تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«نامه احمدی‌نژاد را بررسی می‌کنم»

باراک اوباما رئیس جمهوری منتخب آمریکا با «غیرقابل پذیرش» دانستن برنامه هسته‌ای «تسلیحاتی» ایران، گفت که «پاسخ شایسته‌ای» به پیام تبریک محمود احمدی‌نژاد خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای اوباما که در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود پس از انتخابات در هتل هیلتون شیکاگو سخن می‌گفت، در عین حال افزود که جمهوری اسلامی باید حمایت از «سازمان‌های تروریستی» را متوقف کند.

وی تاکید که پاسخ پیام رئیس جمهوری ایران در تبریک پیروزی تاریخی‌اش بر جان مک‌کین را با ارسال نامه‌ای می‌دهد.


اوباما در پاسخ به تنها سئوال این کنفرانس در خصوص سیاست خارجی گفت: «نامه آقای احمدی‌نژاد را بررسی می‌کنم. می‌دانم که چنین نامه‌ای ارسال شده است.»

محمود احمدی‌نژاد پس از روشن شدن نتایج انتخابات آمریکا در پیامی، پیروزی باراک اوباما را به وی تبریک گفته بود.

رئیس‌جمهوری ایران در پیام تبریک خود اظهار امیدواری کرده بود که آقای اوباما «با ترجیح مصالح حقیقی مردم و انصاف و عدالت بر تقاضاهای سیری‌ناپذیر اقلیتی خودخواه و ناصالح، از فرصت خدمت، حداکثر استفاده را به عمل آورد و نام نیکی از خود به جای بگذارد.»


آقای اوباما در کنفرانس خبری یادشده، ادامه داد: «تنها سه روز از انتخابات می‌گذرد و بدیهی است که رویکرد ما به کشوری چون ایران به زمان نیاز دارد. فکر می‌کنم باید درباره این موضوع فکر کرد.»

آسوشیتدپرس هم در این خصوص نوشته است که رئیس جمهوری منتخب آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌هایش در زمینه رابطه با ایران گفت که ما در حال حاضر یک رئیس جمهوری داریم و من تا بیستم ژانویه رئیس جمهوری ایالات متحده نخواهم بود.

اوباما در پاسخ به این پرسش که آیا فرستاده‌ای به کشورهای دشمن ایالات متحده مثل ایران، سوریه، ونزوئلا و کوبا برای بررسی سطح مذاکرات روسای جمهور اعزام می‌کند یا خیر، برنامه هسته‌ای ایران را محکوم کرد.

وی افزود که گفته‌هایم در مبارزات انتخاباتی را تکرار می‌کنم که گسترش برنامه هسته‌ای ایران، قابل قبول نیست و باید تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از وقوع این اتفاق را افزایش دهیم.


در همین رابطه:
احمدی‌نژاد به اوباما تبریک گفت

نظرهای خوانندگان

اقای اوباما پس از جواب به احمدینژاد باید به اسامه بن لادن و ملاعمر هم جواب مناسب بدهد..ضمنن جواب جمله سیری ناپذیری اقلیتی خود خواه و ناصالح اقای احمدینژاد..ایا خود خواه تر وناصالح تر از اقای کردان وزیر محبوب سابق ومورد تائید نظام در سطح کره زمین پیدا میشود..؟

-- حسن ، Nov 8, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)