تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

رزمایش ۳۰ هزار نفری پلیس در تهران

پلیس ایران اعلام کرد که از فردا (دوشنبه) رزمایشی به مدت شش روز با عنوان «امنيت و آرامش عمومی در تهران» به اجرا خواهد گذاشت.

روزنامه‌های امروز (یکشنبه) ایران به نقل از سردار عزیزالله رجب‌زاده فرمانده نيروی انتظامی تهران نوشته‌اند: «در این رزمایش ۳۰ هزار نفر از نیروهای انتظامی یگان‌های پلیس، واحدهای مستقر در تهران، پلیس افتخاری، پلیس‌یاران و نگهبانان محله شرکت دارند.»

«تمرین و کسب آمادگی‌های لازم، ارتقاء امنیت اجتماعی، تمرین و ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های اداری در جهت ارایه خدمات امداد و نجات به مردم، حفاظت، حراست و برقراری نظم و امنیت در جهت آرامش و آموزش به مردم، حفاظت از مراکز نهادی حساس، نمایش قدرت و بررسی نقاط ضعف و قوت یگان‌های حاضر در رزمایش» از جمله اهداف پلیس در این رزمایش اعلام شده است.

سردار رجب‌زاده که ماه گذشته جایگزین احمدرضا رادان فرمانده پیشین نيروی انتظامی تهران شده، همچنین گفت که در این رزمایش بيش از ۵۰ هلیکوپتر و چهار هزار خودرو شرکت خواهند داشت.

این رزمایش در حالی از فردا آغاز می‌شود که رسانه‌های ایران در هفته‌های اخیر از آغاز به کار گشت نیرو‌های بسیج در شهرها خبر داده‌اند.


سال گذشته فرمانده سپاه پاسداران در نامه‌ای به فرمانده پلیس ایران از توقف گشت‌های بسیج در سطح شهر‌ها و محلات خبر داده بود.

بسیجیان، شبه‌نظامیان داوطلب وابسته به سپاه پاسداران ایران هستند که از جمهوری اسلامی در برابر تهدیدهای خارجی و داخلی دفاع می‌کنند.
آمارهای رسمی نشان می‌دهد نیروی مقاومت بسیج، حدود ۱۰ میلیون عضو زن و مرد در نهادهای دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها دارد.

پلیس در دو ‌سال گذشته، چندین طرح با عناوین «مبارزه با بدحجابی»، «جمع‌آوری معتادان پرخطر»، «برخورد با اراذل و اوباش»، «نظارت بر فعالیت شرکت‌های خصوصی» و «نظارت بر آتلیه‌های عکاسی» در سطح شهرهای ایران به اجرا گذاشته است.
دراین طرح‌ها هزاران دختر و پسر جوان با تذکر ماموران پلیس مواجه شده یا دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

برخوردهای پلیس در ایران در شرایطی ادامه می‌یابد که هنوز اعتراضات حقوقی به نحوه دستگیری و نگهداری بدون محاکمه افراد ادامه دارد و علاوه بر آن اعدام شماری از این دستگیرشدگان و اعلام صدور کیفر خواست اعدام برای شماری دیگر، اعتراضات جهانی و داخلی را برانگیخته است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
طرح پلیس ایران برای برخورد با «گروه‌های غربی»
پلیس ایران «حق داوری» می خواهد
پانزده اردیبهشت؛ آغاز طرح نظارت بر شرکت‌های خصوصی

نظرهای خوانندگان

لطفا از کلیپ های تصویری نیز در همین ارتباط استفاده کنید.هیجانش برای دیدن بیشتر است.
با تشکر

-- شیما ، Nov 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)