تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمله امام جمعه تهران به سران عرب و اوباما

امام جمعه موقت تهران با خائن خواندن «بسیاری از سران کشورهای اسلامی و به‌ویژه عربی» در بحران غزه، خواهان محاکمه آنان شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اعلام این‌که از آغاز حصر نوار غزه تا کنون، ۲۶۰ نفر «به دلیل نبود راهی برای خروج آن‌ها» جان خود را از دست داده‌اند، از سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه اروپا، کشورهای اسلامی و عربی، مصر، عربستان، دانشگاه الازهر، آمریکا، جورج بوش و باراک اوباما به دلیل این بحران انتقاد کرد.

امام جمعه‌ موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حزب الله لبنان، اضافه کرد: ما صریحاً می‌گوییم از مقاومت حزب‌الله لبنان و رهبر شجاع و مجاهدش سید حسن نصرالله دفاع می‌کنیم. این‌ها از شرف و استقلال خود دفاع می‌کنند و اگر تروریست می‌خواهید دولت جعلی اسراییل، تروریست واقعی است. ما این‌ها را به عنوان تذکری به اوباما می‌گوییم؛ چرا که این احتمال وجود دارد که صهیونیست‌ها پوست خربزه‌ی لیزی زیر پای او بیندازند. پس اگر می‌خواهید قدری از نفرت‌ها کم کنید، دست از این اظهارات سخیف بردارید.

باراک اوباما در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود درباره سیاست دولت آینده آمریکا در قبال ایران، از جمله به حمایت جمهوری اسلامی از حزب‌الله لبنان و تندروان اسلامی در منطقه اشاره کرد و ادامه این سیاست از طرف ایران را غیر قابل قبول دانست.


محمود احمدی‌نژاد در راهپیمایی ضد اسراییلی تهران

تأکید احمدی‌نژاد بر «اضمحلال قریب‌الوقوع» اسراییل

از سوی دیگر محمود احمدی‌نژاد گفت: مقاومت مردم فلسطین، «به زودی منجر به اضمحلال کامل اسراییل خواهد شد.»

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رییس‌جمهور ایران که در راهپیمایی ضد اسراییلی نمازگزاران پیش از نماز جمعه تهران شرکت کرده بود، با «غیر عادی» و «از روی عصبانیت خواندن» اعمال دولت اسراییل، از «به پایان راه رسیدن صهیونیست‌ها» خبر داد.

وی هم‌چنین اسراییل را «مظهر همه پلیدی‌ها» خواند و «تلاش برای تغییر انتخاب مردم فلسطین در انتخابات» را دلیل بحران در سرزمین‌های فلسطینی دانست.


سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران (عکس: ایسنا)

«اوباما، ناپخته و نوکیسه است»

احمد خاتمی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران، باراک اوباما رییس‌جمهور منتخب آمریکا را «تازه به دوران رسیده»، «ناپخته» و «نوکیسه» خواند و وی را به دلیل طرح سیاست چماق و هویج در رابطه با ایران نکوهش کرد.

این عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان، ابراز نگرانی اوباما از توسعه تسلیحات هسته‌ای در ایران را نشانه‌ای از «فریب و دروغ» دانست و گفت: ایران در این ۳۰ سال، همه رؤسای جمهور آمریکا که خیال تجاوز به ایران را داشته‌اند، ناکام گذاشته است.

Share
در همین رابطه:
حمله تند لاریجانی به اعراب و آمریکا
«اسراییل به محاصره غزه پایان دهد»
افزایش تنش‌ میان ایران و مصر
«اوباما حرف‌های بوش را تکرار نکند»
متکی: اوباما آخرین شانس آمریکاست

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)