تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد کم‌سابقه مجید انصاری از دولت نهم

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، وضعیت کنونی اقتصاد ایران را «خطرناک» توصیف کرده است.

دلیل رسیدن اقتصاد ایران به این «نقطه خطرناک» از سوی آقای انصاری «بی‌توجهی دولت به هشدار اقتصاددانان و کارشناسان» اعلام شده است.

به گزارش امروز (دوشنبه) خبرگزاری ایلنا، عضو مجمع روحانیون مبارز گفته که «برخی تصور می‌‏کنند که مسائل اقتصادی بدون علم قابل حل است و فکر می‌‏کنند همه چیز با انشاءالله درست می‌‏شود.»

به گفته آقای انصاری، دولت نهم در سه سال گذشته ۲۰۰ میلیارد دلار در‌آمد نفتی داشته که رقمی بی‌نظیر در تاریخ دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی بوده است.

از سال گذشته تاکنون بارها مراجع مذهبی، کارشناسان اقتصادی و جریان‌های سیاسی، انتقاد‌هایی متوجه مدیریت اقتصادی دولت نهم کرده‌اند، اما دولت محمود احمدی‌نژاد بر اساس سیاستی عمل می‌کند که خود به آن اعتقاد دارد.

طی سه سال گذشته دولت آقای احمدی‌نژاد سه رئیس کل بانک مرکزی و دو وزیر اقتصاد به خود دیده است.
برکناری یک وزیر اقتصاد و دو رئیس کل بانک مرکزی به خاطر اختلاف این مقام‌های با دیدگاه‌های اقتصادی دولت نهم گزارش شده است.


آقای انصاری همچنین با انتقاد از گزارش‌ها درباره نرخ زیر ۱۰ درصدی بیکاری که از سوی دولت اعلام شده، گفت: «با چه مبنایی این حرف را می‌‏زنند در حالی که در عرصه عمل شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی و موارد دیگر هستیم.»

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: «گفته می‌‏شود ساد‌ه‌زیستی و صرفه‌‏جویی کنیم، به جای قند، کشمش می‌‏گذارند و به جای کت و شلوار شیک، از مولوی کت و شلوار می‌‏خرند. اما خروجی کلان باید محاسبه شود.»

وی معتقد است که «شاخصه اسراف در دولت‌‏ها هزینه‌‏های جاری آن است که وضعیت خوبی در این مورد نداریم. آثار صرفه‌جویی و ساده‌زیستی را کجا باید دید؟»

حسن روحانی، روحانی بلند‌پایه دیگری که وابستگی نزدیکی به علی اکبر هاشمی رفسنجانی دارد ماه گذشته انتقاد‌های تندی متوجه سیاست‌های اقتصادی دولت نهم کرده بود.
آقای روحانی گفته بود که دولت حساب ذخیره ارزی را خالی کرده است.

میزان موجودی فعلی این حساب بنا بر اعلام مقام‌های بانک مرکزی ۲۵ میلیارد دلار اعلام شده است.

نظرهای خوانندگان

noosh daroo baad az marge sohrab

-- HAMIDREZA MOGHISEH ، Nov 5, 2008

خاك بر سر اين ملت با اين دولت

-- عمر رضایی ، Nov 5, 2008

bebinid kar be koja reside ke be jone ham oftadan.

-- diba ، Nov 6, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)