تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ایران: غرب پناهگاه تروریست‌ها نشود

محمد خزاعی نماینده دائم ایران در سازمان ملل به رهبران اروپایی توصیه کرد که نگذارند این قاره «به پناهگاهی برای گروه‌های تروریستی تبدیل شود.»

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای خزاعی که در سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، گفت که ریشه‌‌کن کردن تروریسم نیاز به اقدام جمعی و هماهنگ با سازمان ملل دارد.

اظهارات نماینده ایران در واکنش به اقدام چند کشور اروپایی که اخیرا نام سازمان مجاهدین خلق را از لیست سیاه خود خارج کرده‌اند، ایراد می‌شود.

آقای خزاعی افزوده که این اقدام کشور‌های اروپائی «حرکتی سیاسی و غیر مسئولانه» است.

وی اظهار داشته است که خارج کردن نام سازمان مجاهدین از لیست سیاه برخی کشور‌های اروپائی «با مفاد قطعنامه‌های شورای امنیت در مبارزه با تروریسم تناقض» دارد.

به گفته این مقام دیپلماتیک، «دولت ایران خود را متعهد به همکاری با سازوکارهای ضدتروریستی سازمان ملل برای اقدام دسته جمعی علیه تروریسم می‌داند.»

آقای خزاعی همچنین از سازمان ملل خواسته که گروه جند‌الله که سابقه اقدامات مسلحانه علیه مردم و مقام‌های ایران دارد را مجازات کند.

جند‌الله تاکنون چندین عملیات در جنوب شرقی ایران انجام داده که بر اثر آن برخی مقام‌های محلی و مردم بومی منطقه، جان خود را از دست داده‌اند.

مقام‌های پلیس ایران چندی‌پیش تائید کردند که جند‌الله ۱۷ گروگان خود را که همگی از عضو پلیس مرزی بودند تیرباران کرده است.

آقای خزاعی افزوده که «عاملان این جنایت وحشیانه باید به دست عدالت سپرده شوند و برای نیل به این هدف، همکاری‌ جامعه جهانی ضرورت دارد.»

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)