تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تأکید بوش و اولمرت بر «تهدید جدی ایران»

در فاصله سه هفته از سفر بوش به اسرائیل، رئیس‌جمهور ایالات متحده و نخست‌وزیر اسرائیل، بار دیگر در دیداری در واشنگتن موضوع ایران را مورد بحث قرار دادند و ایران را تهدیدی جدی برای جهان خواندند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این دیدار که روز چهارشنبه در واشنگتن برگزار شد، جرج بوش گفت: «بسیار مهم است که جهان تهدید ایران را جدی بگیرد، همان‌طور که ایالات متحده جدی می‌گیرد.»


بوش به فاصله سه هفته از سفر به اسرائیل، میزبان اولمرت بود/AP

ایهود اولمرت نیز درباره این دیدار گفت: «موضوع ایران بخش اصلی بحث‌های ما را تشکیل داد. ما گفتگویی عمیق در مورد شدت تهدید ایران و لزوم تعامل با این تهدید در جهت عدم دسترسی ایران به توانایی‌های غیرمتعارف داشتیم.»

اولمرت همچنین افزود: «من با سؤالات متعددی به این دیدار آمدم و در رابطه با راه و روش‌ها با سؤالات بسیار کمتری بازگشتم.»

از دیگر محورهای گفت‌وگو در این دیدار نهایی کردن یک بسته کمک نظامی آمریکا به اسرائیل بود که شامل جنگنده‌های اف-۳۵ و یک سامانه پیشرفته هشدار سریع موشکی می‌شود.

ناظران این بسته نظامی را بخشی از کمک‌های آمریکا به اسرائیل برای مقابله با تهدیدات احتمالی نظامی از سوی ایران ارزیابی می‌کنند.

ایهود اولمرت در پی اتهامات مربوط به دریافت رشوه از یک تاجر آمریکایی، تحت فشار برای برکناری است و این شاید آخرین سفر او به عنوان نخست‌وزیر به واشنگتن باشد.


در همین رابطه:
اوباما: «برای حذف تهدید ایران تلاش می‌کنم»
«تهران نباید به فن‌آوری تولید سلاح هسته‌ای دسترسی داشته باشد»
اولمرت خواستار توقف برنامه هسته‌ای ایران شد
«موضوع هسته‌ای، بهانه‌ای برای حمله به ایران است»
کاخ سفید: اجازه وقت‌کشی به ایران نمی‌دهیم
بوش: اعراب مانع بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران شوند
بوش: جلوی بلندپروازی‌های ایران می‌ایستیم
بوش: ایران صلح خاورمیانه را تهدید می‌کند

نظرهای خوانندگان

عجبا به این بازیها برای سرکیسه کردن بیشتر کشورهای نفت خیزخاورمیانه. در زمان شاه برای مقابله با" تهدید ایران" هرگاه شاه یک هواپیمای جنگی می خرید به عربستان هر چه را که می پرید می فروختند و حالا هم از کاه فناوری هسته ای ایران کوهی ساخته و بزودی کشورهای منطقه یکی بعد از دیگری کلاهای عظیمی همانند بندر بوشهر بسرشان خواهد رفت که هنوز بعد از سی سال احتیاج به کمک پوتین برای راه اندازی ان است. تهدید ایران برای اسراییل هم فراتر از ان شال عربی که احمدی نژاد و خامینه ای بر شانه می اندازند نمی رود.

-- بدون نام ، Jun 5, 2008 در ساعت 01:40 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)