تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
روزنامه جمهوری اسلامی:

«محمود احمدی‌نژاد تحت پیگرد قرار گیرد»

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز شنبه خود، اظهارات محمود احمدی‌نژاد در مناظره با میرحسین موسوی را «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» خواند و خواست که وی تحت پیگرد قضایی قرار بگیرد.

آقای احمدی‌نژاد چهارشنبه گذشته در یک مناظره تلویزیونی برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، اتهاماتی متوجه برخی مقام‌های بلندپایه نظام کرد.

اظهارات رئیس جمهوری فعلی ایران با واکنش علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی و برخی دیگر از افراد متهم شده از سوی احمدی‌نژاد مواجه شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه واکنش‌ها به این اظهارات، نوشته است که سخنان آقای احمدی‌نژاد در «منفی» نشان دادن عملکرد دولت‌های گذشته کاری است که «رادیوهای خارجی و گروهک‌های ضد انقلاب و منافقین انجام می‌دهند.»

این روزنامه در ادامه نوشته است که اتهامات آقای احمدی‌نژاد به افراد، در مناظره‌ای که ده‌ها میلیون بیننده داشته است، باید «تحت پیگرد قضایی» قرار گیرد.

جمهوری اسلامی افزوده که «نسبت‌های دروغ» رئیس جمهوری به «انسان‌های بزرگ و خدمتگذار» برخلاف سوگندی است که برای حفظ حرمت مردم کشور در منصب ریاست جمهوری یاد کرده است.


مشاوران احمدی‌نژاد، وی را برای مناظره با موسوی آماده می‌کنند

این روزنامه همچنین اشاره محمود احمدی‌نژاد به مدرک تحصیلی زهرا رهنورد همسر آقای موسوی را اقدامی «شرم‌آور و ضد اخلاقی» توصیف کرده و نوشته است: «جای تاسف شدید است که ما این‌همه دچار سقوط اخلاقی آن‌هم در بالاترین سطح مسئولیتی کشور شده‌ایم.»

روزنامه جمهوری اسلامی در پایان، خطاب به مقام‌های قضایی ایران می‌نویسد: «آنچه در این به اصطلاح مناظره گفته شد، اگر درست باشد، تحت عنوان اشاعه فحشا و اگر درست نباشد تحت عناوینی از قبیل دروغ و تهمت و افترا قابل تعقیب قانونی است.»

روزنامه جمهوری اسلامی از جمله روزنامه‌های قدیمی محافظه‌کاران به شمار می‌رود که طی چهار سال گذشته انتقاد‌های تندی متوجه عملکرد دولت محمود احمدی‌نژاد کرده است.

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

برای نخستین‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی، نامزد‌های این انتخابات فرصت یافته‌اند که رو در رو با یکدیگر به مناظره بپردازند.

چهار نامزد حاضر در این دوره از انتخابات قرار است با یکدیگر مناظره کنند که تاکنون مناظره‌های مهدی کروبی و محسن رضایی، محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی و محسن رضایی و میرحسین موسوی برگزار شده است.

جنجالی‌ترین این مناظره‌ها مربوط به مناظره احمدی‌نژاد و موسوی بوده که واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

قرار است امشب نیز مناظره احمدی‌نژاد وکروبی برگزار شود که رسانه‌ها و تحلیل‌گران سیاسی، این مناظره را هم جنجالی و پر تنش پیش‌بینی کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
حمله تند احمدی‌نژاد به هاشمی، خاتمی و موسوی

نظرهای خوانندگان

با همه نفرتی که نسبت به این دیکتاتور ...دارم اما بالاخره نشان داد که شحاعت دارد و هراسی از مافیا ندارد و آنچه که در دل این ملت سالها مانده بود را به زبان آورد. حالا برای بعضی ها آقایان رفسنجانی ئ ناطق و امثال آنها شده اند معصوم. خیر دوستان اینها همانهایی هستند که سرمایه های این مملکت را غارت کرده اند و باید جوابگو باشند. و از آن گذشته بفرمایید کشتار زندانیا و قتل های زنجیره یی را چرا فراموش کرده اید؟ انتخابات است و باید سر زیر برف کرد؟ اگر هم به نیروهای به اصطلاح اصلاح طلب عقیده دارید نباید از روی جنازه هزاران بیگناه برای مقصد خود پل بسازید. امروز که دیگر کنترل را کمتر کرده اند زمان فریاد است. بر فرض که فردا آقای موسوی یا آقای کروبی را انتخاب کردید و انها شدند رییس جمهور ولایت فقیه آیا آنها دستبوس رهبر نخواهند شد؟ این آقایان معتقد به ولایت فقیه نیستند؟ ... آقای کروبی پیشنویس قانون انتخابات را به دستور خامنه یی از دستور مجلس خارج نکرد؟ کشتار دربندان دهه 60 در زمات تصدی نخست وزیری آقای موسوی نبود؟ اول اینها را از این جرم ها در دادگاه تبرئه کنید و اگر تبرئه شدند همه به آنها رای خواهند داد؟ تا به کی میگذارید جو گیر شوید؟ نگذارید موجی شوید که روی شما سوار شوند.

-- داریوش ، Jun 6, 2009

جناب داریوش !
مثل اینکه انتظار دارید آمریکا به ابیران حمله کند تا اوضاع برای مردم ایران بهتر بشود
من نمی فهمم که ما چرا نمی خواهیم قبول کنیم که امیرکبیر ودکتر مصدق هم جزیی از دستگاه حکومت زمان خود بودند ولی آیا می شود خدمات و اثرات آنها را در زمان خودشان نادیده گرفت.
آگر کسی تغییری بتواند بدهد از داخل دستگاه قدرت باید باشد نه از روی هوا و آسمان.
می شود یک نفر یا یک گروه را نام ببرید که می توانند الان تغییر مثبتی ایجا د کنند و از داخل دایره قدرت نباشند.
اگر همه مثل شما فکر کنند که باید دست روی دست بگذارند که جرثمو هایی مثل احمدی نژاد تا ابد ایران به سمت خرافه و فساد و ویرانی هدایت کنند.
مگر در کشورهای غربی سیاسیون بری از هر نوع اشتباه و فساد هستند؟ نه! ولی ردم آنها وجود آنها را پذیرفته اند! تا ابد نمی شود با توهم" انقلابی دیگر در حال وقوع است" و "این حکومت در حال فرو پاشی است" زندگی کرد

-- بدون نام ، Jun 7, 2009

این هم یک بازی جدید برای ادامه آخوند ها برای 10 سال دیگه است

-- ست ، Jun 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)