تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«حمایت» جامعه مدرسین از احمدی‌نژاد

آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می‌گوید که اکثریت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از نامزدی احمدی‌نژاد در انتخابات حمایت می‌کنند.

آقای یزدی با اعلام این خبر گفت که اعضای این جامعه پس از برگزاری چند جلسه «محرمانه» به این نتیجه رسیده‌اند که در انتخابات ریاست جمهوری از آقای احمدی‌نژاد حمایت کنند.

به گفته وی، این تصمیم جامعه مدرسین «به دور از هرگونه معیارهای حزبی و سیاسی» و «بر اساس تکلیف و وظیفه شرعی» گرفته شده است.

خبرگزاری فارس به نقل از آقای یزدی، علت حمایت اعضای جامعه مدرسین از احمدی‌نژاد را توجه به «ارزش‌های اسلامی» و رعایت «شاخص‌های مورد نظر امام و رهبری» اعلام کرده است.

«خدمات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی» و همچنین «مردمی بودن» آقای احمدی‌نژاد از دیگر دلایل این جامعه در حمایت از نامزدی وی در انتخابات عنوان شده است.

آقای یزدی در عین حال اظهار داشت که حمایت جامعه مدرسین از احمدی‌نژاد به معنای «تأیید مطلق نیست.»


احمدی‌نژاد در اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد

حمایت اکثریت جامعه مدرسین از محمود احمدی‌نژاد در انتخابات آینده ریاست جمهوری در حالی اعلام می‌شود که به گفته آقای یزدی، این نامزد محافظه‌کاران در رای‌گیری‌های داخلی نتوانسته بود حدنصاب آراء این نهاد دینی را کسب کند.

آقای یزدی افزود که احمدی‌نژاد به سه رای دیگر نیاز داشت تا به طور رسمی نامزد مورد حمایت جامعه مدرسین شود، اما به علت «محدود بودن زمان» به این «نتیجه رسیدیم که اعلام کنیم اکثریت اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از کاندیداتوری جناب آقای دکتر احمدی نژاد حمایت کردند.»

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از قدرتمند‌ترین نهاد‌های مذهبی در ایران است. براساس اساسنامه این نهاد دینی، مواضع جامعه مدرسین باید به تصویب دوسوم اعضای آن برسد.

این جامعه تاکنون بیانیه‌ای در حمایت از نامزدی آقای احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری منتشر نکرده است.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
از نامزدی آقای احمدی‌نژاد تاکنون بیش از ۱۴ تشکل سیاسی محافظه‌کار حمایت کرده‌اند.

Share

نظرهای خوانندگان

لابد حضرات جامعه مدرسین فکر میکنند که تمامی مردم منتظرند ببینند شیخ محمد یزدی از چه کسی حمایت میکند تا به سمت او بروند.!
دوم خرداد 76 هم همه گردن کلفتان از ناطق نوری حمایت کردند اما جز شکست نصیبشان نشد. الان هم اگر به تقلب و دستکاری متوسل نشوند شکست دیگری میخورند. فکر میکنم حمایت جامعه مدرسین از هر کسی نکته ای منفی برایش باشد چون بیشتر مردم بر خلاف نظر انها رای میدهند.

-- Ali ، May 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)