تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

انتقاد شدید ایران از بیانیه بان کی‌مون

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به «بان کی‌مون» شدیداً از او انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت جمهوری اسلامی ایران، محمد خزاعی در این نامه، اظهارات دبیرکل سازمان ملل در مورد سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در ژنو را «غیر قابل قبول» نامید.

سفیر دائم ایران در سازمان ملل، اظهارات دبیرکل آن سازمان را «مردود، غیر قابل قبول و تأسف‌آور» نامید

محمد خزاعی در این نامه به بیانیه دو روز قبل بان کی‌مون در ژنو در باره سخنرانی رئیس جمهور ایران در همایش ضد نژادپرستی در سوئیس اعتراض کرد.

سفیر دائم ایران در سازمان ملل، این بیانیه و نیز اظهارات دبیرکل در نشست مطبوعاتی‌اش در این خصوص را «مردود، غیر قابل قبول و تأسف‌آور» نامید.

وی همچنین بیانیه دبیرکل سازمان ملل متحد را بی‌طرف ندانسته و خواستار آن شد که «از اعمال اقدامات گزینشی، به‌کارگیری استانداردهای دوگانه و اتخاذ مواضع جانبدارانه و غیر منصفانه توسط سازمان ملل و مسئولان این سازمان خودداری شود.»

دبیرکل سازمان ملل متحد، دو روز پیش اظهارات رئیس جمهوری ایران علیه اسرائیل را محکوم کرد.

آقای بان کی‌مون سخنان محمود احمدی‌نژاد را که گفته بود دولت اسرائیل، نژادپرست است، در راستای «تحریک و تفرقه‌افکنی» ارزیابی کرده‌است.

دبیرکل سازمان ملل با انتقاد از این سخنان، از این‌که آقای احمدی نژاد به درخواست وی برای اتخاذ نگرشی «رو به پیش» به جای نگریستن به گذشته توجهی نداشته، ابراز تأسف کرد.

دبیرکل سازمان ملل در آغاز نشست ضد نژادپرستی ژنو، از اقدام تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده و اسرائیل در تحریم آن نشست که بدلیل احتمال طرح اظهارات «یهودستیزانه» صورت گرفت، نیز انتقاد کرده بود.

در بخش پایانی نامه سفیر ایران در سازمان ملل آمده‌است: «به عنوان یک عضو بنیانگذار سازمان ملل و به عنوان کشوری که عمیقاً نگران حیثیت سازمان ملل است معتقدیم که اینگونه حرکات و اظهارات تنها سبب ضربه زدن به اعتبار آن سازمان و نیز مخدوش کردن اعتبار دبیرکل آن خواهد شد و این امری است که باید جلوی آن گرفته شود.»

آقای احمدی نژاد در سخنرانی خود که منجر به ترک سالن از سوی تعدادی از دیپلمات‌های غربی شد، گفت: «پس از جنگ جهانی دوم، با تجاوز و لشکرکشی ملتی را آواره و عده‌ای را از اروپا، آمریکا و دیگر کشورها به سرزمین آنان منتقل کردند و حکومتی کاملاً نژادپرست را در سرزمین اشغالی فلسطین برپا کردند.»

تعدادی از نمایندگان کشورهای حاضر در نشست نیز به تشویق آقای احمدی‌نژاد پرداختند.

Share

نظرهای خوانندگان

بابا اینا چه قدر رو دارن!

-- شکوفه ، Apr 23, 2009

محمد خزاعی، «از اعمال اقدامات گزینشی، به‌کارگیری استانداردهای دوگانه و اتخاذ مواضع جانبدارانه و غیر منصفانه توسط سازمان ملل و مسئولان این سازمان خودداری شود.»
متوجه هستید که، اشاره محمد آقا به آخوند های با عبا و بدون عبا و ارگان های موازی در حکومت اسلامی است.
احمد گزینشی از بیت نگهبانی،

-- Ahmad Gozineshi ، Apr 23, 2009

آقاجان مجبوری راست بگی؟

-- بدون نام ، Apr 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)