تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هاشمی: فتنه پیچیده‌ای در کار است

اکبرهاشمی رفسنجانی می‌گوید که «عوامل مرموزی» قصد دارند مردم را از نظام جمهوری اسلامی جدا کنند.

آقای هاشمی پس از دو هفته سکوت درباره مسائل رخ داده پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، امروز یکشنبه در جمع خانواده‌های جان باختگان هفتم تیر گفت که این «عوامل مرموز، با فتنه پیچیده‌ای» قصد دارند «اعتماد و اطمینان» مردم به جمهوری اسلامی را از بین ببرند.

وی اشاره‌ای به نام یا جریان خاصی نکرد، اما افزود که «هر جا توده‌های مردم با هوشیاری وارد صحنه شده‌اند، این توطئه خنثی شده است.»

اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام چند روز پس از فروکش کردن اعتراض‌های خیابانی به نتایج انتخابات ایراد می‌شود.

هاشمی پس از دو هفته سکوت درباره مسائل رخ داده پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، گفت که «عوامل مرموز، با فتنه پیچیده‌ای» قصد دارند «اعتماد و اطمینان» مردم به جمهوری اسلامی را از بین ببرند

در این اعتراض‌ها که با خشونت‌های کم‌سابقه دولتی مواجه شد، ۱۷ تن بنابر اعلام مقام‌های جمهوری اسلامی جان باختند.

صده‌ها زخمی و بازداشت ده‌ها فعال سیاسی و اجتماعی از دیگر اتفاقات دو هفته گذشته در ایران است.

آقای هاشمی اظهار امیدواری کرده است که شورای نگهبان که تنها مرجع تائید انتخابات است در بررسی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری «به طور دقیق و با رعایت انصاف و عدل» عمل کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود «نباید سوء عملکردها موجب تشدید کینه و تفرقه میان مردم شود.»

مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش‌تر با انتشار بیانیه‌ای از شورای نگهبان و نامزد‌های معترض خواسته بود که برای بررسی نتایج انتخابات با یکدیگر همکاری کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هاشمی، «عوامل مرموز، با فتنه پیچیده‌ای» قصد دارند «اعتماد و اطمینان» مردم به جمهوری اسلامی را از بین ببرند. عوامل مرموز و فاسد و آدم کش و خون ریز را در داخل نظام اسلامی باید جستجو کرد. و باید به شما یاد آوری کرد که دیگر اعتماد و اطمینانی به این نظام سراسر دروغ و فتنه، نه در ایران وجود دارد و نه در خارج از ایران. و به قول خامنه ای، آن یک ذره آبروئی که مردم به نظام داده بودند از دست رفت. حکومتی که بر علیه مردم خود کودتا کند و آنها را وحشیانه در خیابان ها سرکوب و ترور کند، مشروعیت ندارد.
حسن،

-- Hasan ، Jun 28, 2009

پيشنهاد حكميت يك هيأت بي طرف مناسب تر است زيرا نظر آيات عظام را نيز براي حل مسئله ملحوظ مي دارد و مي تواند با اتخاذ شيوه درست موقع اجتماعي آنان را بيشتر تقويت كند.

-- محمد تقي ، Jun 28, 2009

رفسنجانی از نارضایتی وسیع جوانان و زنان ایران علیه کلییت دستگاه وحشت زده شده و قصد دارد موسوی و کروبی را به بارگاه و بیت رهبری نزدیک نماید. جناح های حکومتی متوجه شده اند که مردم خواستار تغییر حکومت اسلامی فقها هستند و موسوی و انتخابات بهانه بود. مردم در زیر سایه ولایت و سرکوب و سرنیزه به ازادی نخواهند رسید چه احمدی نژاد باشد یا موسوی. رفسنجانی و خامنه ای روی این پتانسیل بالای انقلابی جوانان ایران اصلا حساب نکرده بودند و شکستی فاحش در یافت کردند و می خواهند با هر حیله و مکری هست جلو ضرر و سقوط حکومت را بگیرند.

-- سیما ، Jun 28, 2009

خود این حضرت از "عوامل مرموز" و از باعثین و بانیان "فتنه های مرموز" و از مسببین جدایی مردم از دین و دولت اسلامی می باشند! در میان خود اهالی رفسنجان ضرب المثلی وجود دارد: "شهر رفسنجان، سوراخ فتنه است!"

اینک که مدتهاست سیاستهای جهانی متوجه وخامت اوضاع شده اند و می خواهند جای این عوامل مرموز در حکومت ایران را با عوامل مرموز دیگری عوض کنند، عوامل مرموز سابق به تکاپو افتاده اند و حرفهای مرموزی می زنند!

-- آگاه ، Jun 28, 2009

هاشمي سياست را حرفه اي دنبال ميكند و دراين حوادث هم مهره ها به شكلي چيده شده اند كه هر حركتي انجام شود برنده اصلي هاشمي است.وي درسياست اهل معامله است وموسوي و دوستانش بايد اين موضوع را به دقت زير نظر بگيرند.
ازسوي ديگر حكومت تمام طرفهاي مشاوره با موسوي را به بند كشيده تا حتي امكان مشاوره براي اقدام درست تر را از او بگيرند و خاتمي هم غايب بزرگ ماجراست. بنابراين بايد ديد كه نوع معامله هاشمي به سود كيست؟

-- محمد گفتمان ، Jun 28, 2009

حالا مردم فهمیده اند- که شما ...- همان زمان انقلاب هم خودتان تمام رای های آری را به صندوق ریختید. هرچه توده ای و چریک فدایی و مجاهد خلق هم بود از بین بردید تا دیگر غیر از مردم معمولی و بینوا - که روز به روز گرسنه تر و محروم ترشان کردید هیچکس دیگری نباشد که مخالف شما و سیاستهای کثیفتان باشد. بقیه هم از ایران خارج شدند و در جهان پراکنده شدند. ولی کور خواندید. می بینید که وقت آن رسیده که کوله بارتان را ببندید- عباهای کثیفتان را بگذارید و با همان پولهایی که در بانکهای سوییس اندوخته اید خوش باشید. مردم را هم به حال خود رها کنید. بس است دیگر ای مردان خدای بی خدا.دیگر دستتان کاملا رو شده. ملت بیدار شده اند.

-- N ، Jun 28, 2009

زمان شاه اسم اين "عوامل مرموز"
يك عده "دانشجو نما"، "روحانى نما"
و هر كس ديگرى بود كه اقدام به مقاومت در مقابل رژيم كرده بود. حالا اسم ها عوض شده اما مقصد همان است. يكى نيست از اين آقا بپرسد آخر اين چه مصلحت رژيم است كه اين تعداد روزنامه نگار، فعالان سياسى، فعالان حقوق بشر در زندان هاى رژيم باشند، آنهمه فساد و دزدى در تلويزيون خودى به شما نسبت داده شود، آنهم توسط يك رئيس جمهور خودى و نه مخالف خوان، آنوقت شما هنوز اينطور بر اريكه قدرت تكيه زده باشيد بى حساب، بى كتاب،
ملت ايران آخر چگونه در اين ميانه قرار است بداند اين "عوامل مرموز" كه هستند و چرا عليرغم همه فداكاريهايشان آب در دل شما تكان نمى خورد؟جز آنكه آن "عوامل" جائى كنار خود شماها نشسته اند و اين ملت بيچاره است كه دوباره دارد به دنبال نخود سياه فرستاده مى شود؟

-- نادر ، Jun 28, 2009

اين آقا دو هفته سکوت کرد که بياد اين چيزها را بگه که عوامل مرموز وجود دارند؟ آنوقت يک عده اي به اين فرد دلبسته بودند و ميگفتند دارد در قم با مراجع مذاکره مي کنه که خامنه اي را خلع کند. اين نشان داد که به هيچ عنصری از اين رژيم نمی شود اعتماد کرد. همه دستشان يکيست و هدف اصلیي ابقای رژيم به هر وسيله ايست.

-- محمد ، Jun 28, 2009

منظور آقای هاشمی از عوامل مرموز مصباح یزدی و احمدی نژاد هستند در این شک نکنید

-- عباس ، Jun 29, 2009

آقایان و خانمها حرفها و نظرات را سانسور نکنید! در ایران فاجعه ادامه دارد!

-- بدون نام ، Jun 29, 2009

عوامل مرموز؟؟ آقای رفسنجانی روباه با تجربه دنیای سیاست است و دقیقا می داند حرفی را می زند که در هر دو حالت صدق کند و در این جدال هر کدام از دو طرف پیروز شد برگی بر علیه او نداشته باشد. از طرف دیگر حتی در روز یکشنبه دختر ایشان خانم فائزه و همسرش خانم مرعشی در بین تظاهر کنندگان بودند در حالی که خود ایشان در رابطه با جنبش و سرکوب حتی با یک کلمه محکوم نکرده است. در ضمن ایشان حتما با اتفاق سومی که ممکن است اتفاق بیافتد هم حساب کرده که همانا براندازی نظام بی نظام ولایت فقیه می باشد که آن وقت دیگر برای این آقا در حکومت اصلا جا و مکانی نخواهد.

-- داریوش ، Jun 29, 2009

salam hashami waghen bahooshe

-- hossein ، Jun 29, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)