تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دادگاه تجدید‌نظر صابری فردا برگزار می‌شود

عبدالصمد خرمشاهی وکیل رکسانا صابری از برگزاری دادگاه تجدید‌نظر موکلش در روز یکشنبه هفته جاری خبر داد.

آقای خرمشاهی امروز شنبه به خبرگزاری ایلنا گفت که این دادگاه فردا (یکشنبه) ۹ صبح به وقت تهران و در شعبه ۱۴ دادگاه تجدیدنظر برگزار می‌شود.

رکسانا صابری خبرنگار ایرانی- آمریکایی به «جاسوسی» برای آمریکا متهم شده و دادگاه بدوی وی را به هشت سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

آقای خرمشاهی اظهار امیدواری کرده است که با ارائه لایحه دفاعیه، دادگاه تجدید‌نظر «در حکم صادره تغییرات اساسی بدهد یا آن را نقض کند.»

رکسانا صابری از ۱۲ بهمن ماه سال گذشته تاکنون در زندان به سر می‌برد. سازمان‌های مدافع حقوق بشر، آمریکا و اتحادیه اروپا خواستار آزادی وی هستند.


پرونده این خبرنگار باعث تیره شدن روابط دولت جدید آمریکا با ایران شده است. باراک اوباما و هیلاری کلینتون رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا از صدور چنین حکمی برای یک تبعه ایرانی- آمریکایی اظهار «تاسف و نا‌امیدی» کرده‌اند.

محکومیت صابری همچنین با اعتراض سازمان‌های مدافع حقوق بشر مواجه شده است.

پس از انتقادهای مقام‌های آمریکایی، اروپایی و نیز سازمان‌ها و گروه‌های حقوق بشری به حکم خانم صابری، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران از قوه قضائیه خواست که در رسیدگی به پرونده وی، «عدالت» رعایت شود.

آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه هم از دستگاه تحت امرش خواست که مطمئن شوند صابری از امکانات و آزادی لازم برای درخواست تجدیدنظر برخوردار است.

Share


در همین رابطه:
هفته آینده؛ برگزاری دادگاه تجدید‌نظر صابری

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)