تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

نگرانی از وضعیت جسمی هنگامه شهیدی

محمد مصطفایی وکیل هنگامه شهیدی روزنامه‌نگاری که از نهم تیرماه در زندان به سر می‌برد، از وضعیت جسمی موکلش ابراز نگرانی کرده است.

آقای مصطفایی در نامه‌ای که به جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران نوشته، به «نقض حقوق» موکلش در تمام مراحل دادرسی اعتراض کرده است.

هنگامه شهیدی از جمله روزنامه‌نگارانی است که در جریان حوادث پس از انتخابات در ایران بازداشت و در زندان به سر می‌برد.

آن‌طور که مصطفایی در نامه خود آورده است، موکلش از زمان بازداشت، «رنج‌ها و مصائب زندان را تحمل و هم اکنون نیز در اسارت» به سر می‌برد.

به گفته مصطفایی، مسئولان زندان اوین، اجازه امضای وکالتنامه از سوی هنگامه شهیدی را نمی‌دهند

وی نوشته که باوجود تلاش‌های گسترده‌ای که داشته، تاکنون موفق به ملاقات با موکلش نشده است و از دادستانی تهران می‌خواهد که زمینه ملاقات وی با خانم شهیدی را فراهم کند. به گفته مصطفایی، مسئولان زندان اوین، اجازه امضای وکالتنامه از سوی هنگامه شهیدی را نمی‌دهند.

مصطفایی در عین حال افزوده که موکلش، «بی‌گناه» دستگیر و زندانی شده است و باید هرچه زودتر آزاد شود.

این وکیل دادگستری در بخش دیگری از نامه خود آورده که از اینکه می‌بیند «برخی از مجریان قانون، چشم از مفاد صریح قانون بسته‌اند و فریادرسی نیست تا به داد دادجویان رسد» متاسف است.

برخی وکلای دادگستری و سازمان‌های مدافع حقوق بشر در ماه‌های اخیر نسبت به نقض حقوق بازداشت‌شدگان حوادث اخیر اعتراض کرده و خواستار دادرسی عادلانه برای رسیدگی به اتهامات موکلان خود شده‌اند.

مصطفایی در نامه خود نوشته است از این که می‌بیند که «برخی از مجریان قانون، چشم از مفاد صریح قانون بسته‌اند و فریادرسی نیست تا به داد دادجویان رسد» متاسف است

پرویز سروری رئیس کمیته ویژه مجلس که وظیفه بررسی تخلفات در بازداشت‌های اخیر را بر عهده دارد، امروز شنبه اعلام کرده که تعداد این پرونده‌های تخلف «پر تعداد و گسترده» است و کار رسیدگی به آنها یک سال زمان می‌برد.

در ایران طی سه ماه گذشته بنابر اعلام مقام‌های قضایی بیش از چهار هزار نفر بازداشت شده‌اند که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ تن از آنها در زندان به سر می‌برند.

جلسه محاکمه تعدادی از این بازداشت‌شدگان برگزار شده است که نحوه برگزاری این جلسات، انتقاد‌ها و اعتراض‌هایی به همراه داشته است.

روند رسیدگی به اتهامات این افراد از جلسه پنجم تغییراتی داشته که برخی رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی به آن انتقاد دارند و خواستار بازگشت این جلسات به روال سابق خود هستند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)