تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار فرانسه در مورد شکست مذاکرات هسته‌ای

وزیر خارجه فرانسه روز چهارشنبه گفت که گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران «در مرحله شکست» قرار دارد و نسبت به «یک وضعیت خطرناک برای خاورمیانه» هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برنارد کوشنر افزود که اگر ایران به خودداری از ارائه پاسخ به پیشنهاد محمد البرادعی ادامه دهد، شش قدرت جهانی ناچار خواهند شد گفت‌وگوها با تهران را متوقف کنند.

آقای کوشنر گفت:
«وضعیت خطرناک است، آن هم در یک خاورمیانه خطرناک.»


برنارد کوشنر

آقای کوشنر به خبرنگاران گفت:
«تحریک اسرائیل با ایده وجود یک برنامه بالقوه، فرضی، یا در هر صورت اثبات‌نشده ساخت بمب هسته‌ای ایده بدی است.»

محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم از مقام‌های ایران خواسته است که در اسرع وقت، به پیشنهاد تامین سوخت مورد نیاز تهران از خارج از این کشور پاسخ دهند.

قدرت‌های غربی امیدوارند تا با خروج بخشی از سوخت هسته‌ای و فرآوری آن در کشورهای دیگر، از نگرانی‌های آن‌ها در زمینه استفاده‌های نظامی از فناوری هسته‌ای توسط ایران، کاسته شود. ایران این نگرانی‌ها را بی‌پایه می‌داند.

روز گذشته آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز که به آمریکا سفر کرده است، گفت که جامعه جهانی، هرگز ایران هسته‌ای را نخواهد پذیرفت.

«ایران می‌خواهد جدی گرفته شود»
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه گفت که در صورت پذیرش پیشنهاد وی از سوی ایران، «بسیاری از مزمن‌ترین مسائل خاورمیانه می‌تواند حل گردد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد البرادعی که در گفت‌وگو با یک «کانون تفکر» در نیویورک سخن می‌گفت افزود:
«ایران می‌تواند دری به سوی یک خاورمیانه باثبات باشد.»

محمد البرادعی: مقامات ایران دوست دارند ایالات متحده با آن‌ها تعامل کند»

وی در مورد تعامل دو طرف در مورد پیشنهاد هسته‌ای خود گفت:
«فرصتی منحصر به‌فرد پیش آمده‌است. من اولین باری است که می‌بینم هر دو طرف تمایل واقعی به تعامل جدی دارند.»

آقای البرادعی در ادامه، انگیزه ایران از پیشبرد برنامه هسته‌ای را «جدی گرفته شدن در منطقه و تبدیل شد به یک طرف صحبت بین‌المللی» توصیف کرد.

وی افزود:
«آن‌ها معتقدند که دانش هسته‌ای وجهه‌شان را ارتقاء می‌دهد و قدرت می‌آورد و دوست دارند تا ایالات متحده با آن‌ها تعامل کند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

عجب...........

-- بدون نام ، Nov 5, 2009

پیشنهادی که کشورهای دارای تسلیحات اتمی منجمله اسرائیل را راضی بنماید مطمئنأ بنفع منافع حیاتی ایران صرف نظر از هر نوع رژیمی که مستقر باشد، نیست. هرقرارداد اجباری و تغیر مرزهای جغرافیائی ایران همواره باعث کنشهای روابط میان ملتها خواهد ماند. تهدیدهای نظامی رژیم نژادپرست اسرائیل مزید برعلت است. تازمانی این کشور درحال جنگ با همسایگان و ساکنن فلسطین است و تا دندان مسلح بابزار تسلیحاتی از جمله بمهای اتمی است ، مشکل برنامه هستی ایران حتی با تغیر رژیم ملاها کماکان برقرارخواهد ماند.

-- حافظه تاریخ ، Nov 5, 2009

این مردیکه صهیونیست را بگیرید و تحویل دادگاههای خودساز غرب بنام لاهه دهید. این مردک صهیونیست یهودی جنایتکار با برنامه قانونی غنی کردن ایران چکار داره؟ چه کسی میتوانددر این قفسی که غرب بوجود آورده زندگی کند؟ این مردک زبون و پست و صهیونیست حامی اسراییل نژادپرست و دولت آپارتاید که حتی گلداستون صهیونیست یهودی هم مدارک مربوط به جنایت علیه بشریت اسراییل و نسل کشی مردم فلسطین را در
گزارش خود آورده است با دیگر کشورهای نژادپرست و جنایتکار و تروریست و دزد همدست شده و کوشش می کنند که گزارش گلداستون را هم مانند دیگر جنایات اسراییل علیه بشریت مخفی نگه دارند ولی در پاپوش سازی علیه ایران از هیچ خفت و دروغی رویگران نیستند. مرگ بر غرب جنایتکار، دزد، تروریست و بچه کش و نوزاد کش. تف بر شما

-- بدون نام ، Nov 5, 2009

khariyat ast ke ghabl az laghve tahrimha tavasote gharb va amricava niz ghab az azadie daraeihaye mardome iran,dolate iran be enteghale uraniome ghani shodeh khod eghdam namayad.aval bayad sazmane melal rasman elam konad ke tamame ghatnamehayash alayhe mardome iran az darajeh etebar saghet ast va amrica ham tahod rasmi dahad ke dar soorate enteghale uraniom be keshvare rusie koliye daraeihaye iran dar bankhaye gharbi va amrica azad migardad,sepas dolate iran uraniome khod ra be rusiye beferestad va dolate rusiye ham tahod konad ke yek mah uraniome iran ra negah midarad va chenanche gharbiha va amrica be tahodate khod amal nemoodand,angah uraniome iran ra be faranse beferestad.chenanche rusiye ba amrica tabani kardeh bashand, dolate iran taklife khodash ba rusih ra midanad va behtar ast az an pas ba dolate amrica varede mozakere shode va ba amrica peymane nezami bebandad va be amrica ejazeh estefade az khake iran baraye ijade paygahe nezami bedahad va tamame talashe khod ra dar jahate naboodie rusha be kar girad.M

-- mansour piry khanghah ، Nov 5, 2009

آقای بدون نام دوم، شما خودت قاضی شدید محاکمه کردید و حکم هم دادید! پس چه نیازی هست که گلداستون یا دادگاه لاهه دخالت کند. به نظر من شما از احمدی‌نژاد خط میگیری و بیجهت شاخ و شانه میکشی این آقای کوشنر دارد هشدار میدهد که شاید سرنوشت ایران هم مانند عراق نشود اگر درست نمیگوید غلط هم نیست آیا خاور میانه آرام است؟ ایران امن و امان است؟ احمدی‌نژاد دارد ایران را به ساحل نجات میبرد یا کشور را به ورطه نابودی میکشاند؟ بیأییم کلاه خودمان را قاضی کنیم کوشنر و یا به قول شما جنایتکار صهیونیست هم به حال خود بگذاریم تا دادگاه لاهه حکم بازداشتش بدهد با سند و مدرک محاکمه پسند البته اگر موجود باشد. شما که دادگاه لاهه را هم قبول ندارید حتما ایشان پس از دستگیری باید در دادسراهای عمومی تهران همانند سران اغتشاشات بیاید اعتراف کند! لطفا پیاده شوید تا با هم برویم.

-- خطر ، Nov 5, 2009

بدون نام که به همه بد و بیراه می گویی. چشمت را باز کن و ببین که تمام دنیا و در صد زیادی از مردم از امثال تو و رژیم انتخابی تو نفرت دارند. تا وقت داری نظرت را عوض کن و .... دوران امثال تو به سر رسیده.

-- N ، Nov 5, 2009

طرز تفکر ایدئولوژیک امثال بینام دوم واقعا که خنده آور است. یا فلانی ولایت مدار آقاست و شایسته احترام یا جانی و آدمکش مزدور وابسته به صهیونیست!!

-- ex ، Nov 6, 2009

بدون نام بدوبیراگوی طرفدار رژیم برود آب خنک بخورد تا بلکه عصبانیتش رفع شود. مردم ایران ازاین نوع فحاشیها و تهمت ها مدتهاست که زده شده اند و خوب میدانند که دشمن ملت کیست و چگونه باید ایران را از دستشان رها ساخت. بدون نام برود غزه و
خود را فدای حماس کند. ایران نیازی به امثال ایشان نداشته و ندارد.

-- گویش پارسی ، Nov 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)