تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

محمود احمدی‌نژاد عازم نیویورک شد

محمود احمدی‌نژاد پس از حضور در مراسم رژه نیرو‌های مسلح، تهران را به منظور شرکت در شصت و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ترک کرد.

آقای احمدی‌نژاد در این مراسم که به مناسبت سالروز آغاز جنگ ایران و عراق در سال ‪۱۹۸۰‬ در آرامگاه آیت‌الله روح‌الله خمینی برگزار شد، گفت که هیچ کشوری، جرات انجام «اقدامات تجاوزکارانه» علیه ایران را نخواهد یافت.

او افزود که «اگر کسی از هر نقطه‌ای درصدد برآید که یک گلوله به سمت ما شلیک کند، ما دستانش را قطع می‌کنیم.»


احمدی‌نژاد همچنین خواستار خروج نیروهای خارجی تحت رهبری آمریکا از عراق و افغانستان شد.

وی پس از شرکت در این مراسم به همراه هیات همراه، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

اسفندیار رحیم مشایی، مجتبی ثمره هاشمی، پرویز داوودی، غلامحسین الهام، محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز و همچنین پنج نفر از نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس، آقای احمدی‌نژاد را در این سفر همراهی می‌کنند.

احمدی‌نژاد: «اگر کسی از هر نقطه‌ای درصدد برآید که یک گلوله به سمت ما شلیک کند، ما دستانش را قطع می‌کنیم»

قرار است احمدی‌نژاد چهارشنبه هفته جاری ساعت ۱۷ به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.

وی پیش از ترک تهران در جمع خبرنگاران، دیدار با برخی سران کشورها، دیدار با ایرانیان ساکن آمریکا و همچنین جلسه با دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا را از جمله برنامه‌های خود در نیویورک اعلام کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که کمپین مبارزه با «جنایت علیه بشریت» با انتشار فراخوانی از ایرانیان خواسته که در تجمعی که ۲۶ سپتامبر ۲۰۰۹ (چهارم مهر ۱۳۸۸) در شهر نیویورک برگزار می‌شود، شرکت کنند.

این تجمع با هدف اعتراض به «جنایت، شکنجه، تجاوز و اعتراف‌گیری» در ایران برگزار می‌شود.


سازمان دیده‌بان حقوق بشر و کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران نیز روز گذشته با «وخیم و بحرانی» خواندن وضعیت حقوق‌بشر در جمهوری اسلامی، خواستار تعیین نماینده‌ای ویژه از سوی سازمان ملل برای بررسی این موضوع شده‌اند.

این دو سازمان مدافع حقوق بشر اعلام کرده‌اند که کشور‌های عضو سازمان ملل متحد باید از محمود احمدی‌نژاد بخواهند درباره «کشتارها و شکنجه‌ها» پس از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پاسخگو باشد.

در حال حاضر برخی از وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در اینترنت، فراخوان‌های متعددی در اعتراض به سفر احمدی‌نژاد به نیویورک منتشر کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

می‌ دونیم بابا حتی اگر یکی‌ نون و آب و آزادی هم بخواد دستاشو قطع می‌‌کنین چه باشه بهتون تیر بندازه. بچه‌ها! نماینده‌های اقلیت‌ها رو هم با خودش برده که پز بده که ما از همهٔ دین‌ها داریم. مشایی رو هم برد ها، فکر کنم از ترس صهیونیست!‌ها برده که واسطه بشه نزننش، شاید هم دو تایی‌ میخوان برن برادوی صفا، خدا میدونه خلاصه !

-- ستاره ت ، Sep 22, 2009

این سازمان ملل .... چیزی نداره اینو با اون رهبرای سپاه نگه داره که دیگه برنگردن؟ اما خوب ....اصل کاری رو که هیچوقت از ایران خارج نمیشه چکار کنیم...

-- بینش ، Sep 22, 2009

محمود ....ما ايراني‌ها تازه همديگر را پيدا كرديم. جلوي سازمان ملل همديگر را مي‌بينيم . .... بيا، به دختر و پسر ايراني تجاوز مي‌كني. به خاطر جناياتت به همراه همدستان و اربابت پيگير مجازاتت خواهيم بود. رهايت نمي‌كنيم. چه در اينجا و چه وقتي به ايران برگردي. .....

-- سيما ، Sep 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)