تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بسیج دانشجویی: موسوی را محاکمه کنید

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با انتساب ۹ اتهام به میرحسین موسوی، خواستار محاکمه وی از سوی قوه قضائیه شد.

بسیج دانشجویی در نامه‌ای خطاب به دادستان کل کشور که امروز چهارشنبه از سوی خبرگزاری فارس منتشر شده، از مقام‌های قضایی خواست آقای موسوی را به «جرم معاونت» در تمامی ناآرامی‌ها دستگیر و محاکمه کند.

در این نامه، آقای موسوی و برخی همکارانش متهم به «مباشرت در بر هم زدن امنیت کشور، مباشرت در اجتماع و تبانی در ارتکاب جرائم و مباشرت در افترا و توهین و هتک حرمت اشخاص» شده‌اند.

از دیگر اتهاماتی که بسیج دانشجویی متوجه این نامزد ریاست جمهوری کرده است، «معاونت در محاربه و افساد فی‌الارض، معاونت در احراق و تخریب و اتلاف اموال و مباشرت و معاونت در اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی» است.

این برای نخستین بار است که یک تشکل وابسته به شبه ‌نظامیان بسیج، به طور رسمی خواستار بازداشت آقای موسوی می‌شود.

بسیج دانشجویی، مواضع آقای موسوی پس از انتخابات را باعث وارد شدن «خسارات سنگین مادی و معنوی به کشور» دانسته که «جبران آن به سادگی و به زودی ممکن نبوده و شاید غیرممکن باشد»

دفتر سیاسی سپاه پاسداران پیش از برگزاری انتخابات ۲۲ خرداد، آقای موسوی و برخی از اعضای ستاد وی را به مقدمه‌چینی برای «راه‌اندازی انقلاب رنگی» در ایران متهم کرده بود.

سپاه پاسداران اعلام کرده بود که این طرح را در «نطفه» خفه خواهد کرد.

محمود احمدی‌نژاد نیز روز گذشته پس از آنکه شورای نگهبان صحت انتخابات را تائید کرد، در جمع کارمندان وزارت اطلاعات گفت که «طرح براندازی نرم» دشمنان در ایران، در این انتخابات شکست خورده است.

مخالفان آقای موسوی در یک ماه گذشته، وی را به خاطر استفاده از نماد‌های سبز رنگ در تبلیغات انتخاباتی‌اش به زمینه‌چینی برای راه‌اندازی انقلابی مخملی در ایران متهم می‌کنند.

مهدی کروبی دیگر نامزد انتخابات شب گذشته در واکنش به این اتهام‌ها که در پاره‌ای از موارد نیز متوجه وی شده است، گفت: «رویای انقلاب مخملی در ذهن کسانی است که نیرو به همسایه شمالی گسیل داشتند که آموزش ببینند تا چگونه مردم را با حالت ارعاب و قیافه مهیب و هجوم موتور و زدن باتوم و پرتاب گاز فلفل و زدن کابل بر سر پیر و جوان و زن و مرد و اتومبیل و مغازه بترسانند تا مبادا کسی جرات حضور آرام و در صحنه اعتراض ماندن را به خود بدهد.»

بسیج دانشجویی، موسوی و برخی همکارانش را متهم به «مباشرت در بر هم زدن امنیت کشور، مباشرت در اجتماع و تبانی در ارتکاب جرائم و مباشرت در افترا و توهین و هتک حرمت اشخاص» کرده است

با این حال بسیج دانشجویی، مواضع آقای موسوی پس از انتخابات را باعث وارد شدن «خسارات سنگین مادی و معنوی به کشور» دانسته که «جبران آن به سادگی و به زودی ممکن نبوده و شاید غیرممکن باشد.»

بسیج دانشجویی مصادیق برخی از این خسارات را «ایجاد بدبینی در کسر عظیمی از مردم به صداقت نظام اسلامی و خدشه‌ وارد نمودن به وجاهت انقلاب اسلامی در نزد جهانیان و تألمات روحی قاطبه مردم و مؤمنین» عنوان کرده است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری بودند که بارها اعلام کرده‌اند که نتایج این انتخابات را قبول ندارد و خواستار «ابطال» آن هستند.

منابع خبری در ایران همچنین گزارش می‌دهند که برخی از نمایندگان مجلس نیز ا مواضع آقای موسوی پس از انتخابات به قوه قضائیه شکایت کرده‌اند.

هنوز مشخص نیست که این شکایت از سوی چه کسانی تنظیم شده است.

محسن کوهکن سخنگوی هیات رئیسه مجلس نیز امروز به خبرگزاری ایلنا گفت که از این شکایت‌نامه اطلاعی ندارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حیف نام مقدس دانشجو که بر این موجودات! وقیح و تاریک دل گذاشته اند...

-- مهسا ، Jul 1, 2009

عجب. گرگها قصد دریدن همیگر را دارنذ! زمانه ابستن حوادث میمونی ست.

-- عالمی‌ ، Jul 1, 2009

Oun kasi ke bayad dastgir beshe basijihaye bi tormozi hast ke toye hame karhaye in mamlekate bi ghanoon dekhalat mikonan.

-- Ali ، Jul 1, 2009

بر افراد بسیج و بسیج دانشجویی ست که این فرماندهان را از فرماندهی خلع کنند و پوتین بگردن در ...عام بغلتانند.
از یکی بسیجی سابق

-- بدون نام ، Jul 1, 2009

مهسا خانم محترم ..از شما بعیده که بوم نقاشی اینا بشین...چه کشکی ؟چه پشمی ؟
کدوم دانشجو ؟ مگه روزی که محمود چاخان بالاخره دل به دریا زد و اومد پلی تکنیک نبودین؟
مگه نشنیدین ؟ نگفتن بهتون با اتوبوس و از بیرون بیش از هفتاد درصد سالن رو با امثال ارذل و اوباشی که تا هفته پیش ندا ها رو واسه تقرب الی الله شکار میکردن پر کرده بودن و فقط سی درصد سالن بچه های خود پلی تکنیک بودن که با همین اوضاع باز هم اولین سیلی رو محمود چاخان همونجا خورد..
و سخنی با نماینده، سخنگو ، یا بواقع اون چاله میدونیی که این بیانیه رو صادر کرده
این کار رو انجام بدین تا مردم شخص حضرت والا رو وسط خیابون دادگاهی کنن...منتظریم

-- مبینا ، Jul 1, 2009

aiat 94-99 soreh hajar ra be tamam dostdarane qoran din & mousavi taghdim mikonam

-- be nam ، Jul 2, 2009

مرگ بر دیکتاتور!

-- بدون نام ، Jul 2, 2009

من یک مدرس دانشگاهم. ازهمکاران محترم می خواهم در آزمون های پایان ترم از خجالت دانشجویان بسیجی در آییم.

-- بدون نام ، Jul 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)