تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

انتقاد کروبی از مدعیان رابطه با «امام زمان»

مهدی کروبی از افراد قدرتمندی که مدعی رابطه با امام دوازدهم شیعیان هستند، انتقاد کرد.

آقای کروبی شب گذشته در اولین نطق انتخاباتی خود که از تلویزیون ایران پخش شد، گفت که در جمهوری اسلامی جمعی روی کار آمده‌اند که «پشت سر امام زمان نماز می‌خواندند.»

با این حال، این نامزد ریاست جمهوری، اشاره‌ای به نام افراد و جریانی که به گفته وی درباره امام دوازدهم شیعیان حرف‌های «نامربوط» می‌زنند و «خرافه‌گرایی» را ترویج می‌کنند، نکرد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران در سال‌های اخیر بارها اظهاراتی در رابطه با امام دوازدهم شیعیان ایراد کرده است که با انتقاد مراجع تقلید مذهبی مواجه شده است.

آقای احمدی‌نژاد ۲۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ در جمع بسیجیان گفته بود که آمریکایی‌ها قصد ترور «امام زمان» را دارند.

وی در دی ماه همان سال نیز در جمع زائران خانه خدا در مکه اظهار داشت که دوبار نقش «امام زمان» را در فایق آمدن بر «دسیسه‌های دشمنان» علیهِ خود و ملتش دیده است؛ «سخنرانی در دانشگاه کلمبیا و بحران هسته‌ای ایران.»

در واکنش به چنین اظهاراتی بود که روزنامه حزب اعتماد ملی که دبیرکلی آن را مهدی کروبی بر عهده دارد، ۱۱ تیرماه سال گذشته در یادداشتی جنجال‌برانگیز از آقای احمدی‌نژد خواست که توضیحاتی درباره برخی اظهاراتش درخصوص امام دوازدهم شیعیان ارائه کند.


این روزنامه در آن زمان نوشت که «بین خواص شایع است که گاهی سر سفره، خوراک، یک بشقاب و قاشق و چنگال را در جای خالی کنار گذاشته و اظهار می‌کنند این برای آقا امام زمان است.»

آقای کروبی شب گذشته باردیگر با تکرار این مباحث از اینکه با افراد «دارای قدرتی» که چنین ادعاهایی می‌کنند برخورد نمی‌شود، انتقاد کرد.

دبیرکلی حزب اعتماد ملی افزود: «جمعی روی کار آمدند و دارند این کارها را ترویج می‌کنند، آنوقت دیگران هم که تبعیت می‌کنند، می‌گویند آنها شیاد هستند.»

این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از نطق تلویزیونی خود اظهار داشت که در حال حاضر معلمان، کارگران و دانشجویان در ایران «امنیت» ندارند.

به گفته آقای کروبی در دولت محمود احمدی‌نژاد، بسیاری از اساتید دانشگاه‌ها «حذف» شده‌اند که این مسئه باعث «رنجش» آنها شده است.

وی در عین حال گفت که اگر در انتخابات پیروز شود، در گزارشی عملکرد چهار ساله دولت محمود احمدی‌نژاد را به اطلاع مردم ایران خواهد رساند.

Share


در همین رابطه:
هشدار احمدی‌نژاد به نامزد‌های انتخابات

نظرهای خوانندگان

آقای کروبی بالاخره یا امام زمان هست یا نیست! اگر هست البته کسانی با او رابطه بر قرار می کنند. تا زمانی که او نیامده هرکسی می تواند با او رابطه ی مشروع یا نامشروع بر قرار کند. مشروعیت و عدم مشروعیت این رابطه بستگی به این دارد که شما در کجای زمین قرار دارید. آقای فخرالدین حجازی از خطیبان بی عمامه ی تهران که اتفاقا دوست شما هم بود در یک سخنرانی که بصورت زنده از رادیو تلویزیون پخش شد در حضوز خمینی به او گفت آقا شما را بخدا بگین که خودتونین، خود امام زمونین. کار بجایی رسید که خمینی بر آشفته شد و گفت اینها به من نمی چسبد (نقل به معنی) ولی آقای خمینی دیگر حکم قتل او را صادر نکرد، آن بیچاره را زندانی نکرد، البته که نماینده یتهران شد، بعد ها کنار گذاشته شد و در بازار کتاب دلالی می کرد تا اینکه چندی پیش مرحوم شد. اما شما در حکومتی کاندید شده اید و سنگ نجات آنرا به سینه می زنید که آن بیچاره آیت الله بروجردی سید خدا را در یزد دارند به سلابه می کشند آقا دست بردارید. بگذارید هر کس می خواهد با آقا امام زمان ارتباط داشته باشد. یا اصلا این بساط را جمع کنید یا بگذارید هر کس دکان خودش را داشته باشد. اصلا شما خودتان و پیشینیان شما این تخم لغ را در دهان دیگران شکسته اند. امام زمان اگر هست ما همه هست و اگر نیست هم برای هیچ کس نباید باشد. آخر اینکه نمی شود، یک بام دو هوا!!!

-- بدون نام ، May 25, 2009

سلام و درد دل من،
این کاندیدا‌ها را کی‌انتخاب کرده. من که یادم نمیاد دستی‌در انتخاب اینها داشتم.دولت میگه هر کی‌می‌خواد میتونه نامزد انتخابات ریاست جمهوری بشود ولی‌همه میدونیم که این حرف است. مگه شورای محافظان یا نگهبان میذاره هر کی‌خواست نامزد بشه خیلی جالب و با نمک هست این حرفهایی که دولت می‌زنه.باز هم ما را ...کردند که دنیا بگن ما آزادی داریم و در ایران دمکراسی هست. یک بچهٔ دوازده ساله هم کاندیدا شد دولت فکر میکنه ملت ایران ...شاید هم باشیم چون سی‌ساله هر کار خواستند کردند و ما حرف نزدیم. از ما مردم بدبخت تر توی دنیا نیست اول که شاه رفت گفتند آخوندها خوبند این‌ها هم که ... در آمدند یادتون نره دزد و ... از لقبها یه اون ...شاه بود این آخونها القاب اون شاه رو هم دزدیدند. این آخوندها همه چیز رو میدزند حتی خود دزدی رو.
الان که لیست نامزدها به چهار تا رسیده باید فکر کنیم این اشخاص قبلا چکار بودند آیا برای حقوق بشر احترام داشتند آیا برای مردم ایران دلشون میسوزه یا نه ، یا فقط به فکر آخوندها و اونها چی‌میخواند باشه.باید دقیقا به گذشته این نامزدها نگاه کنیم . ما هیچ دستی‌در انتخاب این کاندیدها نداشتیم و هیچوقت هم نخوایم داشت ولی‌اقلاً با رای درست دادند میتونیم بگیم کی‌باید انتخاب بشه شاید بالاخره یه امیدی باشه.
در پایان چند نکته از سخنان امام عزیزمون امام خمینی براتون مینویسم که چقدر امام گفتند رای دادن مهم است و وظیفهٔ ما هست. نه گفت نماند که این دزدن و جنایتکار‌ها آبروی اسلام رو هم بردند در کشورهای خارج میگند ایرانیها نه میگند ایرانی‌هستند و نمیگند مسلمانند و خیلیهشون به دینهای دیگر رو آوردند. البته اینها همه حساب پس میدهند خدا از ظلم این اخوندهای اسلام نما نمیگذره.
sheevaa@ymail.com

« انتخابات در انحصار هيچ کس نيست

اين يک وظيفه اسلامي است که ما حفظ کنيم اين جمهوري اسلامي

ر هر صورت ما تکليف داريم ،تکليفي که به همه ملت واجب است ، به زن ، به مرد واجب است

انتخابات سرنوشت يک ملت رادارد تعيين مي کند مرد و زن ايراني مکلف به شرکت

مرد و زن ايراني مکلف به شرکت

راي نشانه برابري هرفرد

رضاي خدا را در نظربگيريد و توجه به خدا داشته باشيد

ممکن است که اگر شما ها سستي کنيد براي همچين امر مهمي و طوري باشدکه بنظر بيايد بي تفاوتيد

شخاص را هم ملاحظه سوابقشون را بکنيد که قبل از انقلاب چه بودند، درحال انقلاب چه بودند

اشخاص را هم ملاحظه سوابقشون را بکنيد که قبل از انقلاب چه بودند، درحال انقلاب چه بودند

عذري نداريد که برويد کنار بشينيد،

انتخابات جوري باشد که مردم پسند باشد .>>

«شرکت کنيد دراين انتخابات ،مقدرات کشورتان را دست کساني بدهيد که براي کشورتان مفيدند ... »

«اگر خداي نخواسته از عدم مشارکت شما يک لطمه اي بر جمهوري اسلامي وارد شود بدانيد که احاد ما که اين خلاف را کرده باشيم مسئول هستيم ...»

«اشخاص را هم ملاحظه سوابقشون را بکنيد که قبل از انقلاب چه بودند، درحال انقلاب چه بودند»

«وقتي بنا براين است که سرنوشت يک ملتي در دست خودش باشد که به حمد الله به اينجا رسيديد ...»

«مردم حاضر مي شوند درانتخابات براي اينکه کشور را حالا ازخودشان مي دانند»

-- sheeva ، Jun 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)