تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

هشدار مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا به ایران

ایالات متحده و اتحادیه اروپا اعلام کردند که علاوه بر تلاش برای افزایش فشار برای وادار ‌کردن تهران به کنار گذاشتن غنی‌سازی اورانیوم، آماده هستند از تحریم‌های اخیر سازمان ملل نیز فراتر روند.

به گزارش رویترز، جورج بوش رئیس‌جمهور آمریکا بعد از نشست سران اتحادیه اروپا و ایالات متحده در اسلوونی گفت: «ما به عنوان گروهی از کشورها پیام روشنی را با این مضمون برای ایران می‌فرستیم که اگر به بی‌اعتنایی به خواسته‌های دنیا ادامه دهید و غنی‌سازی اورانیوم را کنار نگذارید بیشتر منزوی خواهید شد و اگر لازم باشد تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال می‌کنیم.»

بی‌بی‌سی‌نیوز نیز در گزارش مشابهی به نقل از جورج بوش نوشت که ایران دارای سلاح هسته‌ای به صورت «غیر قابل‌باوری» برای صلح جهانی خطرناک خواهد بود.

بوش ادامه داد که ایران به انتخاب خود یا می‌تواند منزوی شود و یا در صورتی که به طور قابل اثباتی برنامه غنی‌سازی اورانیوم را به حالت تعلیق درآورد می‌تواند روابط بهتری با دیگران داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ها در بیانیه‌ای که پس از نشست سه‌ساعته سران آمریکا و اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است که ایالات متحده و اتحادیه اروپا آماده هستند علاوه بر تحریم‌های سازمان ملل، تدابیر تحریمی بیشتری را علیه ایران به کار گیرند.

آمریکا و اعضای اتحادیه اروپایی بر سر این موضوع توافق دارند که ایران نباید اجازه یابد تسلیحات هسته‌ای به دست آورد.

این در حالی است که تهران اصرار می‌ورزد که هدف از برنامه هسته‌ای این کشور کاملا صلح‌آمیز است.

بنیتو والدنر یکی از اعضای کمیسیون روابط خارجی اتحادیه اروپا نیز به خبرنگاران گفت:«می‌خواهیم ایرانیان بدانند که ما به راستی در این خصوص جدی هستیم و به مسدود کردن سرمایه های ایران می‌اندیشیم.»

بوش در این سفر با سران اسلوونی که هم اکنون ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، خوزه مانوئل باروسو رییس کمیسیون اروپا و خاویر سولانا مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا که تلاش‌ها برای وادار کردن ایران به کنار گذاشتن برنامه غنی‌سازی هسته‌ای این کشور را هدایت می‌کند دیدار کرد.

وی قرار است عازم سفری دوره‌ای به پایتخت‌های آلمان، فرانسه، بریتانیا و ایتالیا چهار کشور قدرتمند اروپایی شود که همه این کشورها در مسئله هسته‌ای ایران نقش دارند.

Share
در همین رابطه:
بوش برای فشار بیشتر بر ایران به اروپا می‌رود
تأکید بوش و اولمرت بر «تهدید جدی ایران»
«موضوع هسته‌ای، بهانه‌ای برای حمله به ایران است»
کاخ سفید: اجازه وقت‌کشی به ایران نمی‌دهیم
بوش: اعراب مانع بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران شوند
بوش: جلوی بلندپروازی‌های ایران می‌ایستیم
بوش: ایران صلح خاورمیانه را تهدید می‌کند

نظرهای خوانندگان

مطمینا حق با بوش و اتحادیه اروپاست از این نظام فاشیست اسلامی . هر کار غیر اخلاقی و غیر انسانی بر می اید
امیدوارم روزی همه ایرانیان با شعار "همه برای ایران ایران برای همه " بتوانیم کشورمان را خودمان بدست بگیریم وسرنوشت کشورمان بدست ایرانیانی میهن پرست باشد

-- KUROSH ، Jun 10, 2008

آره مطمئنا حق با بوش است. خجالت و شرم و اینا به کنار. شرف و وجدان و انسانیت چی؟

آدم دائم الخمری که مثل دیوانگان فقط به جنگ و کشتار و فروش اسلحه و حمایت از رژیم قصی القلب اسرائیل فکر می کند حق به جانب است و دولت خودت که تنها جرمش عدم پذیرش حرف زور و گردن نهادن به حرف قلدران جهانی است مقصر.

اگر سلاح اتمی بد است بسم ا.. اول خود آمریکا و انگلیس و فرانسه و اسرائیل پیش قدم شوند. آمریکا حتی منع استفاده از بمبهای خوشه ای را هم نپذیرفت جناب خوش خیال خان حقوق بشر دوست.

-- مانی ، Jun 11, 2008

مطمئن باشيد همچون گذشتگان و جوانان شهيد در اين مرزوبوم آماده جانفشاني براي كشورمان هستيم وخواهيم ماند . ما ايرانيان ديگر گردن كلفتي و حق كشي و زور كشورهاي مثل آمريكا و انگليس را تحمل نخواهيم كرد مرگ با عزت را بهتر از زندگي با ذلت مي دانيم و مي خواهيم

-- حسن ، Jun 11, 2008

امیدواریم هرچه زودتر این نظام برچیندusa

-- بدون نام ، Jun 11, 2008

مطمئناً حق با بوش جون است /چون ایران یکی از منزوی ترین و بیخودترین کشورهاس /واسه همین بوش داره خودشو میکشه !از این بی اعتناییها و منزوی کردناش خسته شدیم لطفا کمی به ما توجه شود/امیدورام گند بوش زود در نیاد که بوش همه جا می پیچه

-- سمیه/تهران ، Jun 11, 2008

به نظرمن اين سايت خيلي جالبه ومطالبش كيفيت بالايي دارد،
دراخراميدوارم موفق باشيد

-- ali ، Jun 14, 2008

ایران باید در پرونده هسته ای خود که به نفع ملت نمی باشد تجدید نظر کند تا تحریم های بعدی صورت نگیرد در غیر این صورت از انتخاب بدو بدتر بدتر را به دست خواهد اورد

-- صادقی اکبر ، Dec 11, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)