تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بوش: جلوی بلندپروازی‌های ایران می‌ایستیم

جرج بوش، رئیس جمهور ایالات متحده «اجازه دادن به ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای» را «خیانتی نابخشودنی» نامید و گفت که جلوی بلند پروازی‌های ایران می‌ایستیم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی که روز پنج‌شنبه در پارلمان اسرائیل سخن می‌گفت، افزود: «امکان دادن به حامی اصلی ترور در جهان، برای دستیابی به کشنده‌ترین سلاح جهان، خیانتی نابخشودنی به نسل‌های آینده است.»


جرج بوش رئیس جمهور آمریکا، در پارلمان اسرائیل

وی که در دومین دیدار خود از اسرائیل در ۵ ماه اخیر سخن می‌گفت، خطاب به نمایندگان پارلمان اسرائیل اظهار داشت: «آمریکا برای در هم شکستن شبکه تروریستی و برچیدن پناهگاه‌های افراط‌گرایان، و جلوگیری از بلندپروازی‌های ایران در مورد جنگ‌افزار هسته‌ای، استوارانه در کنار شما ایستاده ‌است.»

او در صحبت‌های خود در این مراسم و خطاب به نمایندگان پارلمان اسرائیل اظهار داشت: «جنگ علیه ترور و افراطی‌گری، چالش سرنوشت‌ساز دوران ماست. این جنگ چیزی بیش از برخورد سلاح‌ها است. این جنگ، برخورد بینش‌هاست، یک مبارزه بزرگ عقیدتی است.»

وی گفت: «رئیس جمهور ایران رؤیای بازگرداندن خاورمیانه به قرون وسطی را می‌بیند و به همین دلیل خواهان محو اسرائیل از نقشه است.»

جرج بوش در مورد سازمان حزب‌الله لبنان گفت: «حزب‌الله، که به اصطلاح حامی لبنانی‌ها علیه اسرائیل نامیده می‌شود، اکنون به سراغ مردم خودش رفته‌است. حزب‌الله توسط ایران حمایت می‌شود و این تلاشی است از سوی ایران برای بی‌ثبات‌ کردن دموکراسی لبنان، و ایالات متحده با استواری در کنار حکومت سینیوره ایستاده‌است.»

نظرهای خوانندگان

به کدام هدف این همه جانبگری بدون منطق؟!

-- امین کیا ، May 15, 2008 در ساعت 03:05 PM

"امکان دادن به حامی اصلی ترور در جهان، برای دستیابی به کشنده‌ترین سلاح جهان، خیانتی نابخشودنی به نسل‌های آینده است."
فکر میکنم منظور آمریکا و اسرائیل باشند.

-- بدون نام ، May 17, 2008 در ساعت 03:05 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)