تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تازه‌های نشر: «مگره و شاهدان خاموش»

«مگره و شاهدان خاموش» نوشته ژرژ سیمنون با ترجمه کاظماسماعیلی در ۱۰۰۰ نسخه از سوی انتشارات خجسته به بازار کتاب آمده است.

پیش‌تر، «مگره می‌ترسد» و «مگره و مرد خانه به دوش» از همین نویسنده و مترجم از سوی نشر خجسته در مجموعه ادبیات پلیسی کلاسیک، منتشر شده بود.

سیمنون نویسنده فرانسوی بلژیکی‌تبار، با موجزترین جملات و طرح صحنه‌های شگفت‌انگیز به عمق روحیات شخصیت‌های داستان‌هایش رسوخ کرده و با روان‌شناختی خاص خویش، ماهیت اصلی آنان را بر صفحه کاغذ جاری می‌سازد.


ژرژ سیمنون

شهرت سیمنون بیشتر به خاطر رمان‌های پلیسی‌اش و خلق کارآگاهی به نام مگره است. آثار او که شامل رمان، زندگی‌نامه، خاطرات و یادداشت‌های روزانه است به بیش از 300 جلد می‌رسد.

مگره، همیشه از تجربه یکی از کهنه‌کارترین کلاسیک‌های دنیای کارآگاهی یعنی شرلوک هلمز استفاده می‌کند. وی همه جزئیات پیش‌پا افتاده و آن‌چه از دید آدم‌های معمولی پنهان است را خوب می بیند و به نتیجه می‌رسد.

در بخشی از کتاب آمده است: «آرمان لاشوم سرفه‌ای کرد و به سمت قاضی چرخید که هنوز ایستاده بود، و با صدای نامطمئنی شبیه صدای مرد کمرویی که ناچار است از خود واکنشی نشان دهد، گفت: نمی‌دانم آیا سربازرس مجاز است این سوالات مربوط به زندگی خصوصی ما را بپرسد یا نه...تا اینجا به نظر می‌رسد موضوع تحقیقات فقط در مورد رفتار و حرکات ماست.»

«سایه گیوتین»، «شبی در چهارراه»، «کارآگاه در کاباره»، «بیگانگان در خانه» و «تبهکاری دردام» از دیگر کتاب‌های این نویسنده هستند که به فارسی برگردانده شده‌اند.

قیمت این کتاب، ۳۵۰۰ تومان است.


در همین رابطه:
تازه‌های نشر: «ملکم خان»
تازه‌های نشر: «از پشت شیشه‌ها»
تازه‌های نشر: «پلک»
تازه‌های نشر: «طلوع زمين»
تازه‌های نشر: «ورتیگو»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)