تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دفتر تحکیم از مهدی کروبی حمایت کرد

دفتر تحکیم وحدت از نامزدی مهدی کروبی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران حمایت کرد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت)، دومین تشکل دانشجویی است که از نامزدی آقای کروبی در انتخابات حمایت می‌کند.

هفته گذشته سازمان ادوار تحکیم وحدت نیز اعلام کرد که دبیرکل حزب اعتماد ملی نامزد مورد حمایت این سازمان در انتخابات دهم ریاست جمهوری است.

در اطلاعیه‌ای که دفتر تحکیم روز گذشته منتشر کرده، آمده است که ۵۴ انجمن اسلامی عضو اتحادیه، ضمن احترام به میرحسین موسوی دیگر نامزد نزدیک به اصلاح‌طلبان، «برنامه‌ها و تیم اجرایی» آقای کروبی را به مطالبات دفتر تحکیم وحدت نزدیک‌‌تر می‌داند و از وی حمایت می‌کند.

«شکست احمدی‌نژاد، ارزشی استراتژیک در بازدارندگی روند گسترش گرایش‌های میلیتاریستی و بینادگرایانه در حاکمیت دارد که علاوه بر بعد ملی، پژواکی بین‌المللی نیز خواهد یافت»

این دفتر در عین حال اعلام کرده است که «از نظر ما هیچ یک از کاندیداهای حاضر در صحنه، نمایندگان ایده‌آل افکار عمومی» نیستند.

به اعتقاد صادرکنندگان این بیانیه، نامزد‌های موجود در انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری تنها می‌توانند «کاندیدایی برای گذار از شرایط اضطراری و ایجاد تغییرات حداقلی» باشند.

دفتر تحکیم وحدت در دوره‌های گذشته انتخابات ریاست جمهوری و مجلس از هیچ نامزدی حمایت نکرده بود.

متن کامل بیانیه دفتر تحکیم وحدت

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی و میرحسین موسوی نخست وزیر پیشین، در برنامه‌های انتخاباتی خود بارها از بازداشت و زندانی شدن برخی دانشجویان انتقاد کرده‌اند.


آقای کروبی پیش از این، تلاش‌هایی برای آزادی برخی دانشجویان زندانی انجام داده بود.

دفتر تحکیم وحدت اعلام کرده است که باید در انتخابات آتی، «یک دولت میانه‌رو که دست به سرکوب وسیع جامعه مدنی و جنبش‌های اجتماعی نزند»، بر سر کار بیاید.

این دفتر همچنین افزوده است: «شکست احمدی‌نژاد، ارزشی استراتژیک در بازدارندگی روند گسترش گرایش‌های میلیتاریستی و بینادگرایانه در حاکمیت دارد که علاوه بر بعد ملی، پژواکی بین‌المللی نیز خواهد یافت.»

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

Share


در همین رابطه:
حمایت ادوار تحکیم وحدت از نامزدی کروبی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)