تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشت ترم محرومیت تحصیلی برای پنج دانشجو

منابع دانشجویی در ایران اعلام کرده‌اند که پنج دانشجوی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در مجموع به هشت ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده‌اند.

احکام این دانشجویان از سوی کمیته انضباطی دانشگاه خواجه نصیر صادر شده است.
آنها متهم هستند در جریان سخنرانی رحیم‌پور ازغدی با حمل پلاکارد‌هایی به عملکرد وی در شورای عالی انقلاب فرهنگی «اعتراض» کرده‌اند.

رحیم‌پور ازغدی یک عضو این شورا است که در نقد اندیشه‌های غرب سخنرانی‌های منظمی در دانشگاه‌ها ایراد می‌کند و مشروح سخنان وی هر هفته از تلویزیون دولتی ایران پخش می‌شود.

وب‌سایت ادوارنیوز، نام و میزان محکومیت این پنج دانشجوی محروم از تحصیل را به این شرح اعلام کرده است: «میلاد اسدی، مهدی عباس‌زاده، بهنام صفری هر یک به دوترم، علی پرویز و عباس سمد بابایی نیز هر کدام به یک ترم محرومیت از تحصیل بدون احتساب سنوات محکوم شده‌اند.»

در واکنش به صدور این احکام ۵۰۰ دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر با صدور اطلاعیه‌ای به «ادامه سرکوب فعالین دانشجویی در دانشگاه اعتراض کرده‌اند.»

در سال‌های اخیر کمیته انضباطی دانشگاه‌ها، با صدور احکامی برخی دانشجویان (ستاره‌‌دار) را از یک ماه تا یک سال از ادامه تحصیل محروم کرده‌ است.

کمیته انضباطی دانشگاه‌ها دانشجویان فاقد صلاحیت ادامه تحصیل را با «سه ستاره»، دانشجویانی که صلاحیت آنها در دست بررسی است را با «دو ستاره» و دانشجویانی که ادامه تحصیل آنها منعی ندارد را
با «یک ستاره» مشخص کرده است.

تعداد دانشجویان «ستاره‌دار» در دانشگاه‌های ایران حدود ۱۷۰۰ نفر اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، دانشجویان یک ستاره با «تعهد به کمیته انضباطی و حراست دانشگاه» و دانشجویان دو ستاره با «تعهد به وزارت علوم و وزارت اطلاعات» می‌توانند تحصیلات خود را ادامه دهند، اما دانشجوی «سه‌ستاره» از ادامه تحصیل محروم می‌شوند.

در سال‌های اخیر چهار جریان دانشجویی تحت عناوین «کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان سه ستاره»، «کمیته دفاع از حق تحصیل دفتر تحکیم وحدت»، «انجمن حمایت از حق تحصیل» و «شورای دفاع از حق تحصیل» پیگیر وضعیت دانشجویان ستاره‌دار بوده‌اند.

Share


در همین رابطه:
ممانعت از ورود دانشجویان بهائی به دانشگاه
تجمع دانشجویان «ستاره‌دار» مقابل مجلس
دور جدید برخورد با دانشجویان در ایران

نظرهای خوانندگان

"... ما لذت میبریم که 200 نفر یه جا جمع شدیم، 10-20 نفر میان عربده میکشن؛ فحاشی میکنن و جلسه ما رو بهم میریزن. ما عشق میکنیم اینو میبینیم. این یعنی چقدر آزادی داریم..."
رحیم پور ازغدی / همان جلسه (نقل به مضمون)

-- بدون نام ، Nov 10, 2008

من یک دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر هستم و بدون هیچ وابستگی فکری به جناحها فقط در جلسه شرکت کردم اما رفتار این چند دانشجو در به هم زدن جلسه ای که موضوع و متولی ان چیز و کس دیگری است خلاف ادب یک دانشجو است و کسانی که از کثیف ترین ادم های روی زمین یعنی منافقین حمایت می کنند (به گفته ی قران)باید منتظر مجازات باشند چون به نظر من دانشگاه جای درس خواندن است

-- احسان حسینی ، Nov 11, 2008

اگر در جلسه حضور داشتید می فهمیدید هیچ حمایتی از مجاهدین نشده بود. تنها پلاکاردی با مضمون «کشتار 67، حقوق بشر اسلامی» بالا برده شد که اعدامهای سیاسی سال 67 را از منظر حقوق بشری نقد می کرد (که فقط مجاهدین نبودند و فدایی ها، توده ای ها و به طور کلی همه مخالفین رژیم به تیغ بنیادگرایی اسلامی دچار شدند)

-- دانشجوی خواجه نصیر ، Nov 12, 2008

سخنانی درباره شکنجخ گری که تئورسین نظام شد :
به آقای ازغدی و کسانی که از او حمایت میکنند بفرمایید اصلاٌ دهه شصت را بخاطر دارند
که در همان سال شصت با تمامی گروه های مخالف ، به کمک سپاه پاسداران تصفیه حساب نموده و همگی را تار و مار کردند و آنها نیز نا خواسته به راهی رفتند که رژیم پیش رویشان گذاشت ، جوانانی بیست و بیست و پنج ساله را به پای چوبه دار بردند و در گورهای دسته جمعی و دو سه طبقه در بهشت زهرا و گورستان مسکر آباد دفن کردند
اگر رژیم واقعا رژیم مردمی است چرا بدون محاکمه در تابستان ۶۷ به حکم جلاد رژیم حکم اعدام زندانیان سیاسی را داد.
من که خود از سابقه امثال باصطلاح ازغدی ها آگاهم ( ایشان یا ۱- روحانی بدون لباس یا ۲- عضو انجمن حجتیه و یا ۳- عضو سپاه پاسداران میباشد و یا هر سه)
البته ایشان با رفتن در زیر پوستین دکتر شریعتی ها ، سعی در خام کردن نسل چهارمی ها دارند تا در آینده ای نزدیک که قرار است کشور را سپاه و افراطیون انجمن حجتیه در دست گیرند ، زمینه های لازم فراهم گردد .
و لی ایکاش نسل جوان آگاه گردند.
ایکاش ….
امثال ازغدی ها اگر وابستگی به رژیم نداشتند به والله بایستی جلوی مسجد شاه کفش واکس میزدند ، نه اینکه پای منبر صدا و سیمای وابسته به رژیم بروند.
ما در کشوران عالم کم نداشته و نداریم که امثال او بخواهند حرفی برای گفتن داشته باشند….

-- sirus ، Mar 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)