تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازداشت چند خبرنگار خارجی در ۱۳ آبان

در جریان تظاهرات اعتراضی ۱۳ آبان دو روزنامه‌نگار کانادایی، یک روزنامه‌نگار ژاپنی و یک دانشجوی روزنامه‌نگار دانمارکی نیز دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری فارس علت بازداشت روزنامه‌نگاران کانادایی و روزنامه‌نگار ژاپنی را «پوشش دادن خبر تظاهرات بدون داشتن مجوز» عنوان کره‌است.

اتحادیه روزنامه‌نگاران دانمارک نیز امروز جمعه اعلام کرد یکی از روزنامه‌نگاران آن کشور که مفقودالاثر شده‌بود «در زندانی در ایران» به‌سر می‌برد.»

یکی از مقامات این اتحادیه گفت که نیلس کروسگارد، دانشجوی روزنامه‌نگار ۳۱ ساله که برای یک برنامه تحصیلی خود در ایران به‌سر می‌برد روز چهارشنبه بازداشت شده‌است.

اتحادیه روزنامه‌نگاران دانمارک برای آزادی این دانشجو، از فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران که در بروکسل مستقر است درخواست کمک کرده‌است.

اتحادیه روزنامه‌نگاران دانمارک اعلام کرد یکی از روزنامه‌نگاران آن کشور که مفقودالاثر شده‌بود «در زندانی در ایران» به‌سر می‌برد»

فرهاد پولادی خبرنگار خبرگزاری فرانسه نیز از دیگر روزنامه‌نگاران خبرگزاری‌های خارجی است که در جریان تظاهرات ۱۳ آبان دستگیر شده‌است.

آقای پولادی، در حالی که مشغول پوشش خبری راهپیمایی سیزده آبان در تهران بود توسط نیروهای امنیتی در ایران بازداشت شد. مسئولان وزارت ارشاد به خبرگزاری فرانسه اطلاع داده‌اند که وضعیت فرهاد پولادی را پی‌گیری خواهند کرد.

تظاهرات روز چهارشنبه هواداران جنبش سبز و معترضان به سیاست‌های جمهوری اسلامی، با سرکوب خشونت‌آمیز نیروهای دولتی همراه بود.
تظاهرکنندگان، مناسبت روز ۱۳ آبان، روز تصرف سفارت آمریکا در تهران در سی سال پیش را برای ابراز اعتراضات خود برگزیدند.

پیش از این مازیار بهاری، خبرنگار ایرانی-کانادایی نشریه نیوزویک نیز در تهران بازداشت شده‌بود که پس از مدتی بازداشت و محاکمه به قید وثیقه آزاد شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)