تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نگرانی ایران از نقض حقوق‌ بشر در فرانسه

دبیر کمیسیون حقوق‌بشر قوه قضائیه از نقض حقوق‌بشر در فرانسه و برخی کشور‌های اروپایی ابراز نگرانی کرد.

محمدجواد لاریجانی این نگرانی مقام‌های قوه قضائیه ایران را در دیداری که با «راما یاد» وزیر مشاور در امور حقوق بشر فرانسه داشته، به اطلاع وی رسانده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای لاریجانی گفت که در دیدار روز گذشته‌اش با این مقام فرانسوی، از برخورد گزینشی با کشور‌هایی که حقوق ‌بشر را نقض می‌کنند، انتقاد کرده است.

وی همچنین در این دیدار، نگرانی مقام‌های جمهوری اسلامی نسبت به «وضع حقوق بشر در فرانسه و دیگر نقاطی که این کشور نسبت به آنها بی‌توجه است و نیز اسلام‌ستیزی در اروپا» را به اطلاع خانم «راما یاد» رسانده است.

آقای لاریجانی در عین حال از روش برخی کشور‌های اروپایی در حمایت از حقوق بشر انتقاد کرده و تداوم این روش‌ها را منجر به «توسعه مشکلات» در این حوزه ارزیابی کرده است.

پیش‌تر علی آهنی سفیر سابق ایران در فرانسه از «نقض فاحش حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و اقلیت‌ها» در این کشور و برخی کشورهای اروپایی ابراز نگرانی کرده بود.

آقای آهنی ۱۵ مرداد ماه امسال در دیدار با اتالی لوآزو مدیرخاورمیانه وزارت خارجه فرانسه گفته بود که جمهوری اسلامی نگران وضعیت حقوق‌بشر در اروپا است.

فرانسه که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد طی ماه‌های اخیر بارها به نمایندگی از این اتحادیه، نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم و خواستار توقف اعدام‌ها در ایران شده است.

این کشور همچنین در بیانیه‌های خود از مقامات جمهوری اسلامی خواسته که به فشار‌ها علیه فعالان مدنی در ایران پایان دهند.

Share
در همین رابطه:
نگرانی ایران از «نقض حقوق‌بشر» در اروپا

نظرهای خوانندگان

اللهي بميرم براي مردم فرانسه.كاش كه مقامات عزيز ايران به مردم فرانسه اجازه ميدادن بيان به ايران پناهنده شن.در ايران تمام مردم به خصوص زن ها و كردها از حقوق مساوي برخوردارند

-- اميد ، Dec 5, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)