تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

توضیح مجلس درباره اعدام‌ها به پارلمان اروپا

هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی در مورد وضعیت حقوق بشر و اعدام افراد زیر ۱۸سال در ایران، به اعضای پارلمان اروپا توضیحاتی ارائه داد.

خبرگزاری‌ها امروز (یکشنبه)، به نقل از کاظم جلالی که یک عضو هیئت اعزامی مجلس ایران به اروپا بوده، اعلام کردند که در این سفر کمیته سیاست خارجی پارلمان اروپا سئوالاتی درباره حقوق اقلیت‌ها و اعدام‌ها در ایران داشته که توضیحاتی در این‌باره ارائه شده است.

آقای جلالی اشاره‌ای به جزئیات توضیحاتی که نمایندگان مجلس ایران ارائه داده‌اند، نکرد.
به گفت وی، مقام‌های اروپایی در مذاکراتی که با نمایندگان مجلس ایران داشتند، از بخشنامه جدید قوه قضائیه در تخفیف مجازات اعدام افراد زیر ۱۸ سال «ابراز خرسندی» کرده‌ا‌ند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای جلالی همچنین افزود: «هیئت اعزامی ایران در مذاکرات خود تاکید کرد که ایران و اروپا باید در چارچوب مشخصی موضوع حقوق بشر را تعریف و پیگیری کنند.»
اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر در اعتراض به اعدام‌ها و اعمال محدویت‌ها علیه فعالان مدنی و اقلیت‌های قومی در ایران بارها بیانیه صادر کرده است.

این اتحادیه از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته که به اعدام افراد زیر ۱۸ سال پایان دهند و حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی را به رسمیت بشناسند.

ششم آبان ماه امسال نیز کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزارت خارجه خواسته بود که تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌های حقوق بشری علیه ایران را افزایش کرد.

در سال‌های اخیر ده‌ها قطعنامه در اعتراض به اعمال محدودیت‌ها علیه اقلیت‌ها، اقوام، زنان و دانشجویان در ایران، از سوی مراجع بین‌المللی صادر شده است.

تهران در واکنش به این قطعنامه‌ها اعلام کرده که رویکرد غرب نسبت به مسئله حقوق بشر در ایران «مغرضانه» است.


در همین رابطه:
اعتراض اتحادیه اروپا به اعدام ۲۹ نفر در ایران
درخواست اتحادیه اروپا برای توقف اعدام‌ نوجوانان
اتحادیه اروپا خواستار آزادی مذهب در ایران شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)