تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بانک مرکزی: نرخ تورم ۲۳.۶ درصد است

بانک مرکزی نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۸ را ۲۳.۶ درصد اعلام کرد.

در گزارش رسمی این بانک که ۱۶ خرداد ماه منتشر شده، آمده است که نرخ تورم در فروردین ماه سال ۱۳۸۸ هم معادل ۲۴.۵ درصد بوده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری فعلی ایران، شب گذشته در مناظره با مهدی کروبی رقیب انتخاباتی‌اش، نرخ تورم در ایران را ۱۴ درصد اعلام کرد.

آقای احمدی‌نژاد گفت که دولتش نرخ تورم را در آینده، تک‌رقمی خواهد کرد.

نرخ واقعی تورم در مناظره‌ شب گذشته احمدی‌نژاد و کروبی یکی از بحث‌انگیز‌ترین موارد اختلاف طرفین بود.

بانک مرکزی ایران همچنین از افزایش ۱.۲ درصدی شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ نسبت به ماه قبل (فروردین ماه) خبر داده است.


گزارش بانک مرکزی را بخوانید

افزایش نرخ تورم و گرانی‌ها در ایران از مهمترین مسائلی است که نامزد‌های انتخاباتی در سخنرانی‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی خود مطرح می‌کنند. آنها معتقدند که عملکرد «نادرست» دولت نهم باعث افزایش نرخ تورم در ایران شده است.

در مقابل، آقای احمدی‌نژاد با رد این انتقاد‌ها می‌گوید که براساس آمار‌هایی که بانک مرکزی در اختیار وی گذاشته، نرخ تورم در حدود ۱۴ درصد است.

مهدی کروبی رقیب انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد در واکنش به این اظهارات، گفته است که نزدیکان رئیس جمهوری به وی «اطلاعات غلط» می‌دهند.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه در ایران برگزار می‌شود.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
ایران دارای بالاترین نرخ تورم در منطقه
تورم در ایران به مرز ۳۰ درصد رسید

نظرهای خوانندگان

واقعاً احمدی نژاد نمایانگر یک دیکتاتور خود رأی است که هیچ فرد و سازمانی را قبول ندارد و در نهایت بی شرمی در مقابل مردم به دروغگویی خودش ادامه میدهد، نرخ تورم، هاله نور و ربوده شدن توسط آمریکایی ها هر کدام از دیگری مسخره تر است که این آقا در مناظره با شیخ اصلاحات مهدی کروبی همه را انکار میکند! وای بر ما با این رئیس جمهور دروغ گو

-- امید ، Jun 7, 2009


نویسنده: فرصت را مغتنم بدانید..مردم ایران بپا خیزید ای مردم عزیز
باسلام فرصت را مغتنم بدانید..
واقعا از برخوردهای ...وخودکامه .وتنش زا وبچگانه آقای احمدی نژاد متاسفم. بیشتر اطرافیان ونیروهایئ که آقای احمدی نژاد بکار گرفته همین طرز تفکر ومنش را دارند واکثرا خودکامه و خود راقیم مردم و حتی خود را از همه به خدا نزدیکتر می دانند.متاسفانه چنین رفتارهائی در سایر ادارات و در بعضی از سفارت خانه ها بوضوع مشهود است که بعلت خودسری وضعف وناتوانی این افراد باعث بی اعتباری وبی اعتمادی ولطمه زدن به حیثیت مملکت وسیاست خارجه شده اند. وبعضا بجای رتق وفتق امورسیاسی کشور....متاسفانه سایر وزارت خانه ها و در سفارت خانه ها حسینیه وهئیت عزاداری برپا کرده ...چونکه خوب می داند که امروزه نون توی همین امورات است. فریبکاری ودروغگوئی واز مردم محروم وخانواده محترم شهدا وایثارگران خرج کردن واقعا بزرگترین هنر وسرمایه ایشان وسایر دوستانشان است .وبخدا قسم همه چیز را برای خودشان می خواهند وبیش از حد از متانت ونجابت این مردم سوءاستفاده می کنند.انتظار می رود که آقای موسوی چنین راهی را ادامه ندهد ..چنانچه رئیس جمهور شد با افتخار بگوئید که عکس مرا در سفارت خانه ها نصب بکنید.نه اینکه مثل احمدی نژاد که گفته عکس مرا درسفارت خانه ها نصب نکنید .ایشان همه چیز را به باد مسخره گرفته.من بعنوان یک دیپلمات برای سایر دیپلماتها در جواب اینکه چرا عکس رئیس جمهورتان در سفارت خانه نیست حرفی ندارم من از اینکه عملا تبعیض وبی عدالتی در حق نیروهای خدماتی وزحمتکش ودلسوز سفارت خانه ها را می بینم بسیار متاسف می شوم من شاهد بودم که سرایداری وآبدارچی که جهت ابتدائی ترین حق خود اعتراض کرده بود چونکه با افکار جناب رئیس مخالف بود جناب رئیس بعلت ضعف وناتوانی که داشت طاقت شنیدن وتحمل این آبدارچی را نداشت .و باشقی ترین اعمال ننگین اورا از کار برکنار کردند. کدام عدالت .کدام مهروزی.مردم ما عزت وکرامت انسانی می خواهند.شما دروغ می گوئید. شما تفکرتان خودکامگی است وخوب ماهیت خودتان را نشان دادید . در دورانهای قبل حداقل افرادناتوان ومحروم وضعیف را زیر دست وپا برای بمقصد رسیدن خودشان از کار برکنار وبی خانمان نمی کردند. بنظر من این مناظره باعث خیر وبرکت رای کشورمان بود ومردم عزیز ایران این فرصت را مغتنم می دانند.
نویسنده: یک همکاریکشنبه 17 خرداد1388 ساعت: 8:24آقای قادری واقعا خوشحالم که توانسته اید خوب سیاست ایران را بشناسید و پیش بینی کنید.
من یک بار این مطلب را شب پس از مناظره موسوی- احمدی نژاد خواندم ولی خیلی نپسندیدم اما پس از مناظره دیشب کروبی- احمدی کنه مطلب شما را دریافتم. واقعیت است که اکنون 2 پروژه درگیری در حال وقوع است که اوضاع را بسیار خطرناک کرده است.
نویسنده: همکار دیگریکشنبه 17 خرداد1388 ساعت: 17:54خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!

X


نظر شما
نام شما:
پست الکترونيک:
وب سايت:

نظر بصورت خصوصی برای نویسنده وبلاگ ارسال شود
مشخصات شما حفظ شود [حذف مشخصات]
عدد روبرو را تایپ نمایید:


-- ایرانی ، Jun 7, 2009

گزارش بانک مرکزی را در این پیوند ملاحظه بفرمائید
http://www.cbi.ir/showitem/6237.aspx

-- بی طرف ، Jun 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)