تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

پلیس: آرش حجازی تحت تعقیب است

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس ایران از تحت تعقیب بودن آرش حجازی از سوی وزارت اطلاعات و پلیس بین‌الملل خبر داد.

آرش حجازی پزشک و مدیر انتشارات کاروان، یکی از شاهدان قتل ندا آقا سلطان در جریان ناآرامی‌های خیابانی ۳۰ خرداد است. حجازی هم‌اکنون در بریتانیا به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آن‌طور که رئیس پلیس ایران گفته است: «قتل ندا آقا سلطان سناریو است و هیچ ربطی به اغتشاش‌های تهران ندارد.»

اظهارات سردار احمدی‌مقدم در خصوص تحت تعقیب بودن آرش حجازی در حالی ایراد می‌شود که پیش‌تر محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه از وی خواسته بود که پرونده این دختر ۲۷ ساله را با «جدیت» پیگیری کند.

آقای احمدی‌نژاد در نامه خود آورده که «شواهد و قرائن» زیادی در اختیار دارد که حاکی از «دخالت مخالفین و معاندین ملت ایران» در این قضیه است.

خبرگزاری دولتی ایرنا هم حضور آرش حجازی در ۳۰ خرداد ماه در نزدیکی خانم نداسلطان را «مشکوک» دانسته است

آرش حجازی در گفتگویی که هفته گذشته با تلویزیون بی‌بی‌سی داشت، نحوه کشته شدن این دختر جوان را تشریح کرده بود. تصاویر لحظه جان باختن ندا از سوی بسیاری از رسانه‌های جهان پخش شده است.

برخی گزارش‌های می‌گوید که ندا آقاسلطان به ضرب گلوله یک نیروی «بسیجی» کشته شده است، اما مقام‌های ایران با رد این گزارش معتقدند که مخالفان جمهوری اسلامی در این قتل دست داشته‌اند.

خانم آقاسلطان یکی از چند قربانی اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران است که طی دو هفته گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

مقام‌های جمهوری اسلامی مسئولیت کشته شدن هیچ یک از این قربانیان را بر عهده نگرفته و گرو‌ه‌های مخالف خود را مسئول آن معرفی کرده‌اند.

خبرگزاری دولتی ایرنا هم امروز چهارشنبه در گزارشی حضور آرش حجازی در ۳۰ خرداد ماه در نزدیکی خانم نداسلطان را «مشکوک» دانسته است.

این خبرگزاری ادعا کرده که آقای حجازی پنج روز پیش از ۳۰ خرداد وارد تهران شده و «فردای قتل ندا آقاسلطان سریعا به انگلستان بازگشته» است.

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده پلیس ایران همچنین گفت که در حوادث اخیر در ایران، هزار و ۳۲ نفر بازذاشت شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اینم یکی به کیهان و حسین و صدا سیما و فارس خبر بده ثواب داره. من دیدم خود موسوی اسلحه رو داد به این پسره دکتره. تازه چون بسیج و سپاه اسلحه سازمانی شون کلته یه چیزی داد که با اونا اشتباه نشه (مرض داره میر حسین کودتاش ناقص شد که) اسلحه رو ابطحی اون چاقه از خارج آورد از تو کلاسی که مم قوچانی توش درس میخوند چه جوری براندازی کنه! تازه من چند تا اوباش دیدم لباس بسیج پوشیده بودن بسیجی واقعیا رو کتک میزدن. اینا قانون گراییه؟ موسوی همین رو میخواست؟

-- بابک ، Jul 1, 2009

maloomeh ke kheili az namyesh e jenayateshoon dar donya be tars v larzeh oftadand. Digeh in baziha dorash tamum shodeh. Be fekr e zobalehdanit bash mahmood.

-- Shirin ، Jul 1, 2009

سینما رکس ابادان را اخوندان اتش زدند ابتدا به گردن رزیم شاه انداختند .چون کبعلی زاده خواست ثابت کند که او برای انقلاب این کار را انجام داده استاندار انقللابی /پرورش/این انقلابی خوش باور را اعدام فرمودند. دکتر سامی را کشتند و یک بینوائی را با دوش گرمابه خود کشی دادند.....در راه پیمائیها گروه حزب فقط حزب اله مانند 23 و 25 خرداد همین کشتارها وزخمی کردن مردم انجام میدادند وروز پس از ان کیهانمینوشت /در بر خورد میان ضد انقلاب و پیروان خط امام تعدادی از فرزندان انقلاب شهید شدند/.هر مخالفی که کشته میشد بر خورد درون گروهی بود تا کشتار 1367 .اکنون نیز همان ادمخواران مانند ... دست اندر کار عوض کردن جای قاتلان با کشته شدگانند.

-- بهنام ، Jul 1, 2009

با درود ایرانی باید بگویم که سناریو سانسور رژیم دیگر خبر ساز نیست اگر دیده دل را بگشاییم در زمینه اعدام های سال 67 این حکومت ... میتوان فهمید که آیا قتلهای یکی پس از دیگر از کجاست آیا قتل های زنجیره ای هم کار ارازل و اوباش بیگانه بوده آیا کوی دانشگاه هم کار بیگانه بوده آیا پشت بام مسجد لولاگر که حدود پانزده نفر با اسلحه سنگر داشته و به طرف مردم تیر میزدنند بیگانه بودنند در نمایش این صحنه ها دیگر جایی برای قضاوت باقی میماند آن هم در رد این واقعییت بنازم به روی سیاهتان بقول بزرگان
در خانه اگر کس است یک حرف بس است

-- عباس ، Jul 1, 2009

درود بر دکتر آرش حجازی که جوانمردانه در مصاحبه با بی بی سی کودتچیان را رسوا کرد

-- کورش ، Jul 1, 2009

حسین شریعتمداری در زمان سالهای 1360 به بعد یکی از شکنجه گر های زندانهای اوین بود اون الان در زیرزمین روزنامه کیهان پرونده های را بایگانی کرده که وزارت اطلاعات هم در عمرچندساله اش خوابش هم ندیده هر ترور و کشتاری که در ایران میشه چند روز زودتر کیهان و اهالی نزدیک به روزنامه مانند حیسنیان و جنتی و .... خبردار هستند
احمدی نژاد و احمدی مقدم که فقط شعار میدن اگه میتونه بره دنبال سر نخ وگرنه مردم هم دیگه حالی شونه اینا هم به اونا وصلند گربه دیگه نرقصوند

-- ملت آزاد ، Jul 1, 2009

مسئولان جمهوری اسلام در این اواخر آنچنان به دروغ و ریا گاری پناه برده اند که آبروئی برایشان باقی نمانده صدها ملیون نفر در جهان رفتار نبروهای سرکوب را بچشم دیدند .
هزاران فیلم و عکس در دست مردمی هست
که آشنائی به پخش اینتر نتی ندارند آفایان منتظر مشاهده عدالت ورزی های خود در آینده باشند .

-- بدون نام ، Jul 1, 2009

آقا برید توی سایت پلیس بین‌الملل و ببینید که اسم این آقا نیست

-- انسان آزاد ، Jul 1, 2009

برای مشخص شدن دروغ آقای احمدی مقدم در مورد تحت تعقیب بودن آرش حجازی از سوی اینترپل می تونید به سایت اینترپل سر بزنید و نام ایرانی های تحت تعقیب را ببینید. هیچ اسم و عکسی از آرش حجازی نیست. این هم آدرسش:
http://www.interpol.int/Public/Wanted/Search/ResultListNew.asp?ct=Data&so=DocTitle%2CRank[d]&qu=%28+%40META_PERSON_NOTIFICATION__TYPE_OF_NOTIFICATION+PUBLIC_RED+%29+%26+%28+%40ENTITY_NATIONALITY__ISO3166+IRAN+%29&mh=8&sh=8&nStartHit=0&cboNbHitsPerPage=8&cboNbPages=75

-- مهرداد ، Jul 1, 2009

با این فرافکنی های همیشگی بیشتر آبروی رفتشونو می برند. خون ندا و مظلومیتش دامن این رژیم رو می گیره.

-- بدون نام ، Jul 1, 2009

اتفاقات روزگار این که میگن یه عده اراذل و اوباش لباس بیسجی تنشون کردن و مردمو لت و پار کردن درسته چون فقط همون اراذل و اوباش هستن که انقده بی غیرتن که میتونن برن تو بسیج محلشون استخدام شن و برای پنج زار یه شاهی مادر خودشونم میفروشن! خود بسیج هم که خیلی راحت هر کس و ناکسی رو قبول میکنه و بهشون امکانات میده. لات با معرفت اولندش که اهل این قرتی بازیا و لباس عجیب و غریب مسخره پوشیدن نیس، در ثانی همینطوری نمیره تو خیابون به دختر و پسر بی گناه و بی دفاع مردم چاقو بزنه یا تیر شلیک کنه! همون که از اولش هم گفتم: اینجور کارا کار یه مشت آدم ضعیف و ترسو و از خدا بی خبر و بی غیرت و بی همه چیزه که فقط تو لباس فرم با ظاهر ارتشی و گذشتن اسلحه گرم تو جیبشونه که احساس قدرت میکنن و زورشون فقط به آدمای بی دفاع میرسه! نه، آدم با معرفت، لات اصل و نسب دار اهل این کارا نیس! لات درس و حسابی، وقتی موقعش بشه، دمار از روزگار این اراذل و اوباش بی معرفت در میاره! این خط و اینم نشون!

-- لات با معرفت ، Jul 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)