تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

روزنامه «یاس نو» توقیف شد

هیئت نظارت بر مطبوعات از محمد نعیمی‌پور خواست که انتشار روزنامه «یاس‌نو» را متوقف کند.
آقای نعیمی‌پور نماینده سابق مجلس و مدیر مسئول روزنامه «یاس‌نو» است.

روزنامه «یاس نو»، امروز شنبه پس از پنج سال توقیف منتشر شد، اما دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات، مانع ادامه انتشار آن شده است.

وب‌سایت نوروز با اعلام این خبر نوشته که «در پی درخواست اعاده دادرسی و تجدید نظرخواهی» در پرونده روزنامه «یاس نو» از سوی سعید مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران، دبیر هیئت نظارت در نامه‌ای، تنها پس از یک شماره، خواستار توقف انتشار این روزنامه شده است.


سردبیری دوره جدید روزنامه یاس نو را کریم ارغنده‌پور بر عهده داشت.
اولین شماره روزنامه «یاس‌نو»، سوم اسفند سال ۱۳۸۱ منتشر شد و پس از گذشت یک سال، در آستانه برگزاری انتخابات هفتم مجلس شورای اسلامی توقیف شد.

دادگاه این روزنامه، اسفندماه سال گذشته، مدیرمسئول آن را به پرداخت ۱۱ میلیون ریال جریمه کرد و با صدور این حکم بود که انتشار «یاس‌نو» از اوایل سال‌جاری بلا مانع اعلام شد و اولین شماره آن امروز منتشر شد.

روزنامه «یاس‌نو» با موضوعات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، دوره جدید خود را آغاز کرده بود.

Share

نظرهای خوانندگان

مقاومت مدنی آن هم در این مرحله از فعالیت‌های انتخابانی حکم می‌کرد که دست‌کم در روز بعد از ممنوعیت انتشار، روزنامه چاپ و خش می‌شد تا توهم فرمانروایی سعید مرتضوی بر مطبوعات و روزنامه‌نگاران در هم شکسته شود!! عرصه‌ی نمادین جایگاهی است که باید نخست از آنجا تسلط مرتضوی‌ها را شکست! روزنامه‌نگاران می‌توانند در چنین وضعیت‌هایی با پشتیبانی خود از همکاران مطبوعاتی خود به امثال مرتضوی و بالادستی‌هایش نشان دهند که فقط در زمان انتخابات بحث‌های جامعه‌ی مدنی را جدی نمی‌گیرند!!

-- تحلیلگر ، May 17, 2009

گیرم که در باورتان به خاک نشسته ام و ساقه های جوانم از ضربه های تبرهاتان زخم دار است ؛
با ریشه چه می کنید؟
گیرم که بر سر این بام بنشسته در کمین پرنده اید؛
پرواز را علامت ممنوع می زنید!
با جوجه های نشسته در آشیانه چه می کنید؟
گیرم که می زنید؛ گیرم که می بُرید؛ گیرم که می کُشید؛
با رویش ناگزیر جوانه چه می کنید؟

-- Hessam ، May 17, 2009

ده در گشوده گردد گر بسته شد دری/انگشت ترجمان زبان است لال را
بهتر است مرتضوی و مرتضوی ها بدانند و از لابه لای سطرهای تاریخ بخوانند که فرآیند آگاهی فرآیندی برگشت ناپذیر است و انسان دانا دوباره به ظلمت نادانی باز نمی گردد.جامعه امروز ایران بلوغ فکری و سیاسی را تجربه می کند.یاس نو و صدها روزنامه شهیدآگرچه خود زمینه سازان این بلوغ و بیداری هستند آما از نگاهی خود معلول این بلوغ و بیداری و سرهشیاری مردمی هستند که حالا دیگر خوب می دانند چه نمی خواهند و مهم تر از آن اینکه می دانند چه می خواهند.
پس ایران پر است از ارغنده پور ها و نعیمی ها وبهنودها و .... و ما هریک در حال انجام وظایفمان هستیم و هر کدام یک رسانه ایم با قدرت اثر گذاری بسیار زیاد و مشغول کار خودیم تا پایان عصر اختناق و در آغوش کشیدن شاهد آزادی.آزادی ای که در خور شان والای ایرانی است.

-- بدون نام ، May 17, 2009

با سلام از متن بسیار زیبای جناب حسام لذت بردم دوست داشتم بدانم متن از کیست اگر از آن عزیز است محبت کند ایملشان را اعلام بفرمایند متشکرم

-- کاظم عمرانی ، May 17, 2009

...
کباب قناری بر آتش سوسن و یاس ...
نور را در پستوی خانه نهان باید کرد ...
روزگار غریبیست نازنین ...
...

-- Ali ، May 17, 2009

ياس«YAAS»را ، ياس«YICE»بخوانيد، اميدتان به زندگي و به آينده بيشتر مي شود.

-- اميدوار ، May 17, 2009

بزرگان گفته اند که تاریخ پنداموز است.روزگاری علی دشتی شوالیه ی روزنامه نگاران ازادی خواه بود اما همین اقا در دستگاه رضاشاه گیوتین سانسور را بر سر نویسندگان هم عصر خود بالا می برد داستان اقای نعیمی پور هم همین است.دهه ی شصت همین ها رای به خفقان فضای جامعه دادند.به قول بزرگواری همه ی داد و فریادهای ازادی از دل هایی برمی خیزد که تشنه ی قدرت اند.

-- کیارش ، May 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)