تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

خاتمی: صدور خشونت، خیانت به انقلاب است

رییس‌جمهور سابق ایران گفت که صدور خشونت به سایر کشورها، خیانت به اسلام و انقلاب اسلامی ایران است.

محمد خاتمی در سخنانش اشاره‌ای به اتهام‌های مطرح شده از سوی آمریکا و عراق برضد ایران مبنی بر مسلح کردن و آموزش افراطیون شیعه عراقی نکرد، اما گفت که ایران باید از اقداماتی که از این کشور تصویر بدی ارائه می‌دهد پرهیز کند.

اظهارات روز جمعه آقای خاتمی در شماره روز شنبه روزنامه‌کارگزاران و وب‌سایت بنیاد باران؛ بنیادی طرفدار دموکراسی که وی ریاست آن را برعهده دارد، منتشر شده است.

متن کامل را بخوانید

رییس بنیاد باران که در جمع دانشجویان شهر گیلان سخنرانی می‌کرد، افزود: «امام چه می‌خواست و منظورش از صدور انقلاب چه بود؟ این که ما اسلحه بگیریم و در دیگر کشورها انفجار ایجاد کنیم و گروه‌هایی درست کنیم که در دیگر کشورها خرابکاری کنند؟ امام به شدت با این رفتارها مخالف بود و برخورد می‌کرد.»

خاتمی در حالی این سخنان را ایراد می‌کند که مقام‌های آمریکایی و عراقی، ایران را به تامین تسلیحات و آموزش شبه‌نظامیان عراقی متهم می‌کنند، اما تهران این ادعاها را رد کرده‌است.

با این حال روز پنجشنبه یک هیئت عراقی با سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس واحد ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

نیروی قدس به آموزش و ارسال اسلحه برای افراطیون عراق متهم است.

به گزارش خبرگزاری‌‌های خارجی، این هیئت عراقی اسناد و مدارکی درباره کمک ادعایی ایران به شبه‌نظامیان عراقی به همراه داشته است.

به گفته مقام‌های نظامی آمریکا این مدارک شامل مخفیگاه‌های تسلیحاتی همراه با مهر تاریخ خورده‌ای که نشان می‌داد در سال‌جاری در ایران ساخته شده اند، بود. از جمله این تسلیحات می‌توان به خمپاره، راکت و بمب‌های کنار جاده‌ای مخصوص انهدام خودروهای زرهی اشاره کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقای خاتمی
اگر انسانی فکر میکردید حکومت براساس خشونت برسایرهمنوعان وهموتنان خود راچه از نوع داخلی و صادراتی آن خودی و غیر خودی را محکوم میکردید.
نتیجه سخن شما 1-شما قائل به آپارتاید دینی ومذهبی هستید.
2-اساس وجود صدور خشونت به سایر کشورهارا تائید کرده اید .ودیگر نیازی به تشکیل کمیته حقیقت یاب المالکی در عراق نیست.

-- جهانیار ، May 5, 2008

Zende bad jahanyar,khatab be raise bonyade baran;dige kheili dir shode va ghatare shoma kheili vaghat hast ke rafte,sine be vaghte khod separ kardan lazem ast....>>>

-- perspolis ، May 5, 2008

متاسفم برای خود و ملتم که سالهای سال است اسیر حکومتی شده ایم که سودای تغییر در جهان و صدور انقلاب را در سر می پروراند ولی از حل مشکلات پیش پا افتاده مردم خود عاجز است و هر مخالفتی را شدیدا سرکوب می کند...

-- بهرام ابرکاوانی ، May 5, 2008

موش تو سوراخ نمیرفت جارو به دمش میبست !!! آخه حکومتی که نمیتونه برنج مردمو تامین و کنترل قیمت کنه رو چه به صدور انقلاب .

-- hamid ، May 7, 2008

ای کاش جناب آقای خاتمی در زمان ریاست جمهوری با آن پشتوانه مردمی عملکردی بهتر داشتند تا امروز به اینجا نمیرسیدیم که ایشان را برای گفتن چند جمله به وزارت اطلاعات معرفی نکنند

-- حسین ، May 7, 2008

پاينده باد ايران و ايراني
ضمن سلام و عرض ادب خدمت يكايك هموطنان ميخواستم اين نكته را ياد آوري كنم كه ما بايد انصاف داشته باشيم. اقاي خاتمي هرچند بخاطر عدم شجاعت كافي و همچنين بخاطر فرصت سوزي هاي فراوان ضربه جبران ناپذيري به روند تغيير و اصلاحات دموكراتيك در كشورمان زدند ولي همينكه يك آخوند كه بهر حال خود دستي در مديريت ارشد جمهوري اسلامي داشته است اين سخنان را بگويد نشان از وخامت اوضاع داخلي كاست حكومت است و انشائ الله اين قضيه فتح بابي بشود جهت انتقاد از تعزيه گردانان اصلي كه اگر از پرده برون افتد رازشان و عيان شود زشت حركاتشان ، ديري نخواهند پاييد

-- reza ، May 7, 2008

سیاستمداران این کشور به آسانی دروغ می گویند و مردم ما گروه گروه در این کشور بخاطر مخالفت با سیاست های دولت قربانی می شوند ولی باز رییس جمهور و رهبر با مظلوم نمایی انگار که نه انگار چیزی شده بعد ما بگیم که در سیاست عراق دخالت نداریم سیاستمداران نشان دادند که برای منافع شخصی و جاه طلبی خود حاضرند تمام کشور را فدا کنند چه برسد به همسایگان و بیگانگان و رفقا .

-- حمیدرضا ، May 7, 2008

بیایید حقیقت گرا باشیم نه مغرض شاید بتوانیم ایران را بار دیگر زنده کنیم همانگونه که کورش آن را زنده کرد مردم دنیا خود به پیشواز ما بیایند نه ما به زورپول و رشوه آنهارا فرا بخوانیم

-- کیوان ، May 7, 2008

moteasefam
baraye khodam va mardomam ke 30 sal gool khordim va baz ham mikhahim gool bekhorim.aghaye khatami man doostetan dashtam va daram vali az 8 sal riasate jomhooriye shoma che natijeyi hasel shod???

-- arash ، Jan 23, 2009

ba salam bayad talash konim ta eslam rastin shenakhte shavad dar gheir in soorat eslam faramoosh khahad shod.

-- farideh ، Jul 31, 2009

be nazar man aghye khatami marde bozorgist ve mitavan ishn ra marde azadikhhi danest

-- farideh ، Aug 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)