تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
علی لاریجانی:

«تجاوز در اوین و کهریزک رخ نداده است»

علی لاریجانی می‌گوید که کمیته حقیقت‌یاب مجلس در بررسی‌های خود، هیچ موردی از تجاوز و آزار جنسی بازداشت‌شدگان در زندان اوین و بازداشتگاه کهریزک مشاهده نکرده است.

آقای لاریجانی افزود که کمیته حقیقت‌یاب از مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی می‌خواهد در صورتی که «شواهد و مستنداتی» مبنی بر آزار و تجاوز جنسی بازداشتی‌ها در اختیار دارد، به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

مهدی کروبی هفته جاری در نامه‌ای خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت که گزارش‌هایی از برخی مقام‌ها مبنی بر «تجاوز» به تعدادی از دختران و پسران بازداشتی در حوادث اخیر دریافت کرده است.


او از آقای هاشمی خواست که کمیته‌ای به منظور بررسی «صحت و سقم» این گزارش‌ها تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز چهارشنبه در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت، گزارش‌ها در این خصوص را تکذیب کرد و از رسانه‌هایی که به گفته وی در این خصوص «جنجال» به پا کرده‌اند، انتقاد کرد.

آقای لاریجانی اظهار داشت: «این امر هشدارباش به سیاستمداران است که مراقبت کنند، در شرایط غبارآلود افکار عمومی، ادعایی را قبل از تحقیق، آن هم تحقیق کافی به ثبت رسانه‌ها نرسانند تا دستاویز بیگانگان نشود.»

اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی در شرایطی ایراد می‌شود که کروبی در نامه خود اشاره‌ای به نام زندان اوین و بازداشتگاه کهریزک نکرده است.

«این امر هشدارباش به سیاستمداران است که مراقبت کنند، در شرایط غبارآلود افکار عمومی، ادعایی را قبل از تحقیق، آن هم تحقیق کافی به ثبت رسانه‌ها نرسانند تا دستاویز بیگانگان نشود»

دبیرکل حزب اعتمادملی هرچند در نامه خود به مکان‌هایی که به گفته وی به برخی دختران و پسران بازداشتی تجاوز شده، اشاره‌ای نکرده است، اما آقای لاریجانی گفته که کمیته حقیقت‌یاب گزارشی در این‌باره از زندان اوین و بازداشتگاه کهریزک دریافت نکرده است.

در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات در ایران، بیش از چهار هزار نفر بازداشت شدند که مشخص نیست که به غیر از زندان اوین و بازداشتگاه کهریزک در چه مکانی نگهداری می‌شده‌اند.

کمیته حقیقت‌یاب مجلس گزارشی از وضعیت سایر بازداشتگاه‌هایی که طی چند هفته اخیر از آنها بازدید کرده، ارائه نکرده است.

هنوز مشخص نیست که این کمیته از چند بازداشتگاه بازدید کرده است. بازداشتگاه کهریزک مهمترین بازداشتگاهی است که اعضای این کمیته اجازه بازدید از آن را پیدا نکرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تجاوز ها از ابتدای انقلاب وجود داشته است .

-- Sadegh ، Aug 12, 2009

حکومت دینی اسلامی، یعنی‌ حکومت متجا وزین به فرهنگ، مملکت و انسانها. این حکومت قرون وسطایی اسلامی که خمینی .... آن را بنا کرد از ابتدا با قتل و غارت و تجاوز توسط لمپنها و چاقو کشان و چماق بدستان پایه‌های خود را محکم کرد. این حکومت ولایت استبداد که پاسداران جلاد و جنایتکار آن را حفاظت میکنند، باید با مبارزه قهر آمیز مردم ستم دیده ایران سرنگون شود

-- ensan ، Aug 12, 2009

آقای لاریجانی ای رییس مجلس بی اختیار و بی لیاقت از چه کسانی عمال تو پرسیده اند که چنان شکرخوری می کنی که تجاوزی صورت نگرفته؟ از جانیان و آدمکشان رژیم سفاک خودتان پرسیدید؟ با چشم خود دیدیم که روز روشن و در ملا عام دختران و پسرانمان را قتل عام کردید و کک هیچ کدام از شما ها را نگزید و جای ضربه های شلاق و باتوم و فشنگ شما بر تن ما باقی است حالا باید فکر کنیم که در زندان ها از فرزندانمان با آب خنک پذیرایی می شود. شما آدم کشان در ملع عام اینطور رفتار می کنید وای به حال اسیران که داریم برایشان خون گریه می کنیم. اما دیری نخواهد پایید که این خلق به جان آمده زندانها را باز کنند و ضحاک و ضحاکیان را در کوهها به زنجیر بکشند. به امید آن روز به امید آزادی

-- داریوش ، Aug 12, 2009

اگه آقاي لاريجاني به حرفش اعتقاد دارد فقط يك شب همسر و دخترش را بطور ناشناس به هتل زندان كهريزك ببرد و صبح بره صحيح و سالم تحويل بگيره. آخه دروغ و انكار هم حدي داره!!!!!!

-- kamran ، Aug 12, 2009

be zoodi in afraad mian kharej az keshvar va eteraaf khahand kard be jenaayat haaye ke in aghaayoon anjaam dadan

-- dariush ، Aug 12, 2009

لاریجانی خودش ادم ....و متجاوزی است از او انتظار بررسی نداشته باشید زمانی که رییس صداوسیما بود بدترین نوع مدیریت را نشان داد.

-- sasan ، Aug 12, 2009

حاج علی، تجاوز که شاخ و دم نداره! حکومت اسلامی و جیره خواران آن، مدت ٣٠ سال است که به حقوق و آزادی های شهروندی به طرق مختلف و بطور مداوم تجاوز می کنند! نشستن تو در جایگاه رئیس مجلس تجاوزی آشکار به حقوق ملت ایران است. دیگر متجاوزین: ولی فقیه و بیت او، شورای نگهبان، تشخیص مصلحت، خبرگان، مجلس، قوه قضاییه، قوه مجریه، سپاه، بسیج، حوزه ها و مکتب خانه های اسلامی و هزاران سازمان و ارگان های فاسد دیگر.
متجاوز گران حکومت اسلامی،

-- Motejavezan Eslami ، Aug 12, 2009

آقا جون، ببین، مشاور آقای محسن رضایی هم اصلا فکرش را نمی کرد که روزی پسر دلبندش به دست حکومت مورد حمایتش، با دهانی خرد شده، کشته شود. آقای لاریجانی، شما هم اگر بیش از این انکار کنی یک روز چشمهات رو باز می کنی و می بینی که رفته ای بر باد.

-- بدون نام ، Aug 12, 2009

agar be pesare larijani ....tajawz mishod an waght hame akhbar tajawoz dorost boud

-- leila ، Aug 12, 2009

از اینها بر می آید

-- اکبر ، Aug 12, 2009

این نظری است که باید دادگاهی داد گر بدهد آنهم با حضور قربانی و مستندات پزشکی قانونی این روش رایج است در همه جای دنیا حتی در ایران هم بوده در روزگاری که آنقدر دور نیست که دوران پارینه سنگی بدانیمش حتی اگر چنین به نظر برسد. در روزگاری که علی لاریجانی رییس مجلس آن یکی .... رییس جمهور باشد البته که ایشان میتواند ظرف ساعتی قاطعانه انکار کند از نظر ایشان کل اتباع ایران جز خودی ها آنقدر کم مقدار و اندکند که گناه میشود اگرایشان وقت دستبوسی برای آقایشان را به این امور سخیف هدر دهند

-- کامبیز ، Aug 12, 2009

لابد منظور آقای لاریجانی خودشان است که فعلا در گروه متجاوزین به ملت هستند جناب لاریجانی اگر غافل شونداین رفعت اسلامی زندانبانان شامل خود و خانوادشان نیز خواهد شد اینهاخجالت نمی کشند میگویند ناخن کشی هست ولی تجاوز نیست چون زشت است .....

-- Arash ، Aug 12, 2009

"هیچ موردی از تجاوز و آزار جنسی بازداشت‌شدگان در زندان اوین و بازداشتگاه کهریزک مشاهده نکرده است"

آقای لاریجانی من هم که کهریزک نرفتم، چیزی مشاهده نکردم.
این دلیل نمیشه که بگید اونجا تجاوزی رخ نداده.
راست میگید در مورد ترانه موسوی توضیح بدید.

-- کاوه ، Aug 12, 2009

در آینده دردادگاهیتان از خودتان دفاع کنید .
مدرک به اندازه برای محکومیتتان موجود است.
کسانی که از حکومت فعلی دفاع میکنند .
جوابگو سی سال جنایت در ایران را پاسخگو باید باشند.
حتی اگر مدت کوتاهی در کنار این حکومت وبرای
آن خوش رقصی کنند.
آن روز شاید نچندان دیر باشد .بهتر است خود را کنار بکشید.
نمی بینید چقدر مردم با نگاه تحقیر بشما نگاه می کنند .
آیا آینده ای دارید به کجا می خواهید بروید.در کجای این دنیا خواهید رفت که در همسایگیتان
یک ایرانی نباشد و طمع تلخ شکنجه شما را ندیده باشد .چه در اینجا وچه در خارج از کشور
همجا یک شعار است :....بر جمهوری اسلامی
پیروزی از آن آزادیست
ننگ بر این حکومت مردم فریب

-- بدون نام ، Aug 12, 2009

این آقا هم معلوم شد بی شرم و دروغگو هست

-- مسعود ، Aug 12, 2009

Pas haman mehrvarzy bodeh.

-- hamed ، Aug 12, 2009

من چیز زیادی در مورد اسلام نمیدونم اما اینو زیاد شنیدم که مسلمونها میگویند رابطه ی جنسی مرد با مرد حکم لواط رو داره ولواط شرعا در اسلام وقانونا در ج.ا حکم اعدام داره فکر کنم تمام ....کثیفی که به بچه های بیگناه ما تجاوز کردن طبق حکم وقانون کثیفشان باید اعدام کنن

-- ایرانزاد ، Aug 12, 2009

بعله مرغ یک پا دارد.... و انکه تنها نزد قاضی (!) برود راضی بر می گردد

-- دوست ، Aug 12, 2009

آقای لاریجانی فرمودند اصل قضیه کذب محض است لازم است به عرضشان برسانید هنگامیکه جوانان مردم تنها با سکوتشان اعتراضشان را به این کودتا اعلان میکنند ولی جلادان رژیم انها را دستگیر و به زندانهای مخوف منتقل میکنند و بعد جنازه تحویل خانواده اش میدهند ایااین هم کذب است ایا در بیمارستان به من مجروح باتوم زدن هم کذب است ایا مجبور کردن من که مدفوع بخورم هم کذب است من هرچه در متون اسلامی گشتم ومیگردم چنین نمونه ای ندیده ام من خودم قربانی این هتک حرمت هستم و دور نیست زمانیکه فرزندان شما راجلوی چشمانتان موردتجاوز قراردهند!؟ دنیا دار مکافات است. این حکومت هیچ چیزش اسلامی نیست خامنه ای تو یک فرد گنه کار خاکی هستی نه اسمانی مسئول مستقیم این جنایات تویی.

-- sam ، Aug 13, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)