تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«واردات کراوات به ایران، ممنوع شود»

یک مسئول گمرک ایران با تأکید بر اینکه کراوات با فرهنگ جمهوری اسلامی مغایرت دارد، خواستار ممنوعیت واردات این کالا به داخل کشور شد.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، اصغر حمیدی معاون گمرک ایران گفت: «ورود برخی از کالا مانند لباس ممنوع نيست اما كالاهايی مانند كراوات كه با ذات فرهنگي ايراني مغايرت دارد بايد براي جلوگيری از اين نوع كالا و كالاهايی كه در شأن ملي ما نيست، اقدامات جدی و متناسب انجام شود.»

مسئولان ایران بعد از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به تدریج معیارهای جدیدی در زمینه پوشش اعمال کردند که به ویژه می‌توان به حجاب اجباری برای زنان و پیراهن‌های بی‌یقه و آستین‌بلند برای مردان اشاره کرد.

بسیجیان ایران نیز تا چند سال پیش از این با استفاده از کراوات مقابله می‌کردند و کراوات مردانی که کراوات داشتند با قیچی می‌بریدند. بر همین اساس کسی جرئت استفاده از کراوات را نداشت.

استفاده از کراوات همچنان در ادارات ایران ممنوع است، اما در سال‌های اخیر استفاده از کراوات به ویژه در تهران و برخی شهر‌های بزرگ و در میان قشر مرفه دیده می‌شود.

در جشن های عروسی نیز بسیاری از افراد از کراوات استفاده می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

جای تعجب است، علت این دشمنی با کراوات بسیار عجیب و غیر قابل درک است! چرا از مجموعه لباس های غربی (که همه از جمله خود معممین نیز از آنها استفاده می کنند) تنها به کراوات بند کرده اند. متاسفانه حکومت دینی ایران اوج حماقت و کوته بینی خود را با چنین برخورد هایی بیشتر نشان می دهد. قابل توجه کسانی که در ایران رفتار دولت طالبانی افغانستان را غیر قابل درک می دانستند. باور کنید آنچه در ایران می گذرد به همین میزان برای افراد متمدن دنیا غیر قابل درک و باور است و مفهوم واقعی این اعتقادات و باور های دینی را بیشتر و بهتر روشن می سازد

-- بدون نام ، May 22, 2008

laabod mikhaan khodeshoon qaachaaq konan.

-- anonymous ، May 22, 2008

من واقعا متاسفم برای این کار احمقانه شون
اگه کراوات ایراد داره پس دیگه کت و شلوار هم که از خارج اومده نپوشیم دیگه !
کراوات یک تیکه پارچه است که جزو کت و شلوار و پیراهن است
مسخره است این گونه فکر کردن واقعا مسخره است.

شماها یک کاری کنید نزارید این قانون بی معنی جا بیوفته

-- Ali ، May 23, 2008

من نمی دونم چرا اینا تو کروات گیر کردن. آخه کروات چه گناهی کرده تا حالا. کروات نسبت به عمامه هم اصرافش کمتره هم احتکارش کمتره و هم انسان را دچار گردن درد نمی کنه. اصلا به نظر من عمامه یه نوع خودآزاریه که تو اسلام وانمود میشه که حرومه. اره اینا تو کروات گیر کردن ولی تو عمامه گیر نکردن. همامه تو سر اینا گیر کرده. گیر!!

-- بدون نام ، May 23, 2008

واقعا برای این نظریه خنده دارمتاسفم.اقای مسول گمرک ایران بیا برو تو گمرک جلوی چیزای دیگه رو بگیر نه جلوی کراوات زدن مردم رو. کراواتها از راه دیگه هم وارد کشور میشن نگران نباش . تورم تو مملکت داره بیداد میکنه همش هم نشات گرفته از همون گمرکه داداش .

-- پهلوان ، Jun 13, 2008

متاسفم برای این سایت که اینقدر یک طرفه نظرات رو منتشر می کنه
حالا گیریم که کراوات اصلاً ممنوع نباشد
واقعاً فلسفه بستن کراوات چیه
مگر هر غلطی که این اروپایی ها کردن ما هم باید تقلید کنیم
کت و شلوار پوشش مناسبی است و می توان پوشیدن آن را توجیه کرد ولی کراوات چه سودی دارد

اخه مخالفت صرف که مفهوم ندارد
الان در اروپا خیلی ها اصلاً از کراوات استفاده نمی کنند چون این پارچه رو خیلی بی معنی می دونند.
بابا یه خورده به خودمون بیایم
اینقدر کورکورانه تقلید . آخر تا به کی !!!!!!!!!

-- بنده خدا ، Mar 30, 2009

واقعن برای این حکومت متاسفم.و بیشتر از آن برای جوانان مملکت که عمرشان در چهار دیواری میهن باستانیمان تلف شد. این آخوندها پدر مردم رو در آورده اند. به آخوند چه ربطی داره کی چی می پوشه. ما اینقدر مشکلات داریم که این اصلن به حساب نمیاد. ولی همین هم باعث سوزشی شدید تو روح منه. چقدر ذلیل و خوار شدیم و چقدر پسرفت کردیم!

-- کامران ، Nov 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)