمگر به ستمگر دیدن ستم بدتر است میبینید که هر کس شاهدی آورد و گواهی بر ستم حاکمیت کرد در چهار سوی گیتی ستمگران در جستجوی اویند تا عدالت را اجرا کنند عدالت یعنی به ستمگاه بردن کسی که شهادتی از ستمی داده است شما زبان روحانیتی را که امروز دیگر برای توده مردم تقدسی ندارد الا برای معدودی نان به نرخ روز خور وکاسه لیسانی که تنها خود را میبینند مستوانستید فریاد این ستمکشان باشید شما وکسانی چون شما میتوانستید و هنوز میتوانید قداره بندان به ظاهر مومن وخداپرست را به جایگاه راستین خودشان که همان بی مسولیت کردنشان است برسانید شما اگر مصلخت اندیش کنید و چون گذسته بگذارید بنام دین بر سر مردم بکوبند و بگیرند و ببرند و بکشند هم خیانتگرید هم خود دیر یا زود به اقرار و توبه به جرم ناکرده اعتراف خواهید کرد بنگرید که مردم را امروز الله اکبر به زندان و شکنجه گاه میکشاند الله اکبری که روزی سلاح حاکمان بود ومقدس انگار که ایران امروز مکه زمان پیامبر است و همه مردم بلال اند و حاکمان زور و زر وتزویر قریشیانند آقای خاتمی از گوشه و کنایه بیرون آیید فریاد بزنید رک و راست بگویید که این نه به نفع اسلام و دین مردم است که دروغ وتقلب و حیله های استالینی حاکم باشد و در درازمدت نه به نفع حاکمان است مردم هیچگاه در تاریخ از حق و حقوق خویش نگذشته اند اینبار نیز نخواهند گذشت نه بخاطر شما که برای خود و میهنشان

-- دارا ، Jul 2, 2009

شیخ متحرم آقای خاتمی, کودتای مخملی؟ واقعا متاسفام از ایننکه جنابعالی کشته ها در خیابانها, هتک حرمت, ضرب و شتم در خیابانها و منازل مردم و خیلی از این کارها را شما بعنوان کودتای ـ مخملی ـ نامیده اید!!! اینهم به مانند اصطلاح شما میمانند که گفتید, مردم سالاری دینی! آقای خاتمی هشت سال ریاست (بنوع کلمه) کافی بود. بگذارید آقای موسوی کارش را بکند. لااقل ایشان شهامت مقاومت را دارند.

-- رها ، Jul 2, 2009

"به دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی فشار آورید تا احمدی‌نژاد را به عنوان نماینده‌ی ایران به رسمیت نشناسند و با او مذاکره و همکاری نکنند." این یکی از وظایف اصلی ایرانیان در خارج است!! ---- اکبر گنجی ----
برای به عمل دراوردن این ایده پیشهاد میکنم از این پش دوستان در گفتگوها و در نوشته ها ی خود هر زمان که میخاهیم اسم حمود احمدي نژاد - را بیاوریم ترجیح بندد - که رییس حمهور نیست- را حتمن و قتعن درادامه بیاوریم.گویی این ترجیح بند - که رییس حمهور نیست- ادامه ی نام خانوادگی ی احمدي نژاد است. به این صورت - مثلن - دیروز در مجلس شورای اسلامی محمود احمدي نژاد که رئيس جمهوري ايران نیست سخنرای کرد- مثالی دیگر -در پی تایید صحت نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران که در آن آقای احمدی نژادکه رئيس جمهوري ايران نیست، نامزد پیروز معرفی شده،

-- reza ، Jul 2, 2009

in agha hamun e ke in kar o rasm karde dar zaman riasate khodesh...pas behtare khafe beshe...

-- بدون نام ، Jul 2, 2009

ehtemalan sar posti ke gharar bude mansubesh nakardan yaa yek harfi behesh zadand sedash dar oumade vagar na ta hala koja bud? oun moghe ke bach hay kuy daneshgah ra koshtand koja bud? be nazar mirese aslan az in kudeta khabar dashte vagar na cheraa az candidatori enseraf dad?

-- بدون نام ، Jul 2, 2009

آقای خاتمی کجای این کودتا مخملی ست! کدام مخمل اینهمه خون می ریزد. این یک کوتای اسلامی و علوی مرتضوی و نبوی ست. یعنی فرمانده ی آن یکی از خونخوارترین آدمکشان تمامی تاریخ است که از خوخوارترینهای چهارده قرن پیش الهام می گیرد. این کودتا کودتای شمشیر ایت بر علیه رگهای ترد گردن ندا و گوشت ظریف اندام مردان زنان ایران، که تنها سلاحشان بی سلاحی ست و تنها فریاد سکوت و تنها سپرشان بدنشان است. این کودتا کودتای روحانیت است در تمامیتش مگر دو صه استثنا! مردم ایران باید روحانیت را برای همیشه از سیاست کنار بزند تا هم دین را به سیاست نیالاید و سیاست را به این دین خونخوار. آری خونخوار. شما حتا در یک سطر تاریخ نوشته شده، و حتا در یک جمله ی تاریخ گفته شده ی اسلام برنمی خورید که از خون و خونریزی و قتل و فضیلت آن سخن نرفته باشد. تمام ایرانیت ما دستبکار شده تا ذره ای از این همه شقاوت و درندگی را چاره کند و متاسفانه تا کنون با همه ی طرفندهایش موفق نشده. ایرانیان حتا در ساختن یک علی قلابی که رئوف و مهربان نویسنده نهج البلاغه است موفق شدند او را ایرانی کنند، اما آنها نتوانستند آنهمه آدمکش و آنهمه کودتای ضد بشری او را در کشتار های بیکران او از یهودیان و دیگران ... قاسطین و مارقین و ناکسین و ...جبران کنند. خامنه ای واقعا جرثمه ی علویت و نبویت و اسلام ناب است. او تمامی خطوط چهره علی و پیامبر را با هم دارد! حسین شریعتمداری با همه خباثتش راست می گویدريال علی خامنه ای همان علی کوفه است. با تفاوت آنچه در اختیار دارد< یعنی سلحهای خریده شده با پول نفت ایرانی، و مردان و زنانی چند که در خدمت تحجر او یند. اگر چه خامنه ای علی وار و پیامبر وار است، اما بن لادن نیز عصاره اسلاتم نابی دیگر است. شما اگر به او و آنچه را به پیامبر و عمر نسبت می دهند را بخوانید و سپس او را سوار بر اسب سفیدش ملاحظه کنید کمترین شکی نسبت به اینکه او همان پیامبر محمد ابن عبدالله است نخواهید کرد. آقای خاتمی نا خودآگاهانه و یا نا آگانه و شاید آگاهانه می خواهد از این اسلام خشن و مولد خشونت اعاده ی حیثیت کند. وگرنه که خامنه ای طبق اسلام راستین عمل می کند و باید او و اسلامش را با هم کنار زد!

-- بدون نام ، Jul 2, 2009

سلام

یک ایده برای فریاد اعتراض دوباره

برای اینکه یک بار دیگر به جهان ثابت کنیم که ما بسیاریم و بسیارتر از آنیم که رژیم میگوید؛ برای تحقق این امر یک روز هیچ کس از خانه بیرون نیاید . بهتر است این روز جمعه باشد. در اعلامیه‌ای که از سوئ دفتر موسوی صادر میشود و با اعلام این روز جمعه همه در خانه میمانیم. برای اعتراض به خامنه‌ای و نو کر اش احمدی نژاد از خانه بیرون نمی‌‌ایم. به این صورت رژیم نمیتواند با حمله و کشتار مردم بی‌ گناه جنبش مسا لمت مردم را خرابکاری خارجیها بنامد و آنها را در این رابطه دخیل کند. در این صورت مردم ما بهانه به دست لباس شخصی‌‌ها نمی‌‌دهند که به ما حمله کنند و چهره‌ای قهرآمیز به آن بدهند.در آن روز جمعه در تهران فقط رژیم جولان خواهد داد و کاری از دست حکومت ساخته نخواهد بود.

Reza

-- Reza ، Jul 2, 2009

حاجی! هشت سال رییس بودی وحرف نزدی و کسی چیزی نگفت.حالا که نه سر پیازی ونه ته پیاز مگر مجبوری سخنرانی کنی. حاجی! عرض خود می بری و زحمت ما میداری.حاجی جون،جون امام ات کوتاه بیا.ممنونتم.

-- بدون نام ، Jul 2, 2009

اقای خاتمی عزیز

نترسید نترسید ما همه با هم هستیم جوانانتان را نشنیذیذ مخمل چه بطی بگلوله داره
منهم به شما میگویم نترسید نترسید . اگر گلوله مخملی است جه بهتر نخواهید مرد

-- بدون نام ، Jul 4, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)