تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«موسوی قصد دارد با مردم صحبت کند»

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران روز جمعه با کاندیداهای معترض ریاست‌جمهوری و علی اکبر هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت که میرحسین موسوی هم‌چنان بر بروز تقلب در انتخابات تأکید دارد. وی هم‌چنین افزود که «میرحسین موسوی قصد دارد با مردم صحبت کند تا آن‌ها را نسبت به مسائل موجود توجیه کند.»

به گزارش ایلنا، اسماعیل کوثری در ادامه گفت که میرحسین موسوی هم‌چنان خواستار ابطال انتخابات است.

آقای کوثری افزود: «در این دیدار به او گفتیم که این درخواست غیرمنطقی و غیراخلاقی است و پس از سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه نباید این موضوع را تکرار می‌کرد.»

میرحسین موسوی هم‌چنان بر «بروز تقلب در انتخابات و ابطال این انتخابات» تأکید دارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه موسوی قصد دارد با مردم صحبت کند افزود: «وی در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی گفت که تجمع‌های اخیر از سوی وی برگزار نشده اما ما به او گفتیم که بیانیه‌های او مردم را به اغتشاش دعوت کرده‌است.»

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی به نقل از موسوی اعلام کرد: «لازمه رفع این مسائل صحبت‌ با مردم است که درخواست آن را نیز مطرح کرده و باید شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری کند.»

خبرهایی تأئید نشده، از جمله گفته‌های محسن مخملباف، فیلم‌ساز ایرانی در رسانه‌های خارجی، از «محدودیت شدید میرحسین موسوی برای ارتباط پیدا کردن با بیرون از خانه» خبر داده‌اند.
محسن مخملباف گفته است که «از نزدیک در جریان وضعیت آقای موسوی هست.»

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در بخشی از مصاحبه خود گفت: «به موسوی گفتیم تا هر چه زودتر تصمیم بگیرند و خدای ناکرده به وضعی دچار نشوند که نتوانند پاسخگو باشند.»

به گفته آقای کوثری هیأت منتخب کمیسیون امنیت ملی پس از انجام سلسله دیدارهایی با نامزدهای معترض و برخی چهره‌های سیاسی ایران گزارشی حاوی «راه حل‌هایی» تهیه کرده‌است که قرار است آن را به رئیس مجلس و دیگر مسئولان مربوطه در وزارت کشور، شورای نگهبان و مراجع بالاتر ارائه دهد.

در تحولی دیگر، روز جمعه، عباسعلی کدخدايی، سخنگوی شورای نگهبان گفت: «برای جلب اعتماد بيش‌تر دو نامزد معترض هيئت ويژه‌ای برای بررسی روند برگزاری انتخابات تشکیل می‌شود و همچنين ۱۰ درصد از آراء بازشماری خواهد شد.»

دیدار با مهدی کروبی و هاشمی رفسنجانی
بنا بر این گزارش، اسماعیل کوثری در مورد دیدار اعضای این کمیسیون با مهدی کروبی گفت: «بر اساس آمار و ارقامی که در اختیار داشتیم به آقای کروبی گفتیم که بهتر است اعتراض خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند آقای کروبی هم با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری را قبول دارند، اعلام کردند که تا حدی پاسخ سوالات خود را گرفته‌اند و تصمیم نهایی خود را به زودی اخذ خواهند کرد.»

وی در مورد دیدار اعضای این کمیسیون با هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «ما از رئیس مجمع تشخیص مصلحت خواستیم تا زودتر وارد مسئله شده و معضل موجود را حل کند تا اینگونه نباشد که دشمنان داخلی و خارجی تصور کنند ایشان نسبت به این مساله بی‌تفاوت هستند.»

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
موسوی: از صحنه بیرون نمی‌روم

نظرهای خوانندگان

چه صحبتی؟؟ جایی که نباید پشت مردم را خالی کرد - مردم ماندند و دستهای خالیشان. کشته شدند و مجروح شدند و دستگیر- گریان و زخم خورده و نومید. آقای موسوی- سرکار خانم رهنورد- از مردم خواستید که با دست خالی به جنگ اهریمنان مسلح خونخوار بروند؟ دست مریزاد.

-- N ، Jun 27, 2009

yuo want pepale idea nobady agree whhat thy thenk we are not trust nobody we want freedom

-- my nameis mehdi ، Jun 27, 2009

ما هستيم

-- درين ، Jun 27, 2009

Ebtal va baad zire nazare 1 hyate bytaraf entekhabate mojadad vasalam

-- mehrdad ، Jun 27, 2009

نکته خیلی جالبی که در گفتگوهای میان اینها به نظرم می رسه اینست که انگار اینها با هم با زبانی رمزی سخن میگویند، مثلاً :«نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در بخشی از مصاحبه خود گفت: «به موسوی گفتیم تا هر چه زودتر تصمیم بگیرند و خدای ناکرده به وضعی دچار نشوند که نتوانند پاسخگو باشند.» اینجا خدای نکرده به وضعی دچار نشوند که نتوانند پاسخگو باشند یعنی «تصمیمت رو بگیر یا زیر بار حرف زور ما می ری یا اینکه بلایی به سرت بیاریم که اونسرش ناپیدا» یا در مورد این بخش:
کوثری در مورد دیدار اعضای این کمیسیون با مهدی کروبی گفت: «بر اساس آمار و ارقامی که در اختیار داشتیم به آقای کروبی گفتیم که بهتر است اعتراض خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند» این مجاری قانونی این روزها برای خودش حکایتی شده، و در واقع معنی اش اینه که اعتراضت را پس بگیر و ساکت شو و بنشین سر جات مگر نمی فهمی که ما و مقام رهبری که خودمان قانون اول و آخریم گفتیم این درسته، این وسط تو دیگه چی می گی؟قانون و مجرای قانونی ماییم هنوز حالیت نشده، هی قانون قانون می کنی!!!!

-- مریم ، Jun 27, 2009

شاید منتظر بودید که آقای موسوی بیرق بدست در جلوی معترضین بودند و از پشت سر نیز نروهای نظامی هوادار؟!گفتن اینکه آقای موسوی و خانم رهنورد پشت مردم را خالی کردند بی انصافیست.اولا، مردم قبل از موسوی در خیابانها بودند وخوب میدانستند که دولت به تقلب بزرگ دست خواهد زذ اما نه با این ابعاد!دوما، مردم شکست نخوردن و بزرگترین پیروزیها را بدست آورده اند.تمام دنیای متوهم نظاره گر حقیقتی بود که نظام عدل اسلامی نام داشت و همینطور حمله مردم با شعارهایی که به جرائت مردم افزود و اینک شبها را میبینیم که چه میکنند.حکومت منتظر آرامش است اما میداند اگر مردم را قانع نکند این آسمان سنگین بر سرش خراب خواهد شد و در این میان آنچه که نباید پیش خواهد آمد.

-- نیک ، Jun 27, 2009

ای کاش اصلاح طلبان اتحادی عمیق و حقیقی با هم میداشتند و مثل زمانی که خمینی در بهشت زهرا گفت: من دولت تشکیل میدهم، من به جای این دولت یک دولت جدید تشکیل میدهم. آقایان اصلاح طلب هم چنین می کردند، و آنگاه با پشتیبانی مردم چنین می کردند.

-- هوشیار ، Jun 27, 2009

از خون جوانان وطن لاله دميده
با دست خودشان به اميد خدا به خودشان تيشه ميزنند و نزديك است صبح پيروزي

-- سحر ، Jun 27, 2009

درود بر میرحسین که رودرروی رهبر دیکتاتور ایستاده تا حق ملت رو بازیابی کنه...میرحسین موسوی از هر کس دیگری بهتر میدونه که در برابر چه کسی قرار گرفته چون بیست سال پیش زیر فشار همین خامنه ای از نخست وزیری کناره گرفت...

-- دانشجوی پیکارجو ، Jun 27, 2009

ما تا به الان هم منتظر حرکاتی از آقای رفسنجانی بودیم که نمی دانیم چرا ساکت نشسته اند انگار تمام امید مون به ایشان بود. سکوت آقای رفسنجانی نه به نفع نظام و نه به نفع مردم است. آقای موسوی ما خواهشمندیم با همکاری دیگر اصلاح طلبان و جلب نظر مراجع زودتر اقدامی نمایید و 24 میلیونی که به شما رای داده اند امروز ساکت نخواهند نشست. حداقل به فکر حال زندانیانی باشید که روز به روز به شکنجه های آنان برای اعتراف گیری افزوده می شود.

-- مهشید ، Jun 28, 2009

اقای موسوی اقای کروبی باور کنید این حکومت دیکتاتوری فقط به تهدید اکتفا نخواهد کرد!
بر سر این دوراهی توقف نکنید که دیگر خیلی دیر شده! اگر شما از حالا هم بطرف انها برگردید دیگر قبولتان نمیکنند!
اگر حالا هم با اغوش باز شما را پذیرا شدند مصلحتیست! وقتیکه سرو صداها خوابید سر همه تان را مثل یزید خواهند برید!
که این روش همه دیکتاتور هاست!
موسی

-- بدون نام ، Jun 28, 2009

نه خیر خانم یا آقای نیک. شاید شما دوران نخست وزیری ایشان را به یاد نداشته باشید- ولی من با اینکه سن زیادی در آن زمان نداشتم خوب یادم هست. خود اینها - خانوادگی از تندروترین و خشن ترین عمال جمهوری اسلامی بودند و حالا دم از دموکراسی میزنند.

-- N ، Jun 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)