تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعتصاب غذای میا فارو برای دارفور

میا فارو بازیگر سرشناس سینما و همسر سابق کمدین آمریکایی وودی آلن اعلام کرد که در اعتراض به فجایع دارفور و در حمایت از مردم بی‌پناه این منطقه از آفریقا دست به اعتصاب غدای نامحدود خواهد زد.

به گزارش رویترز، وی از هفته آینده اعتصاب غذای تَر خود را آغاز می‌کند.

بازیگر فیلم‌های «بچه رزماری» و «هانا و خواهرانش» اعلام کرد:
«من امیدوارم که این اعتصاب باعث شود که رهبران جهان به دولت سودان فشار وارد کنند تا گروه‌های امدادگری را که اخراج کرده دوباره برگرداند و یا اجازه دهد که کمک‌های مردمی به منطقه دارفور برسد.»


میا فارو (Mia Farrow) در مدرسه‌ای در سودان

در ماه مارس گذشته دولت سودان ۱۳ سازمان امدادگر و حقوق بشری را از دارفور اخراج کرده‌است.

این کار دولت سودان بعد از محکومیت عمر البشیر رئیس جمهوری آن کشور در دادگاه بین‌المللی به خاطر نسل‌کشی مردم دارفور و مشارکت در قتل عام ۳۵ هزار نفر اقلیت غیر عرب این کشور که در شورش ۲۰۰۳ شرکت داشتند، صورت گرفته‌است.

از سوی دیگر سفیر سودان در سازمان ملل از میا فارو خواسته‌است که از شهرت و نفوذ خود استفاده کرده و به جای دست زدن به اعتصاب غذا از مخالفان و شورشیان دارفور بخواهد پای میز مذاکره با دولت سودان بیایند.

عبدالمحمد عبدالحلیم سفیر سودان در سازمان ملل همچنین گفت که دارفور «به محلی برای تبلیغات و شهرت افراد تبدیل شده و باید جلوی این کار گرفته شود». وی گفت «این وظیفه دولت سودان است که از مردمش حمایت کند نه افرادی که دنبال شهرت و تبلیغات هستند.»

مردم دارفور از سال ۲۰۰۳ قربانی خشونت‌هایی هستند که بین دولت سودان و شورشیان مخالف حکومت این کشور در آن منطقه جریان داشته‌است.

بر پایه آمار رسمی سازمان ملل، در درگیری‌های میان دولت و شورشیان دارفور تا کنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر کشته و نزدیک به ۲٫۷ میلیون نفر آواره شده‌اند.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)