تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

شهلا جاهد فردا اعدام می‌شود

عبدالصمد خرمشاهی، وکيل مدافع شهلا جاهد، زندانی محکوم به قصاص اعلام کرد دادسرای امور جنايی گفته است که موکلش بامداد روز چهارشنبه - فردا ـ اعدام خواهد شد.

خبر اعدام قريب‌الوقوع شهلا جاهد در حالی منتشر شده است که پيش از اين گفته می‌شد اعدام وی به اجرا در نخواهد آمد.


به گزارش خبرگزاری‌های ايران، آقای خرمشاهی گفته است طی تماس تلفنی، وی را برای دريافت اجرای حکم به واحد اجرای احکام دادسرای امور جنايی احضار کرده‌اند که پس از مراجعه حکم به او ابلاغ شده است.

وی گفت بر اساس حکم صادر شده شهلا جاهد ساعت پنج صبح روز دهم آذر ماه ۸۹ – فردا – در زندان اوين اعدام خواهد شد.

وکيل مدافع شهلا جاهد اظهار اميدواری کرد که در اين ساعات پايانی اوليای دم از اجرای حکم قصاص او بگذرند

خرمشاهی افزود: «تا پيش از امروز از زمان اجرای حکم اطلاعی نداشتم حتی در تماسی که پيش از اين با واحد اجرای احکام دادسرای امور جنايی داشتم به من اعلام شد که اين حکم به اين زودی‌ها اجرا نخواهد شد اما در کمال تعجب در ابلاغيه صادره زمان اجرای حکم فردا اعلام شده است.»

وی همچنين اضافه کرد که خانواده شهلا جاهد و تعدادی از گروه‌ها و افراد هنوز پيگير جلب رضايت اوليای دم هستند.

خرمشاهی اظهار اميدواری کرد که در اين ساعات پايانی اوليای دم از اجرای حکم قصاص او بگذرند.

عبدالصمد خرمشاهی دو روز پيش گفته بود واحد اجرای احکام دادسرای امور جنايی تهران اعلام کرده که «فعلأ خبری از اجرای حکم نيست و اجرای مجازات در دهم آذرماه صحت ندارد.»

وکيل مدافع شهلا جاهد افزوده بود قرار شده است که زمان و مکان اجرای حکم اعدام بعدأ ابلاغ شود.

پيش از اين، در روزهای آخر آبان‌ماه گذشته، روزنامه «وطن امروز» چاپ تهران، نوشت شهلا جاهد قرار است ١٠ آذر ٨٩ (اول دسامبر ٢٠١٠) در زندان اوين به دار آويخته شود.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نيز ٢٤ آبان در يک نشست خبری در تهران اعلام کرد که «اگر موانع قانونی مثل گذشت شاکی رخ ندهد، اين حکم در آينده‌ای نه چندان دور اجرا خواهد شد و برای اجرای حکم نيز تعيين وقت شده است.» اما دادستان تهران اشاره نکرد که چه روزی برای اعدام شهلا جاهد تأييد شده است.

شهلا جاهد متهم به قتل لاله سحرخيزان، همسر ۳۲ ساله ناصر محمدخانی، بازيکن سابق تيم ملی فوتبال ايران و تيم فوتبال پرسپوليس در مهرماه سال ۸۱ است. وی ١١ ماه پس از بازداشت، به قتل لاله سحرخيزان اعتراف کرد اما پس از آن در دادگاه اعلام نمود که مرتکب قتل نشده است.

با اين حال دادگاه وی را به عنوان «قاتل» به قصاص (اعدام) محکوم کرد.

اين حکم در ديوان عالی ايران تأييد شد اما با ارسال نامه از سوی عبدالصمد خرمشاهی، وکيل شهلا جاهد به آيت‌الله محمود هاشمی شاهرودی، رئيس وقت قوه قضائيه، وی دستور توقف اجرای حکم و بررسی پرونده در شعبه‌ای ديگر را صادر کرد اما اکنون آيت‌الله صادق آملی لاريجانی، رئيس قوه قضائيه کنونی، اجازه داده تا حکم اعدام شهلا جاهد اجرا شود.

ايران بالاترين آمار اعدام در جهان را پس از چين دارد. به گزارش سازمان عفو بين‌الملل در سال ۲۰۰۹ بيش از ۴۰۰ نفر در ايران اعدام شده‌اند.

بنا بر همين گزارش از سال ۲۰۰۵ تا کنون هر سال آمار اعدام در ايران افزايش پيدا کرده‌ است. قتل، حمل و نگهداری مواد مخدر، تجاوز به عنف و محاربه از جمله جرائمی هستند که مجازات مرگ را در ايران در پی دارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

‫خبر خوبی نیست که میشنویم، شهلا جاهد فردا دهم آذر به طناب دار سپرده خواهد شد، جان انسانی گرفته میشود، جرمش عاشق شدن است. دو عاشق در یک دوئل عشقی، شهلا و لاله هر دو میمیرند. حال خوبی ندارم، نمیتوانم بنویسم، دستهایم ساکت هستند، به فردا، دهم آذر، ساعت پنج صبح میاندیشم که شهلای عاشق قبل از رسیدن به عشقش میمیرد. مرگ لاله بس نبود؟ نه سال زندان برای شهلا بس نبود؟ آیا مرگ شهلا پایان زندگی اوست؟ یا آغاز بیداری زندگانی که لاله، لاله ها، شهلا و شهلا ها را بنظاره نشسته اند؟ روز جمعه....روز بد، روز دد، روز سیاه و....روزی که در پیشانی تاریخ نوشته خواهد شد. چه میشد اگر فردا روز شادی شهلا میشد؟ شاید هم باید منتظر باشیم تا خانواده لاله طناب را ......

-- ‫خسرو از سوئد ، Nov 30, 2010

"شهلای عاشق قبل از رسیدن به عشقش میمیرد."
اینجور مظلوم نمایی ها تا حالا به نتیجه نرسیده، بهتر به یه روش دیگه عمل کرد که نتیجه داشته باشه. امیدوارم فرجی بشه که سرش بالای دار نره.

-- بدون نام ، Nov 30, 2010

این زن بدبخت رو دار میزنند ولی به آقای فوتبالیست با همه فول ها و سالها در آفساید بودنش حتی یک کارت قرمز که هیچ کارت زرد هم نشون نمیدند.

-- داور بی سوت ، Nov 30, 2010

مرگ کسب و کار خامنه ای ست . او با مرگ زنده است . شهلا اولین نیست و آخرین هم نخواهد بود . برای جلو گیری از این ماشین اعدام کاری باید کرد.

-- بدون نام ، Nov 30, 2010

خوشحالم .این حکم باید زودتر اجرا میشد.کسی اجازه ندارد به اسم عشق جان کسی را بگیردودلیل کاملی برای این تیست که زندگی را از چند نفر بگیری(لاله ودو فرزندو والدین)

-- بدون نام ، Nov 30, 2010

خدایا زندگی چیست ؟ خوب بیاد دارم که درسال 1353 به همراه دائیم با شرکت در کنکور سراسری موفق شدیم در دوره لیسانس رشته حقوق قضائی پذیرفته شویم . مرحوم پدر بزرگ مادریم یعنی پدر همین داییم ضمن تبریک قبولی به ما گفت حالا که قبول شدید با خدای خودتان قرار بگذارید که هیچگاه کار قضاوت در دادگستری را شغل خود قرار ندهید .زیرا ممکن است مجبور شوید روزی حکم اعدام انسانهای را تصمیم و یا اجراء کنید و این کار فقط در صلاحیت امام معصوم است و تنها امامی که توانست حکومت کند حضرت علی بود و ایشان هیچگاه تصمیم به حکم اعدامی را به قضات خود اجازه نداد مگر اینکه کسی با اختیار و نه اجبار و تلقین به ارتکاب جرمی اقرار میکرد و نیز حاضر به توبه نمیشد . من این دو دلی را در دل داشتم و لی دنبال قضاوت نرفتم بعدها که در دوره کنکورفوق لیسانس حقوق خصوصی قبول قبول شدم یکی از استادان ما آقای دکتر علی آبادی که سالها دادستانی کل کشور را بعهده داشت بود. در یکی از کلاسهای درس برای ما تعریف کرد در ابتداء که به استخدام دادگستری در آمده بود و قاضی گردید در اوائل دوره قضاوتش هنگامیکه دستور بازداشت موقتی فردی را صادر میکرد بعد از برگشت به منزل چنان ناراحت بود که شب را نمیتوانست بخوابد ولی بعدها چنان به این کارها عادت کرد که صبح زود برای اجرای احکام اعدام حاضر میشد و بعد از آن به منزل یامحل دفتر خود میرفت و با خیال راحت صبحانه را صرف میکرد . من وقتی این قصه را شنیدم به یاد حرف پدر بزرگع افتادم که چه راست گفت و دیگر هیچگاه در عمرم به فکر قاضی شدن نگردیدم . حالا چگونه ایت الله شاهرودی این فقیه بزرگوار حکم اعدام خانم شهلا جاهد را شرعی یا قانونی نمیدانستد ولی آقای لاریجانی اجازه آنرا دادند احتیاج به تفکر بیشترمراجع بالاتر در جمهوری اسلامی ایران دارد که چه بسا در بعضی از این احکام اعدام اشتباهاتی رخ دهد آنگاه غضب خداوند که در قرآن میفرماید کسی که جانی(نفسی) را بغیر حق به قتل برساند مثل اینکه همه مردم را کشته است. آنها را فرا گیرد و باید آیت الله خامنه ای این را قبول کنند که اولا امام معصوم نیست ثانیا اگر فکر میکنند که میتواند مثل امام معصوم خکومت کند اولا ببیند که امام علی علیه السلام چگونه عمل کردند. ثانیا صواب است که ایشان تحت تاثیر هیاهوی چند ساله اول پیروزی انقلاب اسلامی مانند امام خمینی که هیچگونه تجربه عملی در حکومت کردن نداشتند قرار نگیرد و این مقام چندساله در این عمر کوتاه که دیر یا زود تمام خواهد شد او را فریب ندهد وانا لله و انا الیه راجعون . عبدالله

-- عبدالله ، Dec 1, 2010

حکم اعدام کلا خوب نیست ولی‌ نسبت به بقیه، این یکی‌ از همه منصفانه تر بود. ایشون خودش در سنّ ۳۰ سالگی (نه بچه سالی‌) با پیشنهاد خودش وارد زندگی‌ یک مرد متأهل شده، با تماس هاش همسرش رو تهدید و اذیت میکرده و بد هم (احتمالاً با همکاری یک شخص خیلی‌ نزدیک که حاضر نشده لوش بده) به طرز وحشیانه‌ای و با قساوت قلب تمام اون زن بیگناه رو که مدار ۲ بچه بوده، کشته. حالا از این خانوم یک فرشته پاک ساختند. یک لحظه تصور کنید، لاله مادر یا خواهر خودتون بود (دور از جون همه مدار ها)، زنی‌ معشوقه پدرتون میشد، تازه مادرتون کاریش نداشت ولی‌ اون همش زنگ میزد مادرتون رو تهدید و اذیت میکرد، بد هم آمد توی خونه تون مادرتون رو با یون وضع (تجاوز و ۲۷ ضربه چاقو) میکشت، رضایت میدادید یا با دستای خودتون میکشتیدش؟ امثال فرزاد کمانگر فرشته‌های پاکی بودند که اعدام شدند، یا اون پسر بچه‌هایی‌ که در سنّ نوجوونی و جاهلی در یک نزاع کسی‌ رو میکشن و اعدام میشند.

-- parisa ، Dec 1, 2010

اینکه شهلا قاتل است یا نه هیچ مدرکی در دست نیست. ولی دو زن و دو بچه و دو خانواده اسیر شوم حماقت و هوس رانی ...مثل محمد خانی شدند که مطمنم تا آخر عمرش در همه اذهان نفرت انگیز و وقیح باقی خواهی ماند.

-- بدون نام ، Dec 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)