تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

علی کردان برکنار شد

مجلس شورای اسلامی به برکناری علی کردان وزیر کشور رای داد.

استیضاح کردان که امروز سه‌شنبه در صحن علنی انجام شد، با ۱۸۸ رای موافق و ۴۵ مخالف، رای آورد که در نهایت، به برکناری وی منجر شد.
در جریان این استیضاح همچنین ۱۴ نماینده رای سفید دادند.

۲۴۷ نماینده در جریان استیضاح رای داده‌اند.
در این جلسه ۲۵۶کارت میان نمایندگان توزیع شده بود.

علی کردان همان‌طور که پیش‌تر هم اعلام شده بود به خاطر «داشتن مدرک جعلی» استیضاح شد.

با رای نمایندگان مجلس، علی کردان از مقام وزارت کشور خلع و رئیس جمهور باید گزینه‌ جدیدی به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

وزارت کشور می‌تواند به مدت سه ماه با سرپرستی که از سوی رئیس جمهور منصوب می‌شود، به فعالیت خود ادامه دهد.


در جلسه استیضاح آقای کردان هفت نماینده در مخالفت با وزیر کشور سخن گفتند.
وزیر کشور نیز به مدت سه ساعت از خود در برابر انتقاد‌ها و مسائلی که متوجه وی شد دفاع کرد.

در جریان این استیضاح همان‌طور که اعلام شده بود، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور حضور نداشت.

آقای کردان در سخنانی در دفاع از خود که از رادیو دولتی فرهنگ پخش می‌شد، گفت: «مطمئنم مجلس شوراي اسلامي تصميمي همراه با تدبير، عقل و شرع خواهد گرفت و اين تصميم براي همگان لذت بخش خواهد بود.»

کردان همچنين از پسران خود بابت اين‌که در اين دوران «مردانه» در کنارش بودند، تشکر کرد و افزود: «از دخترانم، فاطمه، محدثه و مائده به خاطر اين‌که از اين هجمه‌‏ها در امان باشند به شهرستان رفتند، شرمگين هستم.»

وی همچنین خطاب به همسرش گفت: «از اين‌که در اين مدت به خاطر اين ناملايمات در بستر بيماري افتادي و من هم نتوانستم بيمارداري کنم، پوزش مي‌‏خواهم.»

استیضاح وزیر کشور نخستین استیضاحی بود که از سوی مجلس هشتم شورای اسلامی طرح و نمایندگان به آن رای مثبت دادند.


علی کردان ۱۵ مرداد امسال با کسب رای مثبت ۱۶۹ تن از ۲۷۰ نماینده مجلس، جانشین مصطفی پورمحمدی، وزیر سابق وزارت کشور شده بود.

این استیضاح در حالی از سوی نمایندگان با رای موافق مواجه شد که آقای احمدی‌نژاد آن را «غیرقانونی» دانسته بود.

کابینه محمود احمدی‌نژاد دهمین تغییر خود طی سه سال گذشته را تجربه کرد.

پیش از این، ۹ وزیر وزارت‌خانه‌های کشور، نفت، اقتصاد، صنایع و معادن، آموزش و پرورش، دادگستری، رفاه، تعاون و راه و ترابری به همراه مقامات دیگری چون رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، رییس کل بانک مرکزی و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، کابینه محمود احمدی‌نژاد را ترک کرده بودند.


در همین رابطه:
خودداری احمدی‌نژاد از حضور در جلسه استیضاح کردان
برکناری مدیر دفتر دولت در مجلس

نظرهای خوانندگان

آقاي كردان بايد بدليل دروغ گوئي وكلاه گذاشتن سرمسئولين ومردم شهيد پروردردادگاه علني محاكمه شود وپول هاي به جيب زده راكه ازحقوق مدرك جعلي گرفته به بيت المال برگرداند .

-- بدون نام ، Nov 4, 2008

یا رب مباد که گدا معتبر شود.
به قول اخوان
ای درختان عقیم ریشه ها تان در خاکهای هرزگی مستور / یک جوانه ی ارجمند از هیچ جاتان رست نتواند کرد.

-- مهران ، Nov 4, 2008

آقای کردان عذر خواهی از ملت را انگار فراموش کرده اند و عذر خواهی از دانشجویانی که معلمشان بوده.

-- باهارنارنج ، Nov 4, 2008

اولین تصمیم صحیح مجلس در برخورد با دولت.

-- مسعمود ، Nov 4, 2008

آقاي كردان:
كاش كمي هم شرمنده‌ي مردم مي‌شديد كه شعورشان را به سخره‌ گرفته‌ بوديد.
در هر حال به مجلس هشتم تبريك مي‌گويم

-- حامد ، Nov 4, 2008

حقش بود باید مدارک بسیاری از مسوولان دیگر مخصوصا مسوولان سپاه نیز بررسی شود مدرک خیلی از آنها جعلی است

-- محمد علی ، Nov 4, 2008

واقعن که این دولت نهم یک کاریکاتور جهانی شده...

-- پارسا پویا ، Nov 4, 2008

خیلی بهتر بود به جای اینکه سعی در برانگیختن احساسات عاطفی مردم با دروغهای این روباه کنید به مسائل حساس بپردازید. واقعا حرفهایی که این شیاد در رابطه با خانواده اش گفته قبول دارید و مسائل دیگری برای خبر شما نبود که ارزش خبری بیشتری داشته باشد؟ اگر واقعا نداشتید در این رادیو را تخته کنید. کم کم دارد رادیو زمانه بوی بد به خود میگیرد اگر فکری برای آن نکنید متعفن خواهد شد.
الان باید پیگیری حقوقی این مورد و کردان را بخواهیم و اینکه به اتهام جعل اسناد باید تحت تعقیب قرار گیرد نه اینکه شما ها روضه علی اصغر را برایش سربدهید.

-- داریوش ، Nov 4, 2008

حقش بود بسيار پيشتر از اين با ايشان برخورد ميشد. اگرچه از مجلس هم انتظار زيادي در جهت تلاش براي برقراري حق و عدالت نداريم چون همه شهان همدست هستند . اين حركت هم يك دعواي جناحي و سياسي است. ولي باز هم كمي دلمان خوش شد كه با يك آدم دروغگو و متقلب و رانت خوار و فرصت طلب و متجاوز برخوردي هر چند با مساحمه صورت گرفته است.

-- سهند ، Nov 4, 2008

استیضاح غیر قانونی است؟ عجب بابا !!!

-- علیرضا ، Nov 4, 2008

این استیضاح یکی از نادرترین استیضاح از مشروطه تابه امروزاست که مخالف حاضرنشد بعنوان مخالفت با استیضاح ازوزیر دفاع کند فقط آقای احمدی‌نژاد آن را «غیرقانونی» دانسته وازایشان دفاع نموده .

-- ابراهیم ملکی ، Nov 4, 2008

کاش از مردم هم یک عذر خواهی میکرد. تنها موضوعی که مطرح نیست تقلب این آقا است.

-- بدون نام ، Nov 4, 2008

وقتی سرنوشت امثال دکتر سامی آن باشد کردان ها دکتر میشوند و بر صدر می نشیند.

-- بدون نام ، Nov 4, 2008

وقتی امثال دکتر آریانپور و باطنی و صدها نفر دیگر اخراج میشوند کردان استاد میشود و احمدی نژاد هم کوتاه نمیآید. ببینید چه اوضاعی است که صدای علی لاریجانی هم در آمده.

-- بدون نام ، Nov 4, 2008

چه خوب گفتی مهران

-- گشتاسب ، Nov 4, 2008

کردان ؛ نه اولین نفر بوده ؛ نه اخرین خواهد بود...یه نگاه به دور و برتون بندازین ؛ کسانی سر رشته ی امور تو دستشونه که بعضی وقتا حتی درست فارسی حرف زدن هم بلد نیستن...چه برسه به سیکل! ... اگه دادگاهی واقعی برای محاکمه ی همه ی این افراد بر پا میشد ؛ دیگه جمهوری ای باقی نمیموند!

-- بیخیال ، Nov 4, 2008

مدرک اینها را هم که تو ی تلویزیون می آیند و به آنها آقای سردار دکتر می گویند بررسی کنند. حوزه علمیه از دولت احمدی نژاد به صورت قانونی!!! مجوز گرفته است که به طلاب خود مدرک دکتری بدهد. دیگر شیخ و آخوند و حضرت حجت الاسلام را نمی پسندند دنبال دکتری هستند. خیلی از حوزویان با سن و سال زیر چهل دارند در دوره دکتری تدریس میکنند. وای به حال این مملکت!!!

-- بدون نام ، Nov 4, 2008

... آیت الله خامنه ای و احمدی نژاد در مورد انتخابات آمریکا دچار اشتباه محاسبات می شوند و ناگهان کردان را برای تثبیت رئیس جمهوری مجدد احمدی نژاد انتخاب می کنند و آیت الله خامنه ای نیز در اولین دیدارش لا اعضای دولت به آنها پیشنهاد می کند برای پنج سال آینده برنامه ریزی کنید اما بحران مالی آمریکا امکان انتخاب مک کین را زیر سئوال می برد و مطمئن می شوند که اوباماست که کاخ نشین می شود نه مک کین لذا مجلس دست به کار می شود تا هم هویت از دست داده اش را احیاء کند و هم به دموکراتهای آمریکا چراغ سبز دهد که ما هم برای همکاری با یک دولت میانه رو در ایران آمادگی داریم و از آن پس برنامه استیضاح کردان روز به روز با تب انتخابات آمریکا اوج می گیرد و در زمانی این کار صورت می گیرد که در فردای آن مشخص شده است که اوباما در کاخ سفید است یا مک کین و جمهوری اسلامی با انتخاب یک سرپرست نشان خواهد داد که برای رئیس جمهور آینده در ایران چه تمایلی برتر است و چه جناحی برای رئیس جمهوری ایران دست پیش را دارد اگر چه حوادث ماههای آینده دشواری های بسیاری را برای جمهوری اسلامی پیش بینی می کنیم و نقش مردم ایران قطعا با حضور اوباما در کاخ سفید پر رنگ تر خواهد شد لذا این استیضاح بار دیگر نشان داد که جناحهای جمهوری اسلامی چگونه ارتباطات خود را با شیطان بزرگ حفظ کرده اند و در حکایت آن قرار گرفته اند . اما جضور پرشور مردم در عرصه ی سیاست تمام این همکاری ها را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد ...

-- فرهاد-فرياد ، Nov 4, 2008

لطفا به زمینه های اجتماعی - سیاسی برآمدن کردان ها هم بپردازید. وگرنه مگر مرتضوی کردان قوه قضاییه نیست؟ مگر جنتی کردان الفقها نیست؟

-- بدون نام ، Nov 4, 2008

دوستان عزیز زمانه آیا در طول این سه ساعت آقای کردان حرفهای مهمتری نزد,که شما راجع به پیام های مضحک خانوادگی او نوشتید؟ شاید هم با کردان همدردی می کنید؟

-- ساناز ازهند ، Nov 5, 2008

طبق گفته های آقای لاریجانی به کردان ÷یشنهاد شده بود که قبل استیضاح استعفا داده و در پست خاصی گرفته و خودش این قائله را ختم کند که قبول نکرده .
واقعا" از نظر نماینده های مردم این شخص بعد از این عمل قبیح لایق گرفتن پست است وای به حال آن اداره که کردان و امثال او مدیر باشند.

-- مریم ، Nov 5, 2008

گر قرار شود که مست گيرند در شهر هر که هست گيرند

-- احمد ، Nov 5, 2008

قوه مقننه از امتحان رو سفید بیرون آمد ولی قوه قضاییه هنوز در حال امتحان دادن است

-- بدون نام ، Nov 5, 2008

امیدوارم شروعی باشد بر برکناری مدیران نالایق

-- حسن ، Nov 5, 2008

آدم احمق می خواد بهانه های مجلس رو باور کنه . مگه اونا تو دانشگاه بودن که بدونن مدرک کردان جعلیه... مگه آقای کردان در طول ریاست آقای لاریجانی در سازمان صدا وسیما معاونش نبوده پس چطور اون موقع نفهمیدن . آقای لاریجانی آقای کردان رو با عنوان دکتر معاون کرده چطور نفهمیده . چی شد اول 170 نفر رای اعتماد دادن بعد از سه ماه 188 نفر مخالفش شدن. سیاست عالم کثیفیه اگه بخوان خراب کنن اینکارو می کنند

-- امیر ، Nov 5, 2008

دلم براي ملت ميسوزه كه بازم به اين ...ها راي ميدن

-- نگين ، Nov 5, 2008

بايد از اين آقايان پرسيد كه آيا احمدى نژادى كه يك كلاهبردار را به عنوان وزير معرفى كرده، شايستگي مقامى را كه اشغال كرده است، دارد؟؟

-- Reza ، Nov 5, 2008

ازاین بهتر نمی شد

-- جمشید فرهادی ، Nov 5, 2008

بابا وقتی علی کردان که وزیر کشوره اونم با مدرک جعلی چه جوری میخوای که ایران تحریم نشه؟چه جوری دختران خود فروشی نکنن؟جوونا بیکار نباشان...تورم ایجاد نشه واقعآ که جای تاسف داره...ملتی که 8 سال جنگیدن...پسرایی که تو سن 18-17..... همه شهید شدن بخاطر خاک ایران...مادرایی که هنوز به داغ بچه هاشون نشستن باید اینجوری جوابشون رو داد..؟.که وزیر کشور با مدرک جعلی خوشو کشونده بالا

-- IRAN ، Nov 5, 2008

وای بر ما

-- بدون نام ، Nov 10, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)