تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«موضوع هسته‌ای، بهانه‌ای برای حمله به ایران است»

رئیس‌جمهور ایران گفت: «موضوع هسته‌ای بهانه‌ای برای حمله به ایران است، اما بوش هرگز موفق به این کار نخواهد شد.»

به گزارش زمانه از رم، محمود احمدی‌نژاد که برای شرکت در کنفرانس جهانی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، به رم پایتخت ایتالیا سفر کرده است، بعد از سخنرانی در نشست اصلی با خبرنگاران رسانه‌های جمعی نیز به دیدار و گفتگو پرداخت.

Download it Here!

رئیس‌جمهور ایران در این گفتگو به مباحث مختلفی از جمله، احتمال حمله آمریکا به ایران، موضع وی درباره نابودی اسرائیل، و انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخت.

گزارش خبرنگار زمانه حاکی‌است، در این دیدار که حدود یکساعت به طول انجامید، رئیس‌جمهور ایران ابتدا با یادآوری سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی رهبر انقلاب ایران گفت: «بدون تردید امام خمینی مظهر حضرت مسیح در عصر ماست. او عاشق مردم و عاشق عدالت بود».

آقای احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود به تمایل دولت بوش و حمله‌ی نظامی به ایران اشاره کرد و در پاسخ به خبرنگار تلویزیون دولتی ایتالیا افزود: «اجازه بدهید مطلبی را با شما درمیان بگذارم. آقای بوش خیلی علاقه‌مند است به ایران حمله بکند. بارها تلاش کرده است بهانه‌هایی را به‌دست بیاورد. اما هربار شکست خورده است.»


کنفرانس مطبوعاتی احمدی‌نژاد در رم/AFP

وی ادامه داد: «موضوع هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست. همه فعالیت‌های ما زیر نظر آژانس، و قانونی و شفاف است. این روزها دوباره آقای بوش به فکر حمله به ایران افتاده است. من به شما می‌گویم، علی‌رغم اشتیاق فراوانش هرگز موفق به این کار نخواهد شد و دوران ریاست جمهوری را با غصه این آرزو به پایان خواهد برد».

او همچنین در پاسخ به خبرنگار یک روزنامه اسرائیلی که از رئیس‌جمهور ایران دلایل سخنان شب گذشته‌اش مبنی بر نابودی اسراییل را جویا شده بود، اظهار داشت: «کاری که دیشب من کردم در واقع دادن یک خبر بود. خبری که دارد اتفاق می‌افتد. ما در آن دخالت هم نداشته باشیم، اتفاق خواهد افتاد. البته فکر می‌کنم به نفع مردم اروپا باشد. چون هزینه‌های برخی اشغالگری‌ها و جنایت‌ها امروز بر مردم اروپا تحمیل می‌شود.»

وی گفت: «راه‌حل ما هم راه‌حل انسانی‌ست. ما می‌گوییم اجازه بدهید ملت فلسطین خود در یک رفراندوم آزاد سرنوشت خود را انتخاب کند».


«بوش هرگز موفق به حمله به ایران نخواهد شد»/AFP

به گزارش زمانه، رئیس‌جمهور ایران در پاسخ به یک خبرنگار آمریکایی در مورد بیاناتش پیرامون نابودی قدرت آمریکا نیز گفت: «آن چیزی که من اعلام کردم، پایان هیمنه و تسلط دولت آمریکا بر منطقه خاورمیانه و بر جهان است. ملت‌های خاورمیانه از حضور دولت آمریکا هیچ خیری ندیده‌اند، جز اختلاف، جز جنگ، جز تهدید و جز فشار نصیب مردم منطقه نشده است».

آقای احمدی‌نژاد که در این نشست مطبوعاتی از سوی ثمره‌ هاشمی مشاور، منوچهر متکی وزیر امور خارجه و ابوالفضل زهره‌وند سفیر ایران در ایتالیا همراهی می‌شد، در پاسخ به سؤال خبرنگاری دیگر در مورد انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا و این که از پیروزی کدام کاندیدا استقبال می‌کند، اظهار داشت: «البته امیدواریم انتخابات در آمریکا آزادانه برگزار بشود. ما نشانه‌ها و دلایل فراوانی داریم که انتخابات در آمریکا آزاد نیست و مردم با محدودیت‌های فراوانی مواجه‌اند.»

وی ادامه داد: «برای ما فرقی نمی‌کند که در آمریکا چه کسی رأی بیاورد. مهم جهت‌گیری‌ها و رویکردهاست. هرکس بیاید، باید تجاوزگری و اشغالگری را به پایان برساند. باید فضای تهدید را از جهان بربچیند و فضای گفتگو و منطق را حاکم کند.»


«دلایل فراوانی داریم که انتخابات در آمریکا آزاد نیست»/AFP

احمدی‌نژاد با تکرار دعوت خود برای مناظره با مقامات آمریکایی گفت: «من برای پیشبرد این اهداف سال گذشته پیشنهاد دادم که با آقای بوش در مقر سازمان ملل مناظره‌ای در حضور رسانه‌ها داشته باشیم. مسایل جهان را گفت‌وگو کنیم. امسال هم پیشنهاد می‌دهم با کاندیداهای ریاست جمهوری گفت‌وگو کنیم، البته در حضور خبرنگاران».

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران قرار است امشب رم را به مقصد تهران ترک کند.

این در حالی‌است که به گزارش مطبوعات ایتالیا، در میهمانی شامی که امشب به افتخار سران کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس فائو برگزار می‌شود، نامی از رئیس‌جمهور ایران و همچنین رابرت موگابه، رئیس‌جمهور زیمباوه به چشم نمی‌خورد.


در همین رابطه:
انتقاد احمدی‌نژاد از اروپا درخصوص اسرائیل
گزارش ویژه: راه احمدی‌نژاد به رم ختم شد
مخالفت با حضور احمدی‌نژاد و موگابه در ایتالیا
طرح احمدی‌نژاد برای توزیع عادلانه غذا در جهان
برلوسکونی با احمدی‌نژاد دیدار نمی‌کند
ابهام در دیدار مقامات ایتالیایی با احمدی‌نژاد

نظرهای خوانندگان

احمدی نژاد چند روز پیش گفته بود که او مطمهن است که به ایران حمله ممله نمی شود.

-- بدون نام ، Jun 3, 2008 در ساعت 06:11 PM

Agha dar Rom jam shodeand ke mardome faghyr komak konand ya be Isreal?Mesle inke Israeal yani Donya tamame masaeale donya yek taraf israeal ham yek taraf!waghean ke baese shegefti va bicharegi in jahan ast ke be jaye sohbat as Solh va dosti komak be mardome faghyr va rafe gorosnegi bashe na sohbat as hamle va nabodi .begsaran Ahmadynejad va Bush va Israeal har chi mikhan began va hich etenaei be an nakonand digar hich alaghei be in sokhanan nakhahad bod.wali moteasefane matboate mostaghel wojod nadard.be arezoye anrooz.jawid as Alman

-- بدون نام ، Jun 3, 2008 در ساعت 06:11 PM

چه بامزه! انتخابات در امریکا آزاد نیست! نه که انتخابات در ایران آزاد است؟

-- یک خواننده ، Jun 3, 2008 در ساعت 06:11 PM

خیلی جالبه چون هر چند احمدی نژاد متاسفاتنه بعضی وقتها که جو گیر می شه یه حرقایی می زنه که این اروپایی ها و اسراییل انگار از خداشونه بشنون ولی ای کاش حد اقل حرفاشو مثل الان کامل منتقل کنن نه اینکه گل چین کنن که مثلا گفت آمریکا و اسراییل نابود می شن. اینکه اسراییل و آمریکا از داخل مضمحل می شن حرف فقط احمدی نژاد نیست خیلی از نویسنده های غربی یهودی هم این نظرو دارن مثلا کتاب پایان آمریکای نائومی وولف یا حرفهای چامسکی یا بودریار و ...
به هر حال اینکه موگابه و احمدی نژاد رو کنار هم بزارین فقط یه جور شیطنت می تونه قلمداد بشه.

-- مانی ، Jun 4, 2008 در ساعت 06:11 PM

طلوع تازه ي سيمرغ در راه است، همين فردا كه مي آيد. سحر پايان تاريكيست و اين ديري نمي پايد.

-- saber.alfa@gmail.com ، Jun 4, 2008 در ساعت 06:11 PM

من فکر میکنم یا ایران باید قطب شود یا نابود پس بهتر است بجنگیم

-- امید عباس نیک ، Jul 6, 2008 در ساعت 06:11 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)