تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نگرانی از وضعیت همراهان کاظمینی بروجردی

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران از ادامه بازداشت محمد کاظمینی بروجردی و برخی از همراهان وی ابراز نگرانی کرد.

آقای بروجردی در مهرماه سال ۱۳۸۵با حکم دادگاه ویژه روحانیت پس از چند روز نا‌آرامی میان طرفداران وی و نیرو‌های امنیتی در تهران، بازداشت و روانه زندان شده و تاکنون در زندان به سر می برد.

نگرانی‌ها در هفته‌های اخیر از وضعیت جسمانی آقای بروجردی پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر نیاز مبرم وی به پزشک معالج برای درمان برخی نارسائی‌های قلبی، افزایش یافته است.

در اطلاعیه این کمپین که نسخه‌ای از آن امروز (دوشنبه) به دفتر رادیو زمانه ارسال شده، آمده است: «پیروان آیت‌الله بروجردی صرفا به‌خاطر حمایت از ایشان بازداشت شده‌اند که نقض آزادی افکار و باورهای آنان» است.

بنابر اعلام این اطلاعیه همراهان آقای بروجردی که هم اکنون در زندان و تبعید به سر می‌‌برند «از حقوق اولیه خود محرومند و با آنها در زندان بدرفتاری می‌شود.»
آزادی این افراد که تعداد آنها ۹ نفر اعلام شده مهمترین خواسته کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران است.

هویت این افراد در اطلاعیه مذکور به این شرح اعلام شده است: «مسعود سماواتی ۴۷ ساله، علیرضا منتظر ۳۷ ساله، حبیب قوتی ۳۰ ساله، مجید الستی ۳۵ ساله، مهرداد سوری ۳۵ ساله، محمدرضا صدیق ۳۶ ساله، حسن هریسچیان ۳۵ ساله، علی اربابی ۳۸ ساله و کامبیز حسینی ۲۸ ساله.»

این کمپین همچنین آورده که آقای بروجردی «در طول دوره بازداشت مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته و هم اکنون نیاز به مراقبت‌های فوری پزشکی» دارد.

سال گذشته اعلام شده بود که برای آقای بروجردی و ۱۷ تن از یارانش حکم اعدام صادر شده، اما قوه قضائیه گزارش‌ها در این رابطه را رد کرد و بعدها اعلام داشت که وی به ۱۱سال حبس و خلع لباس روحانیت محکوم شده است.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در خرداد ماه امسال نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که محمد کاظمینی بروجردی که در زندان‌ به سر می‌برد، نیاز فوری به معالجات تخصصی برای درمان بیماری‌اش دارد.


در همین رابطه:
نگرانی عفو بین‌الملل از وضعیت «آیت‌الله بروجردی»
"حکم اعدام برای آیت‌الله بروجردی صادر نشده است"

نظرهای خوانندگان

آیت الله کاظمینی بروجردی و یارانش در زندان و تمامی پیروانش در ایران و خارج از ایران تا ابد برعقیده خود راسخ بوده و دین را از سیاست جدا دانسته .من هم به عنوان یکی از یاران ایشان آزادی ایشان را هرچه سریعتر از بند ظالمان ایران خواستارم.

-- هدا ، Nov 3, 2008

هر وقت که خبری از آیت الله بروجردی و یا یاران ایشان می شنوم چیزی جز رشادت و شجاعت را از آن نمی توانم جدا بدانم.
واقعا این آیت الله بروجردی و یارانش چه کسانی هستند که کاری را انجام می دهند که حتی افرادی که بیرون از مرزهای ایران به سر می برند از انجامشان هراس دارند ؟

-- مهستی ، Nov 4, 2008

salam
lotfan yek nafar be man bege ke AYATOLLAH BOROUJERDI kist ke karhaei mikone ke hata azizan dar beron az iran ham az anjame anha haras darand vali eshan dar zendan dast be chenin karhaei mizanad.

-- solmaz ، Nov 4, 2008

به زودي همه خواهند دانست كه اين ابرمرد اوين كيست؟

-- ساناز ، Nov 7, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)