تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

حمایت ادوار تحکیم وحدت از نامزدی کروبی

سازمان دانش آموختگان (اداور تحکیم وحدت) از نامزدی مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

به گزارش امروز یکشنبه روزنامه اعتماد ملی، احمد زیدآبادی دبیرکل سازمان ادوار تحکیم گفت که اعضای این سازمان با برگزاری نشست‌های متعدد در نهایت به این نتیجه رسیدند که از آقای کروبی در انتخابات حمایت کنند.

مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی، یکی از نامزد‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

آقای زید‌آبادی، علت حمایت اداور تحکیم از این نامزد ریاست جمهوری را، قول مساعد آقای کروبی به منظور «تشکیل کابینه‌ای توانمند با حضور تکنوکرات‌های برجسته و پایان دادن به روند شبه آپارتاید محرومیت دانشجویان» عنوان کرده است.

«ایجاد امنیت لازم برای فعالیت احزاب، مطبوعات و اهل قلم و رفع تبعیض علیه اقلیت‌های قومی و دینی و مشارکت دادن آن در مدیریت‌های ملی و بومی» از دیگر دلایل سازمان دانش‌آموختگان در اعلام حمایت از نامزدی آقای کروبی است.


آقای زید‌آبادی همچنین اظهار داشت که دولت محمود احمدی‌نژاد در چهار سال گذشته «تهدیدها و نیز فرصت‌های ناخواسته‌ای» برای ایران پدید آورده است.

وی افزود که در این مدت، دولت آقای احمدی‌نژاد با «بی‌اعتنایی» به تجربه‌های علمی بشری، پایه‌های اقتصاد کشور را «سست» کرده است.

به اعتقاد این روزنامه‌نگار و فعال سابق دانشجویی، «برنامه‌ها و منش سیاسی مهدی کروبی برای تغییر وضعیت کنونی مناسب‌‌تر» از سایر نامزد‌ها است.

سازمان دانش‌آموختگان پیش‌تر از نامزدی عبد‌الله نوری در انتخابات حمایت می‌کرد، اما با حضور نیافتن وی در این دوره از انتخابات، اعضای این سازمان از مهدی کروبی حمایت کردند.

این سازمان، اول اردیبهشت ماه سال‌جاری نیز با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به شرکت نکردن آقای نوری در انتخابات اظهار تاسف کرده بود.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)