تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آیت‌الله طاهری: حق موسوی پایمال شد

آیت‌الله جلال‌الدین طاهری اصفهانی امام جمعه پیشین اصفهان اعلام کرد که «حق» میرحسین موسوی در انتخابات «پایمال» شده و «تصدی مجدد رئیس دولت را برای دور بعد، نامشروع و غاصبانه» می‌داند.

این بیانیه که هفتم تیرماه سال ۱۳۸۸ صادر شده، امروز (سه‌شنبه نهم تیر ماه) تنها یک روز پس از آنکه شورای نگهبان نتایج این انتخابات را تائید و محمود احمدی‌نژاد را پیروز آن اعلام کرد، منتشر می‌شود.

آقای طاهری در بیانیه خود از اینکه میرحسین موسوی از سوی برخی جریان‌های سیاسی «عامل استکبار و اغتشاشگر» معرفی شده، اظهار تاسف کرد.

متن کامل بیانیه را بخوانید

موسوی یکی از نامزد‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که با اعتراض به نتایج این انتخابات خواستار «ابطال» آن شده است؛ درخواستی که از سوی شورای نگهبان پذیرفته نشد.

بیانیه آقای طاهری در شرایطی منتشر می‌شود که برخی از مراجع تقلید از شورای نگهبان خواسته بودند پاسخی «قانع» کننده در خصوص انتخابات به مردم ارائه کند

هواداران میرحسین موسوی و مهدی کروبی طی دو هفته گذشته با حضور آرام در خیابان‌ها به این نتایج اعتراض کردند، اما با هجوم نیرو‌های انتظامی و لباس شخصی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

حضور این معترضان از سوی وزارت کشور در سطح خیابان‌ها «غیرقانونی و فاقد مجوز» اعلام شده بود.

آیت‌الله طاهری که یکی از روحانیون بلندپایه ایران است، در بیانیه خود همچنین اعلام کرده که با «دیده گریان و قلبی اندوه بار» می‌بیند که «دشمنان» آیت‌الله روح‌الله خمینی فعالانه مشغول «هدم و نابودی عقاید حکومتی وی و به موزه فرستادن عملی آن» هستند.

امام جمعه پیشین اصفهان هشدار داد که چنین روشی، «استفاده ابزاری» از دین و مقدسات و به منظور «بدبین» کردن جوانان به «دین و امام» است.

آقای طاهری در بخش دیگری از بیانیه خود از جریان‌ها و افراد سیاسی حاکم در ایران پرسیده که «چرا چتر حمایت قانون فقط برای شما و دوستان شما است و تنها هنگامی دین، قانون و امام عزیز می‌شوند که بتوانید منفعتی از آن ببرید؟»

در این بیانیه همچنین آمده است که «آیا شورای نگهبان که بعضی از افراد موثر آن از رقیب جناب آقای میرحسین موسوی علناً حمایت کرده و می‌کنند، می‌تواند ملجا و مرجع برای شکایت شکاة باشد»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «آیا امام اجازه می‌داد امکانات عمومی و بیت‌المال مسلمین برای یک کاندیدا بدون هیچ محدودیتی استفاده شود؟»

بیانیه آقای طاهری در شرایطی منتشر می‌شود که برخی از مراجع تقلید از شورای نگهبان خواسته بودند پاسخی «قانع» کننده در خصوص انتخابات به مردم ارائه کند.

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان شب گذشته در نامه‌ای که به وزارت کشور نوشت، تنها به ذکر این نکته بسنده کرد که این شورا «با دقت» انتخابات ۲۲ خرداد ماه را بررسی کرد و «تخلفی» که منجر به ابطال آن شود، مشاهده نکرده است و بنابراین محمود احمدی‌نژاد را پیروز این انتخابات می‌داند

این در حالی است که آقای طاهری در بیانیه خود تاکید کرده که «تقلب‌های گسترده» آبروی «نظام» را در برابر «انظار جهان و مردم» ریخته است.

در این بیانیه همچنین آمده است که «آیا شورای نگهبان که بعضی از افراد موثر آن از رقیب جناب آقای میرحسین موسوی علناً حمایت کرده و می‌کنند، می‌تواند ملجا و مرجع برای شکایت شکاة باشد؟»

آقای طاهری پرسیده است که «چرا نامه توبیخیّه امام و هشدارهای ایشان به بعضی از تخلفات آقایان منتشر و نقل» نمی‌شود.

احمد جنتی پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی از اقدامات محمود احمدی‌نژاد در چهار سال گذشته دفاع کرده بود که این سخنان در آن زمان با واکنش‌ مهدی کروبی مواجه شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آیت‌الله طاهری: حق موسوی پایمال شد

اقایان ریز و درشت در محله اول این حق مردم هست که پایمال شده!
این حاکمیت مالکیت پرتان نیست که شما وارث ان باشین!
این مردم است که انرا بشما واگذار میکنند!
موسی

-- بدون نام ، Jun 30, 2009

ay kash aghayan ham yek ghadry fahm va shoere aghaye taheri ra dashtan va mamlekat ra be ghahghara nemibordan

-- hamed ، Jun 30, 2009

زنده باد آیت الله شجاع جانب آقای جلالذین طاهری

-- فیروزه فولادی امریکا ، Jun 30, 2009

عدم توجه به خبررسانی باعث ازهم پاشیدگی سازمانی می شود. بدون مکالمه و ارتباط هیچ سازماندهی ای میسر نیست. لطف کن در این باره بیشتر بنویس. بصورت تخصصی فقط روی این موضوع. مثلا چه راه هایی برای خبررسانی وجود داره. شعارنویسی هم تو این مجموعه جا داره؟ مثلا الان که به همه دارن انگ جاسوسی می چسبونن این شعار که:
ما همه جاسوس هستیم، دشمن سرکوب هستیم.
یا یِک طوماری که ما اونا امضا کنیم و همه به جاسوس بودن خودمون اعتراف کنیم! اینجوری میشه حربه های رژیم را تاحدی خنثی کرد.
خلاصه اگر جنبش بخوابه باید منتظر یک شب سیاه بود که آخرش هم ناپیداس

-- سعید ، Jun 30, 2009

دفاع جانانه آیت الله طاهری از مواضع به حق ملت که محبوبیت و مقبولیت فراوانی در آحاد مردم دارند انسان را به یاد روحانیت علوی و شیعی می اندازد که هموراره در طول تاریخ معاصر در کنار ملت مظلوم ایران بوده اند نه آن روحانیت متملق که نان از کیسه خلیفه می خورند و خلیفه را نایب امام زمان و خدا بر روی زمین می دانند. از خداوند متعال طول عمر با عزت برای ایشان خواهانم

-- بردبار ، Jun 30, 2009

تاریخ انقلاب اسلامی خود را تکرار کرد وبار دیگر توسط ملایان عوام فریب و از خدا نترس انحرافی تازه یافت . دفعه قبل عزل رئیس جمهور منتخب با رای بالای مردم آقای ابوالحسن بنی صدر که با هدف گرفتن قدرت و تسلط بر سرنوشت مردم توسط همین آخوندها بود و این بار باهدف اجرای عملی باصطلاح حکومت اسلامی ولی فقیه بدون اینکه نظر و رای مردم از نظر عملی اثری در آن داشته باشد . و انتخابات صرفا برای ساکت کردن ملت ایران و سازمانهای بین المللی بصورت صوری و مشابه اتخابات زمان صدام حسین در عراق برگزار گردید. سید مهدی علوی .

-- سید مهدی ، Jun 30, 2009

جناب آقای طاهری عزیز کنون کار از دست بیرون شد...شما بجای صدور اینگونه بیانیه ها حساب دادستان ابله شهرتان را کف دستش بگذارید تا دیگر چنین خزعبلاتی را سرهم نکند اگر هم از کمبود نیرو و ترس مردم از سرکوب می هراسید به شما آدرس شهر سمیرم و مردم دلاور آن خطه را میدهم که بارها رژیم و عمال مزدورش اعم از پلیس ، ارتش ، و یا یگان ویژه را در پی ناآرامی های بوجود آمده در آن خطه به شکر خوری واداشته اند...
شتاب کنید که فردا دیر است ...دست خدا همراهتان، این خواست و جنبش مدنی مردم ایران و به طبع آن خون ندا و دیگر عزیزان از دست رفته را پاس دار باشیم و نه ذلت پاسدار رژیم و ولایت بودن

-- مبینا ، Jun 30, 2009

"آقای طاهری پرسیده است که «چرا نامه توبیخیّه امام و هشدارهای ایشان به بعضی از تخلفات آقایان منتشر و نقل» نمی‌شود."

اگر خود آقای طاهری این نامه را دارند، لطفاً منتشر بفرمایند.

ممنون

-- کنجکاوالسلطنه، فضولباشی، حاکم قنوات ، Jun 30, 2009

دیگر حق موسوی نیست که مهم است. میهنی است که از دست مردمش دزدیده شده و مردمی که ستم دیده اند و می بینند. روزی را می بینیم که تک تک این ...ها - مثل همان بیچاره هایی که هر روز به دستشان اعدام می شوند- بر سر چوبه دار دست و پا می زنند. اینجاست که می گوییم مجازات اعدام باید وجود داشته باشد.

-- N ، Jun 30, 2009

سایتBBCرابازکنید ونترسید

-- علیرضا کریمی ، Dec 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)