تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

برگزیده سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح

نقد طرح تحول اقتصادی
روزنامه سرمایه سرمقاله امروز خود را با عنوان «تورم‌زایی طرح تحول» به وضعیت طرح تحول اقتصادی در ایران و کسر بودجه دولت نهم در سال ۱۳۸۷ اختصاص داده است.

این روزنامه می‌نویسد: «اجرای طرح تحول اقتصادی به خصوص پس از کاهش قیمت نفت با اصرار بیشتری از طرف دولت پیگیری شد. اما باید توجه داشت که طرح تحول اقتصادی هنوز به طور کامل تشریح نشده» است.

سرمایه همچنین در مورد کسری بودجه دولت که وزیر اقتصاد منکر آن شده است، می‌نویسد: «به احتمال زیاد وزیر اقتصاد اطلاعاتی دارد که با چنین قاطعیتی از نبود کسر بودجه صحبت می کند و بهتر است این اطلاعات را ارائه دهد تا خیال کارشناسان از کمبود منابع کشور راحت شود.»
متن کامل سرمقاله

بررسی شعار‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا
روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان «انتخابات آمریکا و شعار تغییر!» به نقد شعار‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد: «شعار تغییر در تاریخ ۲۰۰ ساله آمریکا چندین بار توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و احزاب حامی آنها مطرح شده است. این شعار هر بار در زمان خود توانست فریبنده باشد و مردم را جذب کند و مطرح کننده آن‌را به کاخ سفید بفرستد اما هرگز در بنیان‌های رفتاری نظام حکومتی آمریکا تاثیری که قابل ملاحظه باشد برجای نگذاشت.»

جمهوری اسلامی می‌افزاید: «سردمداران نظام حکومتی آمریکا این سیاست را به هیچ قیمتی تغییر نخواهند داد و شعار ما به تغییر نیازمندیم حزب دموکرات و شخص اوباما صرفا یک شعار انتخاباتی است که نمی‌تواند بنیان‌های نظام حکومتی آمریکا را تغییر دهد حتی اگر او بخواهد.»
متن کامل سرمقاله

توصیه به رئیس جمهور در خصوص وزیر کشور
روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود با عنوان «دوربرگردان رئیس جمهور» به موضوع استیضاح علی کردان وزیر کشور در مجلس پرداخته است.

این روزنامه می‌نویسد: «استیضاح حق مسلم و قانونی مجلس است و رای مجلس برای دولت قابل احترام است. نتیجه قابل پیش بینی استیضاح امروز نیز به معنای خاتمه کار دولت نیست.»

رسالت می‌آورد: «استیضاح کردان مانند سایر مسائل عادی کشور خللی در عزم اصولگرایان برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور ایجاد نمی‌کند و برای موج سواران و فرصت طلبانی که به تصور خودشان هیزم کشان آتش میان مجلس و دولت هستند رهاورد چشمگیری نخواهد داشت.»
متن کامل سرمقاله

سایر مطبوعات
● سرمقاله روزنامه کیهان با عنوان «زنگ حساب».

● سرمقاله روزنامه مردمسالاری با عنوان «تغییر پایان تاریخ».

● سرمقاله روزنامه آفتاب یزد با عنوان «مَحرمیت‌های موقت!»

● سرمقاله روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «آسیب شناسی بورس تهران»

● سرمقاله روزنامه کارگزاران با عنوان «روز واقعه».

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)