تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

انفجار در مريوان و کشته شدن يک نفر

روز سه‌شنبه نهم آذرماه در شهر مرزی مريوان بر اثر وقوع انفجاری، يک دانش‌آموز کشته و دو دانش‌آموز ديگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) اين واقعه در محله « دارسيران سه» از محلات بافت جديد شهر مريوان واقع در استان کردستان رخ داد که طی آن جمال امينی دانش‌آموز کلاس چهارم ابتدايی جان باخت.


انفجار در مراسم رژه نيروهای مسلح در مهاباد ـ ۳۱ شهريورماه

محمد قربان کيانی، فرماندار شهرستان مريوان بعد از ظهر روز سه‌شنبه اين خبر را تأييد کرد و گفت: «سامان الياسی و آريا شيخ‌الاسلامی که با جمال امينی هم‌مدرسه بودند، در اين انفجار زخمی شده‌اند.»

فرماندار مريوان گفت: «قراين نشان می‌دهد که يکی از دانش‌آموزان با خود مقدار زيادی مواد محترقه حمل می‌کرده است.»

سايت خبری «آتی نيوز»، نزديک به جناح اصولگرايان در جمهوری اسلامی ايران، اين انفجار را «مشکوک» خواند

به نوشته ايرنا به‌هنگام وقوع انفجار، به علت شدت آن، مسئولان محلی احتمال دادند که انفجار مواد منفجره‌ای مانند مين سبب بروز چنين حادثه‌ای شده باشد اما فرماندار مريوان اين احتمال را رد کرد.

از سوی ديگر، وب‌سايت «کرديش پرسپکتيو» محل وقوع اين حادثه را حوالی ايستگاه سرويس انتقال دانش‌آموزان مدرسه غير انتفاعی سينا در محله «موسک دو» مريوان عنوان کرد.

سايت «کرديش پرسپکتيو» در مورد علت اين انفجار نوشته است: «اين سه کودک به‌دليل سرمای شديد تا آمدن مينی‌بوس گرد يک سطل زباله که آتش می‌گيرد جمع شده ‌بودند، که به ناگاه شيئی در داخل آن منفجر می‌شود.»

سايت خبری «آتی نيوز»، نزديک به جناح اصولگرايان در جمهوری اسلامی ايران، ضمن «مشکوک» خواندن اين انفجار آورده است: «شاهدان عينی معتقدند عامل اين انفجار يک بمب بوده است.»

«کرديش پرسپکتيو» همچنين نوشته است که منابع اصولگرايان هفته گذشته خبر داده بودند دو بمب به فاصله چند دقيقه در محل تقاطع جاده روستای قار به کمربندی بهشت محمدی شهر سنندج کردستان منفجر شده و دو زخمی برجای گذاشته است اما فعالان مدنی ساکن سنندج اين خبر را تکذيب کردند.

گفته می شود در مهرماه گذشته نيز سه انفجار در مدت يک هفته در مريوان رخ داده است اما اين انفجارها هيچ‌گونه خسارت مالی و جانی به دنبال نداشته‌اند.

در ماه‌های شهريور و مهر امسال درگيری‌ها و عمليات تروريستی در غرب ايران افزايش يافت که عمده‌ترين آن‌ها بمب‌گذاری در جريان برگزاری رژه نيروهای مسلح به مناسبت «هفته دفاع مقدس» در شهر مهاباد بود که طی آن ١٢ نفر کشته و ٨١ تن ديگر زخمی شدند.

عصر روز ۱۵ مهرماه نيز در يک کمين مسلحانه در شهر سنندج چهار مأمور نيروی انتظامی و يک عابر پياده جان خود را از دست دادند.

حجت‌الاسلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران روز گذشته در رابطه با ترورهای چند ماهه اخير در مناطق غرب ايران اعلام کرد اکثر تروريست‌های اين حوادث دستگير و بخشی از آن‌ها نيز در درگيری با مأموران جمهوری اسلامی ايران کشته شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)