تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«ربوده شدن مجروحان توسط بسیج»

«معترضان ایرانی که در جریان سرکوب‌های اخیر مجروح شده‌اند توسط نیروهای بسیج از بیمارستان‌ها ربوده می‌شوند.»

خبرگزاری سی‌ان‌ان این مطلب را از قول یکی از مقامات عفو بین‌الملل گزارش داده‌است.

بنفشه اخلاقی، مدیر منطقه غرب سازمان عفو بین‌الملل به این خبرگزاری گفته‌است: «بسیجی‌ها در کمین این مجروحان هستند.»

به گفته وی، سازمان عفو بین‌الملل در این مورد گزارش‌هایی از ایرانیانی که از کشور خارج شده‌اند و کسانی که بستگانی در ایران دارند دریافت و گردآوری کرده‌اند.

به گفته این سازمان، نیروهای بسیج مانع از صحبت پزشکان بیمارستان‌ها با مجروحان می‌شوند و پزشکان و درمانگران حق ندارند بپرسند که این جراحات چگونه رخ داده‌اند.»

مدیر منطقه غرب سازمان عفو بین‌الملل در ادامه گفت: «پس از این که مجروحی درمان شد بسیجی‌ها او را از بیمارستان به نقطه‌ای نامعلوم می‌برند.»

خبرگزاری سی‌ان‌ان هم‌چنین از دریافت اخباری مشابه خبر داده‌است.
به گفته این خبرگزاری، زنی که تازه از ایران به ایالات متحده آمده به سی‌ان‌ان گفته است که در ایران «قوزک و انگشت پای او در یک تظاهرات شکسته ولی جرئت نکرده‌است به بیمارستان برود.»

دوست این خانم به سی‌ان‌ان گفته‌است: «وقتی مجروحان را می‌برند عملاً به بیمارستان نمی‌برند.»

ادامه حملات شبانه
سازمان دیدبان حقوق بشر نیز روز جمعه گفت که گزارش‌ها حاکی است از ادامه حملات شبانه بسیجیان به منازل مسکونی در ایران است.

به گزارش این سازمان، افراد بسیج شبانه به منازل شخصی وارد شده و با تخریب اموال و ضرب و شتم ساکنان خانه‌ها سعی در خاموش کردن صدای فریاد الله اکبر از منازل را دارند.

ساکنان محلات شمال تهران به دیدبان حقوق بشر گفته‌اند که بسیجیان گلوله‌هایی کشنده نیز در هوا به سمت ساختمان‌های آن‌ها شلیک می‌کنند.
یکی از ساکنان این محلات گفته‌است: «آن‌ها درب خانه‌ها را با لگد می‌شکنند، و وقتی وارد خانه‌ها می‌شوند مردم را کتک می‌زنند.»

فریادهای الله اکبر و شعارهای شبانه که از زمان آغاز اعتراضات در ایران از بام منازل شنیده می‌شود در اعتراض به نتایج اعلام‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد.

خبرهای دیگری از ادامه ربوده‌شدن و بازداشت افراد گوناگون در ایران حکایت دارند.
به گفته خبرگزاری دانشگاه امیرکبیر، در پی اعتراضات دانشجویان دانشکده نفت اهواز به نتایج انتخابات ریاست جمهوری امروز، یک‌شنبه، دوتن از دانشجویان به نام‌های حسین رحیمی و امین نیک‌زاده توسط افراد ناشناس ربوده شدند.

پس از این اقدام، دانشجویان این دانشکده در مقابل درب اصلی دانشگاه دست به تحصن زده و خواستار آزادی امین نیک‌زاده و حسین رحیمی شده‌اند.

در پیام‌های اخیر خود، رهبر جمهوری اسلامی خواستار سرکوب معترضان و برخی از مقامات جمهوری اسلامی خواهان برخورد «قاطعانه و بی‌رحمانه» با معترضان شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
ایجاد ناامنی برای منازل مسکونی در ایران

نظرهای خوانندگان

salam ba arze taslit be azizamon to iran.che mitavan goft khob malome ke in entekhabat dorogh bode .man moteasefam ke keshvare azizeman bayed tahmole ashkhase az khoda bikhabaro dashte bashe motesafam. be omide irani azad khoda negahdar

-- nazi ، Jun 28, 2009

روز شنبه 6 تیر در خیابان پاکستان بالاتر از پمپ بنزین عباس آباد دقیقاً چند قدم پایین تر از سفارت افغانستان بود که سه لباس شخصی با پژو پرشیای سفید یک جوان حدوداً 25 ساله را به وحشیانه ترین وضعیت و درست مثل یک حیوان خطرناک دستگیر کردند و حدود 20 مرد و 10 یا 12 زن هم شاهد صحنه ای که در آن یک پسر بی گناه را مثل یک حیوان وحشی ربودند و در پاسخ مردم هم می گفتند که این یک سارق مسلح است که گرفته ایم. کجای دنیا سارق را اینطور آن هم توسط لباس شخصی ها در اتومبیل حبس می کنند. کاری که آن پسر کرد در لحظه ی حرکت خودرو شیشه پنجره ی عقب را با پاشنه ی کفشش شکست که خرده شیشه ها هنوز هم در کنار جوی خیابان هست و ما هر روز که می گذریم یادش هستیم و برای سلامتی اش فقط دعایی توأم با بهت و حیرت و ناباوری و ناامیدی و احساس ناامنی شدید. دیگر آیا از دست سازمان های بین المللی کاری ساخته است؟

-- BEH ، Jun 29, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)