تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تمایل اروپا به آغاز مذاکرات با ایران

خاویر سولانا می‌گوید اتحادیه اروپا خواستار از سرگیری گفتگوها با ایران درباره پرونده هسته‌ای این کشور است.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که روابط جمهوری اسلامی و بریتانیا رو به تنش گذاشته و امروز نیز خبر بازداشت هشت تن از کارمندان محلی سفارت بریتانیا در تهران منتشر شده است.

دیوید میلیبند، وزیرخارجه بریتانیا با محکوم کردن این اقدام از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی، خواستار آزادی فوری کارمندان سفارت بریتانیا در ایران شد.

خبرگزاری فارس، دلیل بازداشت کارمندان ایرانی سفارت بریتانیا در تهران را «نقش‌آفرینی» آنها در «اغتشاشات» اخیر گزارش کرده است.

۲۷ عضو اتحادیه اروپا در ماه جاری برخورد با «تظاهرات مسالمت‌آمیز» در ایران را محکوم کرده و خواستار بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری ایران شدند.

این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که روابط جمهوری اسلامی و بریتانیا رو به تنش گذاشته و امروز نیز خبر بازداشت هشت تن از کارمندان محلی سفارت بریتانیا در تهران منتشر شده است

گروه هشت، متشکل از هشت قدرت جهانی نیز جمعه گذشته از حکومت ایران خواسته بود تا خشونت‌های دوره پس از انتخابات را فوراً متوقف کند.

در این خشونت‌ها نیروهای پلیس و لباس‌ شخصی‌ها با معترضان به نتایج انتخابات، برخوردی خشونت‌بار داشتند که بر اثر آن تعدادی کشته و زخمی شدند.

وزرای خارجه گروه هشت در بیانیه‌ای، «همبستگی خود با قربانیان ایران» را اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، اظهارات «مداخله‌جویانه» هانس-گرت پوتــِرینگ، رئیس پارلمان اروپایی در مورد انتخابات ریاست جمهوری ایران را «غیرمسئولانه و غیرقابل قبول» دانست و آن را محکوم کرد.

با این حال به گزارش آسوشیتدپرس، آقای سولانا رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ابراز تمایل اروپا برای آغاز هر چه سریع‌تر گفتگوها با ایران خبر داده است.

مذاکرات ایران با غرب درباره پرونده هسته‌ای تهران، ماه‌هاست که متوقف شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اروپاییها فقط به دنبال منافع خودشون در ایران هستند . این هایی هم که حکمفرما هستند ، 30 سال پیش با دخالت و نظر همین اروپاییها به ایران اومدند. مذاکرات هستهای با ج.ا یعنی باج خواهی و حق سبیل خواستن از رژیم . هر دو طرف معامله دزد هستند و این وسط ملت قربانی و بازیچه شده!!!!!!
برای اروپا مهم نیست اگه صدها نفر هم کشته شوند . اونا فقط طرف معاملشونو میشناسن. خواه موسوی باشه خواه احمدی نژاد . ملت به .... شون هم نیست!!!!!!!!!!!!!!!

-- ناقوس مرگ آور ، Jun 28, 2009

ندا دختر ایران زمین!

-- بدون نام ، Jun 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)