تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

برگزاری دادگاه معترضان در هفته آینده

دادستان عمومی و انقلاب تهران از برگزاری دادگاه شماری از فعالان سیاسی بازداشت شده، در هفته آینده خبر داد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، با اعلام این خبر به خبرگزاری مهر، گفت که شنبه ۱۶ آبان ماه، دادگاه علی تاجرنیا و سعید شریعتی، دو عضو بازداشت شده جبهه مشارکت ایران اسلامی و ابراهیم امینی، عضو شورای مرکزی اعتماد ملی به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری جلسه محاکمه احمد زیدآبادی، دبیر کل سازمان دانش‌آموختگان ایران اسلامی و دومین جلسه دادگاه بهزاد نبوی، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در روز یکشنبه ۱۷ آبان ماه خبر داد. اولین جلسه دادگاه آقای نبوی، دهم آبان ماه برگزار شد.

به گفته دادستان تهران محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نیز دوشنبه ۱۸ آبان ماه محاکمه خواهد شد.

در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات بیش از چهارهزار نفر از معترضان دستگیر شده اند. بسیاری از چهره های سرشناس سیاسی، روزنامه نگاران، دانشجویان و فعالان حقوق بشر در میان بازداشت‌شدگان هستند.

عباس جعفری دولت‌آبادی اولویت دستگاه قضایی را رسیدگی به وضعیت متهمان زندانی عنوان کرد و گفت که پس از پایان این دادگاه‌ها، متهمان آزاد شده‌ای همچون محمد قوچانی، سردبیر روزنامه اعتماد ملی و سعید حجاریان، عضو جبهه مشارکت نیز محاکمه خواهند شد.

دادگاه محمدعلی ابطحی، از اعضای ستاد انتخاباتی مهدی کروبی، نیز ۱۳ آبان در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی: گاهی در بعضی پرونده‌ها بدون دقت لازم، حکم صادر می‌شود و تبعات منفی در میان مردم ایجاد می‌کند

بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی زندانی، در روزهای نخست پس از انتخابات دستگیر شده‌اند. برخی از این فعالان پیش از این طی چند جلسه دادگاه، به صورت دسته‌جمعی محاکمه شده‌اند.

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی، از مراجع تقلید شیعه روز گذشته، پنج‌شنبه در دیدار با رییس دیوان عالی کشور، از قضات خواست که افراد را به صورت «بلاتکلیف» در زندان نگه ندارند.

وی همچنین خواستار بررسی سریع پرونده‌های متهمان رویدادهای پس از انتخابات و صدور احکام «عادلانه» برای این متهمان شد.

این مرجع تقلید گفت: «قضات بعد از صدور حکم در صدد اجرای حکم باشند و به جای اینکه افراد بدون صدور حکم در زندان نگهداری شوند، با لحاظ نمودن قوانین آنان را با وثیقه آزاد کنند.»

به گفته آیت‌الله مکارم شیرازی: «گاهی در بعضی پرونده‌ها بدون دقت لازم، حکم صادر می‌شود و تبعات منفی در میان مردم ایجاد می‌کند.»

شماری از متهمان رخدادهای پس از انتخابات به حبس های سنگین یک تا ۱۵سال محکوم شده‌اند. دادگاه همچنین برای پنج نفر از این متهمان حکم اعدام صادر کرده است.

Share/Save/Bookmark

دادگاه محمدعلی ابطحی برگزار شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)