تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ترک نشست موسوی توسط ملی‌مذهبی‌ها

نیروهای ملی-مذهبی، نشست ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی را ترک کردند.

عصر روز گذشته (چهارشنبه) به دعوت ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، نشستی با حضور نمایندگان و دبیران کل احزاب سیاسی ایران در سالن اجتماعات وزارت کار برگزار شد.

«فرصت سخنرانی و اظهارنظر به نمایندگان شورای ملی-مذهبی داده نشد»

در این نشست، قبل از آغاز سخنرانی میرحسین موسوی، نمایندگان شورای ملی-مذهبی متشکل از محمد بسته‌نگار، غلام‌عباس توسلی، عزت‌الله سحابی و دکتر محمدحسین رفیعی، سالن سخنرانی را ترک کردند.

عزت‏الله سحابی،‌رئیس شورای ملی-مذهبی در گفت‌وگو با رادیو زمانه، ضمن تأئید این خبر گفت: «با توجه به این که علی‏رغم اعلام قبلی، فرصت سخنرانی و اظهارنظر به نمایندگان شورای ملی-مذهبی داده نشد، آنان محل نشست را ترک کردند.»

شورای فعالان ملی مذهبی از گروه‌های حامی اصلاح‌طلبی در ایران است.

میرحسین موسوی خامنه‌ که از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ نخست‌وزیر ایران بوده‌است در ۲۰ اسفند ۸۷ رسماً اعلام کاندیداتوری کرد.

دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد.

Share

نظرهای خوانندگان

در واقع دُم خروس پیدا شد. آقای موسوی از ملی مذهبی ها بعنوان وسیله می خواهد استفاده کند، امّا نه بیشتر. زیرا رهبر مطلقهٌ فقیه و اصولگرایان دارند او را نظاره می کنند و اگر پا را از گلیمش فراتر بگذارد، صلاحیتش را برای نامزی تأیید نخواهند کرد. اصلاح طلبان نیز شعارهای کلی می دهند ولی در مواردِ مشخص مثلِ دفاع از خانم رکسانا صابری ساکتند. مشکل آقایان ملی-مذهبی هنوز اینست که دنبال راه حل در درونِ رژیم اند و کسانی مثلِ آقای سحابی، مخالف جنبش عمومی اند که این معنی عدم اعتماد به مردم را دارد، آنهم مردمی که بمیزان ٩٣ در صد طرفدار دموکراسی هستند.
محمدرضاراعی

-- Mohamed Réza ، Apr 23, 2009

اینکه اجازه نمی دهند ملی مذهبی ها سخنرانی کنند یعنی آنکه میرحسین موسوی هم به شهروند درجه ی یک و دو مانند حسین شریعتمداری معتقد است ولی این ملی مذهبی ها هستند که باید درک کنند بابا شما خودی نیستید حکومت فقط مال خودی هاست و حتی حمایت شما را هم نمی خواهند . باز هم شرکت در انتخابات را تبلیغ کنید تا این جماعت بیشتر مشروعیت پیدا کنند . و جرئت تحریم انتخابات را ندارید . هیچ اتفاقی نمی افتد . اگر احمدی نژاد که افراطی ترین جریان او را حمایت می کردند مگر توانست کاری بکند که دیگرانشان بکنند . مرگ یکبار و شیون هم یکبار اینهمه به چشم ملت خاک نپاشید . حزب توده از میرحسین موسوی حمایت می کند کافی ست . اگر به سخنرانی کروبی و میرحسین نگاه کنید تنها به کروبی و خاتمی اجازه ی سخنرانی در دانشگاه را نمی دادند و یا تنها سخنرانی های کروبی ست که شلوغ می شود همه ی اینها به این دلیل است که راستها با توده ای ها از میرحسین موسوی حمایت می کنند .

-- farhad ، Apr 23, 2009

باش تا دولت صبح اش بدمد کاین همه از نتایج دولت سحر است!

-- Ali ، Apr 23, 2009

متاسفانه حکومت پیوسته از ملی مذهبی ها استفاده ی ابزاری بی ارزش ...کرده است وما ملی مذهبیها همیشه به این شغل شریف تن در داده ایم! با این همه شاید یک جو غیرت و شهامت لازم باشد تا اینبار پدران ما که خودشان را همه کاره می دانند بخود آیند. من البته به پدرم که یک آدم فرعی ست چندین بار بر این کار آلت دست شدن و پل پیروزی شدن هشدار داده ام. اما گویا آقایان به این که پل پیروزی حکومت و باعث بدبختی مردم شوند چندان هم دلگیر نیستند. برای همین هم اینان در میان جوانان هیچ جایگاهی ندارند و خودشان هم همگی هفتاد و هشتاد ساله اند. متاسفانه اینان هیچ ارث ارزنده ای برای جوانان نگذاشته اند!!
بزرگمهر

-- بزرگمهر ، Apr 23, 2009

آیا ایشان باید در مورد نیروهای ملی وذهبی تعهدی داشته باشد.
و آیا نیرو های ملی مذهبی باید در سیاست کشور دخالت داشته باشند ؟
راستی اگر سهم داشته باشند چگونه مدیریتی بر آن حاکم است ؟ دموکراتیک یا شیوه متداول خودی و غیر خودی

-- sole ، Apr 24, 2009

جناب محمدرضاراعی این ۹۳ درصد را از کجا آورده‌اید. فکر کنم تعداد بسیار زیادی از مردم ایران اصلاً ندانند دموکراسی چیست.

-- saeed ، Apr 24, 2009

ملی مذهبیها اگر احترام خود را نگاه نمیدارند حداقل احترام افکار مهندس بازرگان را نگاه دارند .من نمیدانم اینها چرا راه سومی را بر نمی گزینند .
اینها میتوانند هم برای کسانی که انتخابات را تحریم میکنند حرف داشته باشند و هم برای کسانی که از ترس کوپن-کنکور-حقوق-سهام عدالت-پست-مقام-جیره-... ناچارند در انتخابات ( بلا نسبت) شرکت کنند . بنظر من ایشان باید از گروه اول بخواهند که انتخابات را تحریم کنند و از گروه دوم بخواهند بشکلی کاملا هماهنگ آرای باطله را بالا ببرند ( مثلا به یک شخصیت ملی یا اساطیری بصورت هماهنگ رای دهند . یا اینکه به یک حیوان سمبلیک رای دهند )
تصور کنید اگر رئیس جمهوری که از این انتخابات بیرون می آید بخواهد حرفهای گنده تر از دهانش بگوید مردم ایران و جهانیان بسیار ساده به او میگویند که آرای باطله ... از توبیشتر بوده پس لطفا در حد خودت حرف بزن .

-- ایرانی ، Apr 24, 2009

نمیدانم این آقایان ملی مذهبی تا کی میخواهند با رفتار و کردارشان خود را کوچک کنند ! هنوز متوجه نشده اند که در این رژیم نه ملت مفهوم دارد نه مذهب ؟!

-- محمد ، Apr 24, 2009

همین آقایان نبودند که در بلای جمهوری اسلامی از ایشان استفاده شد؟
آزموده را آزمودن خطاست

-- علی ، Apr 24, 2009

جنبش عمومی مردم ایران یعنی چی؟ متاسفانه چنین جنبشی نه تنها در ایران وجود نداره که کورسویی هم ازش نیست. پس دلمون را به این تحریمها خوش نکنیم.

-- مهدی ، Apr 29, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)