تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های مطبوعات

نامه سوم اقتصاددانان به محمود احمدی‌نژاد
روزنامه کارگزاران سرمقاله امروز خود را با عنوان «هشدارهایی جدی برای رئیس‌‌جمهور» به سومین نامه اقتصاددان به محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران اختصاص داده است.

سرمقاله نویس این روزنامه می‌نویسد: «این نامه نیز همچون نامه‌های قبلی با هدف کمک به دولت نهم نگاشته شده است. در شرایطی که با توجه به ظرفیت‌های عظیم حاصل از افزایش درآمدهای نفتی وضعیت اقتصاد کشور بیش از هر زمان دیگر مأیوس‌کننده به نظر می‌رسد.»

کارگزاران همچنین آورده است: «این نامه حاصل درک جمعی از شرایط اقتصادی کشور است و امضا کنندگان این نامه انتظار دارند تا دولت با مجموعه این آرا و نظرات برخوردی علمی داشته و از نقاط قوت آن در راستای سیاست‌های اقتصادی به ‌ویژه در شرایط بحران اقتصاد جهانی استفاده کند.»
متن کامل سرمقاله

بررسی عملکرد اقتصادی دولت نهم
روزنامه مردمسالاری در سرمقاله امروز خود با عنوان «هشدار نسبت به یک امر بدیهی» به بررسی نامه روز گذشته اقتصاددانان به احمدی‌نژاد و نقد سیاست‌های اقتصادی دولت نهم پرداخته است.

به اعتقاد سرمقاله نویس این روزنامه «دولت باید تصمیم بگیرد؛ یا نرخ تورم هم تک رقمی شود یا اینکه بانک‌ها از چنین دستوراتی معاف شود! نمی‌توان به یک تئوری چنان اعتقاد راسخ داشت که نظرات کارشناسی دیگران را به هیچ انگاشت اما از عواقب اجرای آن شانه خالی کرد وعدم کارآمدی آن را نادیده انگاشت و همچنان بر اجرای آن پافشاری کرد.»
متن کامل سرمقاله

انتقاد از پیام تبریک رئیس جمهوری ایران به باراک اوباما
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان «دل بستن به سراب» از پیام تبریک محمود احمدی‌نژاد به باراک اوباما رئیس جمهوری جدید آمریکا انتقاد کرده است.

این روزنامه در خصوص این نامه می‌نویسد: «آیا وقت آن فرا نرسیده است که برای این قبیل اقدامات سرمایه گذاری‌های وقتی و مشورتی کافی بعمل آید و از تحمیل هزینه‌های غیرضروری به نظام جمهوری اسلامی جلوگیری گردد!»

جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سرمقاله خود می‌آورد: «رئیس جمهور یا سایر مسئولان همانگونه که در طول 30 سال گذشته متداول بوده و هست نقطه نظرات خود را می‌توانند در سخنرانی‌ها بیان کنند و نیازی به ارسال پیام تبریک نیست کاری که نوعی دل بستن به سراب است و در شان مسئولان جمهوری اسلامی ایران نمی‌باشد.»
متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات
● سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «نگاه ایرانی به یک تغییر»
● سرمقاله روزنامه رسالت با عنوان «سونامی پرونده در قوه قضائیه!»
● سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «سنگینی تحمل‌ناپذیر یک نامه»
● سرمقاله روزنامه سرمایه با عنوان «دولت خواهی عالمانه»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)