تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هفته آینده؛ برگزاری دادگاه تجدید‌نظر صابری

علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه از برگزاری دادگاه تجدید‌نظر رکسانا صابری در هفته آینده خبر داد.

صابری در دادگاه بدوی انقلاب، به اتهام «جاسوسی» برای آمریکا به هشت سال زندان تعزیری محکوم شده است.

عبدالصمد خرمشاهی وکیل خانم صابری به این حکم اعتراض کرده و آن‌طور که مقام‌های قضایی می‌گویند هیئتی مامور بررسی مجدد پرونده اتهامی این خبرنگار ایرانی- آمریکایی شده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای جمشیدی امروز سه‌شنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت که در جلسه رسیدگی مجدد به پرونده صابری، «نمایندگانی از کانون وکلا، وزارت اطلاعات و نماینده دادستان تهران» حضور خواهند داشت.

رکسانا صابری از ۱۲ بهمن ماه سال گذشته تاکنون در زندان به سر می‌برد. سازمان‌های مدافع حقوق بشر، آمریکا و اتحادیه اروپا خواستار آزادی وی هستند.

مقام‌های ایران در واکنش به این درخواست‌ها اعلام کرده‌اند که پرونده این خبرنگار ایرانی- آمریکایی را با «رافت انسانی» بازبینی خواهند کرد.


عکس از AP

قربانعلی دری‌نجف آبادی دادستان کل ایران هم از احتمال عفو خام صابری (در صورت درخواست بخشش از آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی)، خبر داده است.

در آخرین مورد از این درخواست‌ها پارلمان اروپا شب گذشته با صدور اطلاعیه‌ای از جمهوری اسلامی خواست تا رکسانا صابری را هرچه سریع‌تر آزاد کند.

پارلمان اروپا با ابراز نگرانی عمیق از وضعیت خانم صابری، در بیانیه‌ای اعلام کرد که معتقد است «روند قضایی پرونده خانم صابری فاقد استانداردهای عادلانه و شفافیت لازم بوده است.»

این اطلاعیه همزمان با اظهارات حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه ایران که «دخالت‌ها» در این پرونده را با «هنجار‌های بین‌المللی» نامتناسب خوانده بود، صادر می‌شود.

آقای جمشیدی در این کنفرنس مطبوعاتی باردیگر گزارش‌ها درباره اعتصاب غذای رکسانا صابری را رد کرد و گفت که وی در سلامت کامل به سر می‌برد.

این درحالی است که رضا صابری پدر رکسانا گفته که خانم صابری جمعه گذشته در اعتراض به تکذیب اعتصاب غذا، از نوشیدن آب خوداری کرده است و به درمانگاه زندان اوین انتقال یافته است.

Share


در همین رابطه:
درخواست پارلمان اروپا برای آزادی صابری

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)