تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وزیر کشور خواستار ترویج صیغه شد

وزیر کشور ایران خواستار ترویج ازدواج موقت شد. مصطفی پور محمدی در همایشی در قم گفت: "مگر امكان دارد كه اسلام نسبت به جوان ‏15‏ ساله ای كه خداوند شهوت را در وجود او قرار داده، بی تفاوت باشد‏.‏ برای ارضای میل جنسی جوانانی كه امكان ازدواج ندارند، بایستی فكری شود".
پورمحمدی همچنین خواستار آن شد که حوزه‌های علمیه زمینه‌های فرهنگی صیغه را در جامعه آماده کنند.


به گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی پور محمدی كه در هم‌اندیشی حجاب، مسولیت‌ها و اختیارات دولت اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم سخن می‌گفت با اشاره به معضلات بالا رفتن سن ازدواج در ایران اظهار داشت: "در حال حاضر طیف گسترده‌ای از جمعیت كشور را جوانان با اقتضائات سنی و نیازهای خاص خود تشكیل می دهند و ما وظیفه داریم به این نیازها پاسخ گوییم".

پور محمدی همچنین خاطرنشان کرد "ازدواج موقت، تنها برای كامجویی مردان دارای همسر نیست كه بروند و برای بار چندم ازدواج كنند"‏.‏

وزیر کشور متوسط سن ازدواج دختران را 23 سال و متوسط سن ازدواج پسران را 26 سال عنوان كرد و افزود: "عده ای به جوانان توصیه می كنند تا نسبت به ازدواج در سنین پایین اقدام نمایند ولی در شرایط فعلی امكان ازدواج به دلایل مختلف اجتماعی و ... وجود ندارد و ما نیز نمی توانیم نسبت به خصوصیات سنی قشر جوان جامعه بی تفاوت باشیم".

از سوی دیگر آیت الله امینی در نماز جمعه قم خواستار ایجاد مراکز همسریابی برای جوانان شد. امام جمعه قم گفت: "‌مسئولان كشور بايد با اقدامات مناسب و با تشكيل مراكزی جهت انتخاب همسر جوانان را در رفع اين مشكل ياری رسانند".

جمعیت ‌شناسان همواره نسبت به مشکلات در پیش روی جمعیت ایران هشدار داده‌اند. هم‌اکنون نزدیک به هفتاد درصد جمعیت ایران را جوانان زیر سی سال تشکیل می‌دهند. این جمعیت برای هر دولتی مشکل‌آفرین است. ایجاد اشتغال، مسکن، آموزش، تامین اجتماعی ... و در آینده افزایش چشمگیر افراد سالمند، از جمله مسائل در پیش روی دولت‌های ایران است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مسئولین ایران همیشه عادت کرده اند تصمیمات خویش را دقیقه نود بگیرند مواردی چون افزایش ضربتی اشتغال .سهمیه بندی بنزین . ساعت کار بانک . عدم تغییر ساعت رسمی . سهام عدالت . تعویض پلاک . تعویض خودروی فرسوده . و.... و مورد ازدواج جوانان هم از جمله آن است و مطمئنا نتیجه مشابه طرحهای قبل دارد. مسئول محترم آیا تبعات صیغه را هم می دانی ؟ کمی بیشتر فکر کن و کمی جلوتر را ببین .

-- soheil ، Jun 1, 2007

صیغه همان چیزی است که در فرهنگ غربی سالهای سال است که رواج دارد و جا افتاده . آن چیزی که در صیغه به عنوان شرط لازم مطرح است گفتن عبارت : «ازدواج می کنم با تو» از طرف دختر است که باعث می شود طرفین به هر گونه فریب کاری از سوی دیگری متهم نشود ..... البته به دلیل رواج صیغه بین گروه های سنتی جامعه و رفتار و رویکرد غلط دین داران سنتی با زنان علی الخصوص حاکمان جمهوری اسلامی این جور رویکردها به رابطه دختر و پسر بسیار زشت به نظر می رسد . ...
البته آقای وزیر کشور هم که ... با طرح چنین مسایلی تنها باعث تنفر توده ها از تنها «نگاه کردن» به رویکرد دینی به مسائل جنسی می شود . و سخنان ایشان اتفاقا این خواطره را تداعی می کند که در جامعه سنتی زن صیغه ای کالایی بوده در اختیار مردان ...

-- علی ، Jun 1, 2007

به اين نكته توجه كنيد كه در ايران هروقت مي‌گويند جوان منظورشان مرد جوان است. پس وزير كشور نگران پسرجوان 15 ساله است. زنان كه به اين مسائل مربوط نمي‌شوند!

-- ساراs ، Jun 2, 2007

خواننده ای به نام علی آقا نوشته است که: "صیغه همان چیزی است که در فرهنگ غربی سالهای سال است که رواج دارد و جا افتاده ..." من از علی آقا خواهش می کنم بنویسند که صیغه در کدام کشور غربی سالهای سال است رواج دارد؟ (فقط اسم یک کشور را قید کنند) و همینطور برای مثال نام یک نویسنده، مخترع، شاعر و ... غربی را که صیغه کرده باشد برای آگاهی ما ذکر بفرمایند.

محمود

-- محمود ، Jun 2, 2007

man kheili narahat misham vaghti mibinam hameye mabahes e mortabet ba keshvaram bahs barangize. energy, entekhabat, mazhab. oloom e ejtemaee, sharayet e zendegie mardom, vaziat e tahsili, va ...
shayad bahs va sarmayegotarie dorost dar morede agah sakhtane mardom nesbat e be inke chetor bayad zendegie hadafmand dashte bashan behtarin karie ke dowlat bayad anjam bede. mardom ro vel nakonan be aman e khoda, ke hala khoda raah ro beheshoon neshoon mide. in kheili dardnake ke moteasefane tooye amalkarde kheili az masoolin e ma be khoobi dide mishe.

-- mehdi ، Jun 2, 2007

واقعا ببیند در کله وزیر یک مملکت چیست؟نمی گیه : بیکاری را درست میکنم بهداشت را بالا می برم یا حداقل مثل نروژی ها یک سایت درست میکنیم درامد و محل خرج پول نفت را ثانیه به ثانیه مشخص میکنیم میگه صیغه! اون پسر 15 ساله در روستا که حق رای هم دارد باورش میشه

-- بدون نام ، Jun 2, 2007

چنين اظهارنظرهايي از سوي مسئولين سبب تضعيف هر چه بيشتر بنيان خانواده در كشورمان است و دستاويزي براي مردان تنوع طلب و هوسران. واقعا متاسفيم كه بجاي حل مساله صورت مساله را پاك مي كنند آن هم به هر قيمتي.

-- بدون نام ، Jun 3, 2007

من واقعا" متأسفم

-- بدون نام ، Jun 3, 2007

پور محمدی همچنین خاطرنشان کرد "ازدواج موقت، تنها برای كامجویی مردان دارای همسر نیست كه بروند و برای بار چندم ازدواج كنند"خب برای چی است دقیقا ؟ تنها برای این نیست ؟ یعنی علاوه بر این که برای این است .برا چیزای دیگه هم هست ؟ واقعا که مشکل رو می بینن اما می خوان همه چی رو سطحی حل کنن.بنیاد خا نواده آسیب نبینه .آبروی جامعه ی اسلامی نره .ظاهر خوب باشه فقط.همه چی توجیه داشته باشه فقط .حالا درون گند بشه مهم نیست .ظاهرو بچسپ

-- مرجان ، Jun 3, 2007

sen ezdevaj bekhater masael mali na baray...

-- بدون نام ، Jun 3, 2007

آقایانی که پیشنهاد می دهند و یا موافقن آیا حاضرند که فرزندانشان ازدواج نکنند و هر مدت صیغه یک نفر باشند البته دخترانشان!!؟

-- بدون نام ، Jun 3, 2007

اين آقا بهتر است براي تاييد نظر خودشان اول از دختران خانواده خود شروع نمايند.

-- shayan ، Jun 6, 2007

ايكاش آقاي وزير يك فكري هم براي دختران ايران مي كرد.
خيلي جالبه كه وزير كشور به فكر مشكلات سكس پسر 15 ساله ايراني هست اما هيچ فكري براي مشكلات اجتماعي دختر 30 ساله نمي كنه.
تمام دختران بايد فدا شوند تا آن پسر 15 ساله خط به ابروش نيافته اما هيچ اهميتي نداره كه يك دختر صيغه اي تو اين مملكت چه بلائي به سرش مياد.

من براي افكار آقاي وزير متاسفم

-- يك دختر ايراني ، Jun 6, 2007

دست آقای وزیر درد نکنه

-- جرج بوش ، Jun 7, 2007

salam, jenabe vazire keshvar aya ein karbordi ke farmoudid be bachehaye (aam az dokhtar va pesare) khodetan ham misheh ya afrade digare dolat

-- homayoun ، Jun 8, 2007

عاقبت صیغه چیزی جز کثافتکاری و بی بندباری نیست . دلیل آن واضح است . صیغه تنها برای بعد مادی انسان طراحی شده است ، حال آنکه ارضای حقیقی جنسی بر اساس آخرین تحقیقات از بعد مادی و معنوی صورت می پذیرد . تازه کدام مرد واقعی حاضر است کنار زن خود که قسمتی از وجود اوست ، یک یا چند دختر و زن قرار دهد فقط برای اینکه خود و آنها را صرفا از بعد مادی و جنسی ارضا کند . لعنت خدا بر این گونه مردان . صد رحمت به مردان جاهل زبان نفهم قیصری قبل از انقلاب .
مطمئنا مردی که صیغه کند نیز یک کالاست .مردان بهوش باشید که دیو اعتیاد به شهوت در چند قدمی شما قدم می زند !
پیشنهاد : یک روز تعطیل بهمراه خانواده در یک مکان سرسبز طبیعی که کوههایی هم قرار دارد رفته ، دست در دست همسری که چندسالیست با او روز و شب را سپری می کنید و از صمیم قلب دوستش دارید ، در هوای آزاد نفس عمیقی بکشید و به همسر خود و طبیعت بدقت بنگرید . اگر خداوند دوستتان داشته باشد آنوقت طعم واقعی عشق را درک خواهید کرد .

-- سحرآمیز ، Jun 9, 2007

واقعا متاسفم هم برای پور محمدی و هم برای خودم که در این کشور با این طرز تفکر دولتمردان زندگی می کنم!!!آقای پور محمد پس بنیان خانواده چی می شه؟

-- farida ، Jun 10, 2007

شرم آوره !
چرا یکی پیدا نمیشه جلوی اینا رو بگیره
اینایی که به بهانه اصلاحات اجتماعی و حل مشکلات جوونا دنبال یه کلاه شرعی می گردن که رو سرشون بزارن و هر کار وقیحی رو واسه عملی کردن وسوسه های کثیف خودشون انجام بدن
جای تاسف داره که تو این مملکت یه گله ... دارن واسه مردم قانون وضع می کنن
و صد البته قانونی که مثل همیشه در راستای ارضا کردن امیال پست شیطانیه و نه واقعا رفع نیاز جنسی و باز یکطرفه برای جنس مرد
واقعا چی فکر کردن ؟ اینکه مردم احمقند؟
اینکه نمی فهمند که با وضع چنین قوانینی نمیشه مشکل حل کرد ؟ خصوصا اینکه کجای این قانون به فکر زن ایرانی هم بوده ؟ اگه هدف برطرف کردن نیاز جنسی هم باشه باز به بیراهه رفتن ... شاید هم خودشون رو زدن به ... !
جناب وزیر فرمودند : ( ما وظیفه داریم به این نیازها پاسخ گوییم )
جناب وزیر و دیگر علمای عظمی ! شما خوب بود اول به وظایف دیگرتان توجه عنایت می فرمودید و اگه نگران حال جوونا هستید بد نبود به تامین امکانات رفاهی و تسهیل امر ازدواجشون فکر میکردید نه ترویج فساد و فحشا در لفاف مذهب !
اصلا صیغه یا ازدواج موقت یعنی چی؟
مردی که با استفاده از این قانون عملا میتونه با چند زن در روز سکس داشته باشه !!!! برای ساعت معلوم و به بهای مشخص !!!!!!!!!!!!!!به نظر شما این چه موجودیه ؟ به نظر شما این چه کاریه ؟ آیا این خود فحشا نیست ؟ با این تفاوت که اینجوری یه مهر شرعی بهش میزنن و اونو موجه جلوه می دن. آیا این توهین به حریم یه زن نیست؟ آیا قبول ندارید که با وضع چنین قوانینی عملا ضریب امنیت اخلاقی خانواده رو پایین آوردن و سلامتش رو به خطر انداختن؟ آیا تو مراجع قانونی و قضایی و دینی و ... واقعا کسی نیست که با صرف اندکی وجدان دنبال پاسخ این سوالها و راه حل مناسب باشه باشه ؟ ...................... واقعا کسی نیست ؟؟؟

-- سارا ، Jun 22, 2007

به نظر من ادمهائی که با صیغه مخالفند خودشان یا دوست پسر دارند و یا دوست دختر وگرنه مگر می شود با غریزه خدا دادی که اسلام راه حل مناسب و منطقی برای ان قرارداده است مخالفت کنند.

-- مسعود ، Aug 4, 2007

فكري به حال نان دراوردن جوانان بكنيد نمي خواهد به فكر شهوت خدادادي جوانان باشيد

-- علي ، Aug 21, 2007

بهترین طرح است و انشاالله با موفقیت چشمگیری مواجه شود
از زنا و بی بندوباری کاسته شده و ولدالزناهای کمتری وارد جامعه علی الخصوص زندانها میشود و بیت المال حفظ شده و بجای اینکه جیب بیماران ایدز برود جیب محرومین میرود
عده ای هنوز فرق زنا با صیغه را نمی دانند در حالی که خدا راه حل این مشکل را نیز فرموده
یعنی واقعاً گفتن یک جمله کوتاه برای محرم شدن این قدر سخت است یا با خدا لج میکنید؟
بدانی اگر با خدا بجنگید سخت عذاب خواهید شد

-- مهدی محمدی ، Aug 22, 2007

اگر شاهد این طرح باشیم مطمعنا خیلی از جنایات رخ نخاهد داد و مروم با خیال راحتتری زنان و دخترانشان را به سر کار و دانشگاه و مدرسه خواهند فرستاد ،به امید خدا هر چه زودتر ای طرح اجرا شود.

-- د ، Sep 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)