تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمله حسن فیروزآبادی به اصلاح‌طلبان

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، اصلاح‌طلبان را متهم کرد که به دنبال «حضور نفوذی‌های آمریکا در دولت و مجلس» هستند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حسن فیروزآبادی گفت: «غیر از افرادی که از انقلاب هستند و با طرح عملیاتی مشخص دارند با دشمن برخورد می‌‌کنند، یک کسانی هم هستند که پای این پیام بردن و آوردن دایره می‌‌زنند و خوشحال هستند که بگویند خیلی خوب، ولی‌‌فقیه باشد، جمهوری اسلامی باشد، داخل دولت و مجلس، نفوذی‌‌های آمریکا هم باشند.»

وی که در جمع مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح سخن می‌گفت، اضافه کرد: «همه بحث دوم خرداد همین بود و همه بحثی که امروز دارند دامن می‌زنند، همین است.»

رییس ستاد کل نیروهای مسلح هم‌چنین از طرفداران مصالحه با غرب به عنوان «خط اجازه نفوذ آمریکا و استکبار و انگلیس به داخل دولت و مجلس» یاد کرد.


حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران

با نزدیک شدن به دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران که ۲۲ خردادماه آینده برگزار می‌شود، اختلافات و صف‌بندی‌های جناحی در جمهوری اسلامی نیز اشکال جدیدی به خود می‌گیرند.

طی روزهای اخیر محافل طرفدار دولت احمدی نژاد، هم از امکان حضور گرایش‌های موسوم به اصلاح‌طلب و هم از طرح انتخاباتی موسوم به «وحدت ملی» که توسط گرایش‌های راست میانه و به طور مشخص از سوی آقای ناطق نوری مطرح شده، اظهار نگرانی کرده‌اند.

در مقابل، گرایش‌های مخالف رییس‌جمهور احمدی‌نژاد، دولت وی را در حال انزوا و صرفاً متکی به حمایت برخی محافل سپاه و بسیج و جریان‌های نزدیک به رهبری نظام دانسته‌اند.

حسن فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، هم‌چنین با اشاره به «حمایت جورج بوش از اصلاح‌طلبان در خاورمیانه» اعلام کرد: «اصلاح‌طلبی دست ولایت فقیه است. اصلاح‌طلبان، یاران ولایت فقیه‌اند. اصلاً ولی فقیه یعنی اصلاح‌طلب. اصلاح‌‌طلبی پیروی از ولایت ‌فقیه است. اصلاح‌طلبی نگاه به زبان مراجع است؛ اصلاح‌طلبی نگاه به انگشت اشاره ولایت فقیه است که راه‌‌های نو را نشان می‌‌دهد.»

رییس ستاد کل نیروهای مسلح، دست‌آوردهای ایران در برنامه هسته‌ای‌اش را حاصل «مقاومت احمدی‌نژاد» دانست و از سیاست‌های دولت محمد خاتمی در این پرونده به عنوان «ساخت و پاخت‌های سازش‌کارانه» یاد کرد.

وی با اشاره به طرح‌های محمود احمدی‌نژاد برای «تأمین زندگی محرومین» و «توسعه یکنواخت کشور» دولت وی را «اصلاح‌طلب» خواند و گفت: «نباید با طرح‌‌های غربی فقط یک بخشی از کشور را بسازیم و بقیه کشور را بگذاریم بیابان و بیغوله بشود.»

سرلشگر سید حسن فیروزآبادی که از سال ۱۳۶۸ تا کنون ریاست ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح ایران را بر عهده دارد، از نزدیکان آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)